fbpx

החזר מס על ביטוח חיים

ביטוח חיים הוא אחד הביטוחים הנפוצים ביותר, והוא נועד להבטיח שגם לאחר הפטירה קרובי המשפחה שלנו יוכלו להמשיך להתקיים בכבוד. המדינה מעודדת את הביטוח הזה ועושה שימוש בכלי מיסוי כדי לעודד הפקדות לביטוח החיים. אם אתם לא מבינים על מה מדובר בדיוק, הגעתם למקום הנכון. כאן תקבלו את כל המידע על החזר מס על ביטוח חיים.

ביטוח חיים:

ביטוח חיים הינה אחת מפוליסות הביטוח הכי נפוצות שקיימות. ביטוח החיים נועד להבטיח לכל אדם שבמקרה של מוות, מי שתלויים בו ברמה הכלכלית יוכלו להמשיך ולהתקיים גם לאחר מותו. התשלום של הביטוח יכול להגיע גם בצורה של תלשום חד פעמי או דרך קצבה חודשית קבועה למוטבים של הביטוח.

ביטוח חיים נפוץ שמעט שונה מביטוח החיים הרגיל הוא ביטוח המשכנתא. ביטוח המשכנתא ועד להבטיח לבנק שבמקרה של פטירתו של מי שלקח את המשכנתא יהיה מי שיחזיר את שאר ההלוואה. המדינה כמובן מעוניינת לגרום לאנשים לעשות ביטוח חיים כיון שזה יכול למנוע מהקרובים שלהם ליפול לנטל על המדינה במקרה של פטירת המפרנס העיקרי.

במקרים רבים, כאשר המדינה מנסה לעודד או למנוע משהו מסוים היא עושה שימוש במערכת המיסוי. פטור ממס יכול לגרום לאנשים לבצע פעולה מסוימת בעוד שחיוב במס או מס בשיעור גבוה מהרגיל יכול למנוע מהם לבצע את אותה פעולה. כאשר מדובר על ביטוח חיים המדינה נותנת הקלה מסוימת במס עליו, ועל כל זה תוכלו לקרוא כאן.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

חשוב לציין שבטווח של שנים ארוכות ההחזר שהמדינה נותנת על ביטוח החיים הוא החזר משמעותי והוא יכול להצטבר לכדי סכום רציני מאוד, ולכן כדאי לכם לקרוא את המידע בצורה מעמיקה ולדעת איך לקבל את ההחזר שמגיע לכם על פי חוק.

החזר מס על ביטוח חיים:

כל מי שמחזיק בפוליסה של ביטוח ומפקיד בה סכומי כסף מידי שנה, מקבל בסיומה של אותה שנת מס החזר מס ביחס לסכום שאותו הוא הפקיד בקופה של ביטוח החיים. אדם שהוא שכיר והמעסיק שלו משלם לו את ביטוח החיים, מקבל את ההחזר הזה באופן אוטומטי בניכוי המס הקבוע שהוא משלם.

עבור מי שמפקיד את הסכום לביטוח החיים באופן אישי, יש צורך לטפל בהחזר של המס בצורה עצמאית מול רשויות המס. כדי לקבל את ההטבה יש צורך להגיש טפסים שמאשרים את ההפקדה וכמובן טופס שמצביע על גבוה המשכורת. לאחר מכן מס הכנסה אמור לאשר את ההטבה.

החזר מס על ביטוח חיים
החזר מס על ביטוח חיים

מה גובה החזר המס שאותו ניתן לקבל?

באופן כללי, ההחזר הוא בשיעור של 25% מסכום ההפקדה השנתית. עם זאת, החוק מגביל את סכום ההפקדה האפשרי ולא ניתן להפקיד סכום בלתי מוגבל ולקבל עליו את ההחזר האמור. כיום, הסכום הגבוה ביותר שאותו ניתן להפקיד ולקבל עליו החזר מידי שנה הוא 34 אלף ₪ בלבד. לאור זאת, גובה ההחזר לא יעלה על סכום שמעל 8,500 שקלים.

לפניכם טבלה שממחישה את גובה הסכום שעליו תוכלו לקבל החזר מס:

גובה ההפקדה השנתית סך הזיכוי
1000 ₪ 250 ₪
2000 ₪ 500 ₪
10,000 ₪ 2500 ₪
34,000 ₪ 8500 ₪
40,000 ₪ 8500 ₪

כפי שניתן לראות, הפקדה מעל סכום של 34,000 לא מזכה בפטור גדול יותר ממס כיון שזוהי תקרת ההפקדה.

 

מה קורה אם בעבר הפקדתי אבל לא קיבלתי החזר?

רשויות המס מאפשרות לבצע בקשה רטרואקטיבית לקבלת ההחזר לטווח של עד 6 שנים. לצורך העניין, לקראת סוף השנה הקרובה ניתן להגיש בקשות החל משנת 2015. בכל מקרה, מומלץ לבצע את הבקשות בסיומה של כל שנה כדי למנוע מקרה שבו אתם לא מקבלים את מה שמגיע לכם.

 

עד כמה כדאי להתעסק עם בקשת החזר המס עבור מי שלא מקבל אותה דרך מקום העבודה?

כמו הרבה דברים שדורשים התעסקות ביורוקרטית, אנחנו נוטים לפעמים להעדיף מסוים של כסף רק כדי לא להתעסק כל כל הטפסים. בדיוק בגלל חשוב לציין שהסכום של ההפקדות לביטוח החיים יכול להיות סכום גבוה שהולך ומצטבר עם השנים. חבל מאוד לוותר על סכומי כסף שעבדתם עליהם רק כדי להימנע מביורוקרטיה. מלאו את הטפסים, הגישו אותם למס הכנסה וקבלו את מה שמגיע לכם.

 

לסיכום:

ביטוח חיים הוא פוליסת ביטוח נפוצה מאוד, אולם יש בה מעלה אחת שאתם מרוויחים ממנה. המדינה מעוניינת שכל אחד מאתנו ירכוש ביטוח חיים כיון שככה היא מבטיחה לעצמה שהיא לא תצטרך לטפל בשארים שלו במקרה של פטירה. ביטוח החיים הוא מה שנועד לאפשר לקרובים שלנו עצמאות כלכלית גם כאשר אנחנו כבר לא נהיה פה.

המדינה מעניקה לכל אדם פטור של 25% ממס הכנסה על הסכום שאותו הוא מפקיד כל שנה בפוליסת ביטוח החיים שלו. אם אתם שכירים שמפרישים לביטוח החיים דרך המעסיק סביר להניח שהוא כבר דואג לזיכוי שלכם ממס. עם זאת, אם אתם עצמאיים, חשוב שתבצעו את הפעולה הזו מול רשויות המס. מדובר בכסף שלכם, ואם לא תדאגו לו, אף אחד לא יעשה את זה במקומכם.

גם ההתעסקות הזו נראית לכם מעט מיותרת כיון שלא מדובר בסכומים גבוהים, כדאי להשקיע בה מעט זמן כיון שלאחר שנים הסכומים הללו מצטברים ויכולים להגיע למצב שמדובר בסכום כסף משמעותי שאין סיבה שלא יוחזר לכם.

 

שאלות ותשובות

כאמור, מי שמפקיד סכום לביטוח החיים דרך המעסיק נמצא במצב הפשוט ביותר. המעסיק עושה את החישובים בפני עצמו מול ההכנסה ואתם מקבלים את הזיכוי ממס כבר בתלוש המשכורת שלכם.
כיון שהסכום שאותו אתה מפקיד גבוה מתקרת ההפקדה, ההחזר שאותו תקבל הוא כאילו הפקדת את סכום התקרה, כלומר 8.5 אלף שקלים.
כן, את החזר המס ניתן לבקש בצור רטרואקטיבית עד 6 שנים.
ביטוח חיים הוא כלי שעוזר למדינה, והיא מעוניינת לתמרץ אנשים להשקיע בו. המס משמש כתמריץ בעניין הזה.
do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.