fbpx

החזר מס ליוצאים לחופשה ללא תשלום

מאז החלה מגפת הקורונה מאות אלפי ישראלים מצאו את עצמם בחופשה ללא תשלום ממקום העבודה. כעת רבים מקבלים דמי אבטלה ומחכים לרגע שיוכלו לחזור למקום העבודה. בינתיים, יש עוד דבר שתוכלו לעשות כדי לחסוך כסף בתקופה הקשה: לקבל החזר מס ליוצאים לחופשה ללא תשלום. מי זכאי, אלו סכומים תוכלו לקבל, וכיצד ניתן לקבל אותם?

מי זכאי לקבל החזר מס ליוצאים לחופשה ללא תשלום?

למעשה, כל שכיר ששילם מס לאורך השנה החולפת ויצא לחופשה ללא תשלום (חל"ת) ממקום העבודה, בסבירות גבוהה זכאי לקבל החזר מס כזה או אחר. בין אם קיבלתם דמי אבטלה או לא, מאחר וגובה ההכנסה השנתית שלכם צנח – כנראה שמגיע לכם לשלם פחות.

 

מה גובה ההחזר הצפוי?

התשובה לשאלה הזו משתנה בין מקרה אחד לאחר. בשביל להבין במה גובה ההחזר תלוי, צריך קודם כל להבין איך מחושב גובה המס אותו אתם משלמים.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

למרות שאת המס אנחנו משלמים בצורה חודשית על בסיס תלוש המשכורת, למעשה מדרגת המס שלנו היא זו שקובעת כמה אחוז מתוך המשכורת יופרש למס הכנסה. בניגוד למה שרוב האנשים חושבים, מדרגת המס נקבעת באופן פרוגרסיבי, על פי גובה ההכנסה השנתית הכוללת של השכיר. כך שגם אם בחודש אחד קיבלתם באופן קיצוני 30 אלף ש"ח ובשאר השנה 10 אלף ש"ח, זה עדיין לא אומר שיגבו ממכם 48 אחוז מס עבור החודש בו הרווחתם 30 אלף, כמו שנדרשים לשלם שכירים שזו גובה משכורתם השוטפת בשגרה.

היציאה לחופשה ללא תשלום בהכרח גוררת אחריה ירידה בגובה ההכנסה השנתית, ירידה שעשויה להוביל לשינוי מדרגת המס. כך למשל שכיר שהכנסתו השנתית לפני החופשה ללא תשלום הייתה מעל 75,961 ש"ח (לפחות 6,331 ש"ח בחודש) נדרש לשלם 14 אחוז מס הכנסה מידי חודש.

אם בעקבות היציאה לחופשה ללא תשלום (ולאחר קבלת דמי אבטלה, במידה ואלה ניתנו) הכנסתו השנתית של השכיר בחישוב כולל צנחה מתחת לסכום זה (75,960 ש"ח), השכיר נדרש לשלם 10 אחוז מס הכנסה בלבד – כך שלמעשה מגיע לו לקבל החזר של 4% מהמשכורת בכל חודש. לצורך העניין ובמספרים ברורים, מתוך משכורת שירדה מ7,000 ש"ח בחודש ל5,400 ש"ח בחודש בעקבות יציאה לחופשה וקבלת דמי אבטלה, יקבל העובד החזר שנתי של מעל 2,500 ש"ח בחודש.

כמובן, סכום ההחזר הצפוי הולך ונעשה גבוה יותר, ככל שמשכורתו של השכיר הייתה גבוהה יותר מלכתחילה, וככל שהירידה בגובה השכר בעקבות היציאה לחופשה ללא תשלום הייתה קיצונית ומשמעותית יותר.

מסיבה זו, גם עצמאים שהכנסתם נפגעה אך לא יצאו לחופשה ללא תשלום (שכן הם עצמאים) זכאים לקבל החזר מס בעקבות תקופת הקורונה – ולעיתים קרובות להחזר מס גבוה הרבה יותר.

החזר מס ליוצאים לחופשה ללא תשלום
החזר מס ליוצאים לחופשה ללא תשלום

שמירת זכויות והטבות מס נוספות

באופן עקרוני, עובד שיוצא לחופשה ללא תשלום ומקבל דמי אבטלה נדרש לעשות תיאום מס. בעקבות הנסיבות המורכבות שנוצרו עם הקורונה, רשות המיסים פרסמה בשיתוף פעולה עם ביטוח לאומי כי עובד שיצא לחופשה ללא תשלום לא נדרש לעשות תיאום מס מחודש.

כך גם בנוגע להטבות מס נוספות: עובד שיצא לחל"ת ובכרטיס העובד שמילא אצל המעסיק (טופס 101) נמצא כי הוא זכאי להקלות מס נוספות (כגון נקודות זיכוי בגין ילד) והמעסיק נתן לו את ההקלות הללו בעת חישוב המס על המשכורת והן מופיעות בתלוש השכר של העובד, המוסד לביטוח לאומי יחשב את ההקלות שקיבל העובד בעת חישוב המס על דמי האבטלה, בהתבסס על תלוש השכר האחרון של העובד בשנת 2020.

 

כיצד להגיש את הבקשה לקבלת החזר מס

בשביל לקבל את ההחזר, יש להגיש בסוף השנה טופס 135 (בקשה להחזר מס), ואליו יש לצרף את כל המסמכים המפרטים את ההכנסה של השכיר באותה שנה, כמו טופס 106 אותו מקבל העובד מהמעסיק ובו מפורטות כלל ההפרשות שניתנו לו באותה שנה, וכן טופס אישור שנתי למס הכנסה על דמי אבטלה, אותו ניתן להזמין מאתר ביטוח לאומי.

בכל מקרה, יש לצרף לבקשה צילום של צ'ק או כל אסמכתא בנקאית אחרת המאמתים את פרטי החשבון של מגיש הבקשה, כך שכאשר הבקשה תתקבל יועבר ההחזר ישירות אל חשבונו של מגיש הבקשה וללא כל עיכוב נוסף.

את הבקשה יש להגיש באופן ידני לפקיד שומת המס המקומית. למרות שהשנה היא כבר 2020 ובמצב של קורונה מומלץ לוותר על כל יציאה מיותרת מהבית, ברשות המס עדיין לא עשו את ההתאמות הנדרשות ולא ניתן להגיש את הבקשה להחזר באופן מקוון. למרות זאת, אצלנו בMoney Back ניתן להגיש את הבקשה גם באופן מקוון, ומבלי לצאת מהבית.

 

האם ניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי?

למרות שניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי, אין ספק שדרך המלך לעשות זאת עוברת דרך ייעוץ וליווי של מומחי מס מקצועיים. בתקופת הקורונה במיוחד, חשוב לזכור שיש גורמים נוספים שעשויים להשפיע על גובה ההחזר הצפוי כמו תקופת מחלה ממושכת, קבלת מענקים נוספים מהמדינה או מעבר בין עבודות ותקופת אבטלה.

לכן ההמלצה הרשמית היא להגיש את הבקשה בצורה מקיפה ויסודית בליווי מקצועי, כדי למקסם את ההחזר הצפוי, ולא לאבד כסף שמגיע לכם בדרך.

 

אנחנו פה כדי לעשות איתכם את התהליך

אנחנו בMoneyBack כאן לצידכם כדי לעבור את התקופה הקשה. אם אתם מעוניינים לקבל החזר מס בגין יציאה לחופשה ללא תשלום, מומחי המס המנוסים שלנו ישמחו לעמוד לשרותכם ולהעמיד את כל הידע שלהם לשימושכם, כדי להגיש את הטפסים עבורכם.

תמורת תשלום סמלי ושקוף, אנחנו נדאג שתקבלו את ההחזר הגבוה ביותר שתוכלו לקבל ובמהירות האפשרית.

במספר צעדים פשוטים תוכלו לגלות כמה כסף מגיע לכם חזרה, ותוכלו לחסוך זמן משמעותי בהגשת הטפסים. צרו איתנו קשר עוד היום!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.