fbpx

מהם החזרי מס?

מדי שנה גובה מס הכנסה סכומים עודפים בגובה של מאות מיליוני שקלים, שרק מחכים שיבואו לדרוש אותם בחזרה. על פי נתוני דו"ח מבקר המדינה, זכאי כל שכיר במשק להחזר ממוצע של 1500 ש"ח לשנת מס בודדת. אז מדוע כל כך מעט מבקשים את הכסף הזה בחזרה, וכיצד תוכלו גם אתם להצטרף לאלו שכבר גילו את הדרך לקבל החזרי מס? בואו לגלות.

מדוע שמס הכנסה יחלק החזרי מס?

כדי להבין את התשובה לשאלה הזו, צריך קודם כל להבין כיצד עובדת שיטת המס בישראל. שיטת המיסוי בישראל הינה המשך ישיר של פקודת המס המיושנת מתקופת המנדט, ובה נקבע כי גובה המס שכל עובד משלם ייקבע על פי גובה ההכנסה השנתית של העובד, כך שככל ששכרו של העובד הינו גבוה יותר, הוא ישלם יותר מס הכנסה. למרות זאת וכמו שכולנו יודעים, המס נגבה מתוך משכורתו של העובד בצורה חודשית ולא בצורה שנתית.

אז כיצד יודעת רשות המס מה גובה המס אותו עליה לגבות עוד בטרם קיבלתם את השכר השנתי? בשביל לעשות את זה, מבצעת הרשות ההערכה שנתית כוללת ליכולת ההשתכרות של העובד בתחילת השנה, ועל בסיס הערכה הזו נקבעים למעשה אחוזי המס אותם אתם משלמים.

כאשר נוצר פער בין גובה ההערכה השנתית של רשות המס לסכום אותו הרווחתם בפועל – תהיו זכאים להחזר מס. בנוסף לכך, קיימות סיבות נוספות לקבלת החזר מס, כמו הטבות מס שלא מומשו או אי ביצוע תיאום מס.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

איך אוכל לדעת אם אני זכאי לקבל החזר מס?

למרבה הצער, רשות המס איננה מודיעה באופן עצמאי לזכאים לקבלת החזר על כך שכספם יושב במרתפי רשות המס ומחכה להם בחזרה.

הסיבה המרכזית לכך הינה שגביית המס העודפת הינה תוצאה של טעות חישובית או היעדר מימוש של הטבת מס, כך שרשות המס עצמה איננה יודעת במדויק למי עליה להחזיר את הכסף וכמה בדיוק להחזיר. אז איך כן תוכלו לדעת שאתם זכאים? הדרך הטובה ביותר לברר זאת היא כמובן באמצעות פנייה לייעוץ מס מקצועי. רואה חשבון מנוסה יוכל בטביעת עין מהירה לזהות זכאות שלא מומשה ולהצביע על הדרך לקבל אותה. אולם גם בהיעדר ייעוץ מהסוג הזה, ישנם מספר מקרים נפוצים מאוד שאם אחד מהם רלוונטי לגביכם תוכלו לקבל החזר מס, באופן כמעט וודאי. אז באילו מקרים מדובר?

 

המקרים הנפוצים בהם מתקיימת זכאות להחזר מס

  • במידה ונוצרו פערים בין גובה המשכורת הצפוי לעובד לבין זה שהשתכר בפועל. דוגמאות נפוצות לכך הינן במקרים בהם העובד החליף את מקום עבודתו במהלך השנה, עבר תקופת אבטלה, חווה שינויים בגובה המשכורת או יצא לשנת שבתון. בנוסף לכך, גם עובד שמקבל משכורת משני מעסיקים שונים ולא ביצע תיאום מס משלם למעשה את אחוז המס המקסימלי, ולכן צפוי לקבל החזרי מס.
  • במקרים בהם ישנם לעובד נקודות זיכוי ממס שטרם מימש. נכון לשנת 2020, שוויה של נקודת זיכוי אחת ממס הינו כ219 ש"ח בחודש וכ2,628 ש"ח בשנה כך שמדובר בלא מעט כסף. דוגמאות נפוצות לכך הינן מקרים בהם העובד חווה שינוי בסטטוס המשפחתי בחייו במהלך שנת המס, כמו חתונה, גירושין או הולדת ילד חדש במשפחה. בנוסף לכך ניתן לקבל נקודות זיכוי גם בגין סיום לימודי תעודה או תואר, בגין מחלה קשה לעובד או למי מבני משפחתו, וכן עבור ילדים שאובחנו כבעלי הפרעות קשב וריכוז. הסיבות לקבלת נקודות הזיכוי הינן רבות ומגוונות, ולכן חשוב לברר היטב את נושא מימוש הנקודות לפני הגשת הבקשה.
  • בנוסף לכל אלו, ישנן הטבות מס נוספות בשווי עשרות אלפי שקלים, כמו הקלה בתשלום מס ליישובים מוכרים בפריפריה, רכישת פוליסת ביטוח חיים, והפקדה לקרנות גמל והשתלמות.

מדובר בלא מעט מקרים, וכמעט תמיד מספר אירועים מתוכם יחולו במקביל ויובילו להחזר מס גבוה יותר. בנוסף לכך, את החזר המס ניתן לבקש עד שש שנים לאחר השנה בה נגבה המס העודף. לכן, לא פלא שכמעט כל שכיר במשק זכאי לקבל עד עשרות אלפי שקלים בחזרה!

מהם החזרי מס?
מהם החזרי מס?

כיצד ניתן לקבל את ההחזר

על מנת לקבל את ההחזר יש להגיש בקשה לקבלת החזר לפקיד שומת המס באזור מגוריכם. בניגוד לתיאום מס אותו ניתן לבצע באינטרנט, את הבקשה להחזר מס ניתן להגיש רק באופן ידני. למרות זאת, אצלנו בMoneyBack ניתן להגיש את הטפסים גם דרך האינטרנט.

לרוב, תכלול הבקשה טופס שסימנו 135 (לבקשה לקבלת החזרי מס) ובנוסף לכך יצורפו לטופס גם המסמכים המעידים על הזכאות לקבלת החזר, כמו טופס 106 שמפרט את כלל ההכנסות של העובד מן המעסיק באותה שנה, ואישורים על קיומה של זכאות, כגון תעודת סיום לימודים או מכתב שחרור מהצבא והשירות הלאומי.

בנוסף לכך, חשוב לדעת שתמיד יהיה עליכם לצרף לבקשה צילום של אסמכתא בנקאית או צ'ק שיאמתו את פרטי החשבון שלכם. הדבר נעשה על מנת לאפשר לרשות המס לזרז את הליך קבלת ההחזר ולהשיב לכם את הכסף שמגיע לכם ישירות לחשבונכם ללא כל עיכוב נוסף, ולכן חשוב שלא לפספס פרט זה.

כפי שציינו קודם לכן, את החזרי המס ניתן לקבל עד שש שנים לאחר שנת המס בגינה מוגשת הבקשה. במקרים בהם הינכם מבקשים לקבל את ההחזר עבור מספר שנים יחד, יהיה עליכם להגיש בנפרד את הטפסים של כל שנה ושנה, כך שחשוב לשמור על סדר גם בעניין זה ולוודא שהניירת מסודרת לכם היטב לפני הגשת הבקשה. שימו לב! הגשה לקויה או חסרה של הטפסים הנצרכים עשויה להוביל לפגיעה בגובה סכום ההחזר הצפוי, ואף לגרום לכך שהבקשה תדחה על הסף.

 

האם ניתן לקבל את ההחזר באופן עצמאי

למרות שבאופן עקרוני ניתן להגיש את הבקשה לקבלת ההחזר באופן עצמאי, רבים בוחרים לעשות את הפנייה דרך חברת מס מקצועית. הסיבה לכך נובעת מהקושי הרב שבמיצוי הזכויות שלכם באופן עצמאי. ליווי מצידו של יועץ מס מנוסה שמכיר את התחום ובקיא בפקודת המס, יכולה להגדיל את גובה ההחזר הצפוי באלפי שקלים, וחוסכת כאב ראש ובירוקרטיה רבה. במקרה של פנייה לחברות המס, החברות ימלאו עבורכם את הטפסים וידאגו לכל מה שצריך עבורכם, כך שמדובר באופציה נוחה למדיי.

 

למי כדאי לפנות כדי לקבל את ההחזר

רוצים לגלות כמה כסף מגיע לכם חזרה? רוצים גם אתם לקבל את ההחזר? אצלנו בMoneyBack תוכלו למלא את כל הטפסים דרך הבית, באופן חוקי לחלוטין ובליווי מלא של יועצי מס, תמורת תשלום סמלי בלבד. הניסיון שלנו מלמד שפנייה דרכנו לא רק מגדילה את סכום ההחזר באופן משמעותי – אלא גם מקצרת ומזרזת את ההליך כך שהוא נעשה במהירות הגבוהה ביותר. אז למה לכם להסתבך עם הטפסים? תנו לנו לעבוד בשבילכם.

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.