fbpx

אוכלוסיות מיוחדות בעלות יתרון בקבלת החזרי מס

מי מאיתנו לא רוצה לקבל כסף בחזרה מהמדינה? הודות לאפשרות של קבלת החזרי מס בישראל, חשוב לדעת שהדבר בהחלט אפשרי ובמקרים מסוימים אפילו פשוט משחשבתם. במדינת ישראל מונהגת מדיניות המס שמעניקה מספר הטבות קבועות על בסיס חודשי לאוכלוסיות מסוימות במטרה להקל על חייהם והתנהלותם הכלכלית, כך שבמידה ואתם מנויים בקרבה של אחת מהן אתם עשויים לקבל יתרון בקבלת החזרי מס. אז מי זכאי ולמה? בואו נתחיל. 

מהם נקודות זכות במס הכנסה

ההטבה אותה מעניקה המדינה על בסיס חודשי קבוע וללא קשר לגובה המשכורת או ההכנסה של העובד, ידועה בשם "נקודות זכות". מהם נקודות זכות? הנקודות הם הטבה שמאפשרת גבייה מופחתת משכרו של העובד בכל חודש, ללא תלות כאמור בגובה השכר אותו הוא מרוויח או גובה המס אותו הוא משלם. כן כן, מבחינת המדינה אין הבדל אם הרווחתם 8,000 ש"ח או 25,000 ש"ח בחודש: ההטבה נשארת קבועה לאלו שעומדים בתנאים שנקבעו על ידי המדינה, ושוויה עשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים מדי שנה.

נכון לשנת 2020, שוויה של נקודת זיכוי אחת הינו כ219 ש"ח בחודש, וכ2,628 ש"ח מדי שנה, כך שבמידה וצברתם מספר גבוה של נקודות אתם צפויים לשלם מס מופחת באופן משמעותי. כך למשל, זכאי כל אזרח עובד במדינת ישראל לקבל באופן בסיסי כ2.25 נקודות זיכוי במס הכנסה, הטבה ששוויה כ5,913 ש"ח מדי שנה.

במידה ולא מימשתם את הזיכוי לתשלום מס מופחת זה עד כה – אתם זכאים לקבל את כספכם בחזרה בצורה של החזר מס.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

יתרון בקבלת החזרי מס – אז מי זכאי לקבל נקודות זיכוי?

האוכלוסיות שמקבלות נקודות זיכוי מס באופן קבוע הינם רבות ומגוונות. בניהן ניתן למנות:

  • בוגרי ומסיימי תואר ראשון שני או שלישי זכאים לקבל הטבה זמנית של נקודת זיכוי בשנים שלאחר התואר.
  • הורים לילדים עד גיל 18, וכן הורים יחידנים שמגדלים את ילדיהם לבד. כמו כן, הורים לילדים בגיל הרך זכאים לתוספת נקודות עבור כל ילד עד גיל 5.
  • בעלי מוגבלות או מחלה, הורים לילדים חולים וכן קרובים של בעלי מוגבלות או מחלה, פיזית ושאינה פיזית, שהוכרו על ידי ועדה של ביטוח לאומי.
  • גרושים שמשלמים מזונות לבני זוגם לשעבר.
  • נשים זכאיות לקבל חצי נקודת זיכוי באופן קבוע.
  • נוער עובד זכאי לקבל נקודת זיכוי אחת באופן קבוע.
  • חיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי זכאים לקבל נקודת זיכוי אחת למשך 36 חודשים לאחר השחרור.
  •  עובד שגר לתקופה של מעל 12 חודשים ביישובי פריפריה שהוכרו לכך על ידי המדינה.
  • עולים חדשים זכאים לקבל גובה משתנה של נקודות זיכוי בתקופה שלאחר העלייה, כאשר ב18 החודשים הראשונים מאז העלייה הזכות הינה עבור 3 נקודות, ב12 החודשים שלאחר מכן כ2 נקודות, ובמשך 12 החודשים שלאחר מכן נקודת זיכוי אחת. סך הכל, ההטבה מתפרסת על פני תקופה של 42 חודשים.
  • עובדים זרים המועסקים בתחום הסיעוד, זכאים לקבל כ2.25 נקודות זיכוי.

בנוסף לכל אלו, תושבי אילת זכאים לזיכוי ממס בשיעור של 10% עבור הכנסה שצמחה או הופקה באזור אילת, עד לגובה של 242,540 ש"ח ברוטו (מעודכן לשנת 2020).

אוכלוסיות מיוחדות בעלות יתרון בקבלת החזרי מס
אוכלוסיות מיוחדות בעלות יתרון בקבלת החזרי מס

כיצד ניתן לקבל את ההחזר

על מנת לקבל את ההטבות, יש לציין זאת על גבי טופס 101 אותו נותנים למעסיק, בצירוף מסמכים המאמתים את פרטי הבקשה הרלוונטית. כך חייל משוחרר שמעוניין לממש את נקודת הזיכוי לחיילים משוחררים, יעביר למעסיק העתק של מכתב השחרור.

לא ידעתם על קיומה של ההטבה או שלא מימשתם אותה? אל דאגה. ניתן לקבל את ההטבה בצורה של החזר מס עד שש שנים לאחר שנת המס בה התקיימה הזכאות, כך שנכון לשנת 2020 ניתן להגיש בקשה עבור שנת 2014 והילך. הדבר אותו חשוב לדעת בהקשר זה הוא שאת הבקשה עבור כל שנה יש להגיש בנפרד בצירוף המסמכים השייכים לאותה שנה.

על מנת לקבל את ההחזר, יש להגיש בלשכת פקיד שומת המס באופן ידני טופס 135 לקבלת החזר מס, בצירוף של טופס 106 אותו מקבלים מהמעסיק ובו מפורטות כלל הכנסותיו של העובד באותה שנה. גם בלשכת פקיד השומה כמו אצל המעסיק יש צורך בצירוף הטפסים המאמתים את סיבת הבקשה. הדבר האחרון אותו יש לצרף לבקשה הינו אסמכתא בנקאית או צילום צ'ק המאמתים את פרטי החשבון של מגיש הבקשה, כך שבמידה וימצא זכאי יועבר ההחזר ישירות לחשבונו ללא כל עיכוב נוסף.

למרות שבאופן עקרוני לא ניתן להגיש את הבקשה להחזר דרך האינטרנט, אצלנו בMoneyBack ניתן למלא ולהגיש את הטפסים און ליין, ללא יציאה מהבית.

 

האם ניתן להגיש את הטפסים באופן עצמאי

למרות שבאופן עקרוני ניתן להגיש את הבקשה להחזר באופן עצמאי, רוב רובם של ההחזרים מתבצע דרך סיועם ושירותם של חברות המתמחות בהחזרי מס. הסיבה לכך היא שנושא המס הינו מהמורכבים והמבלבלים ביותר שיש בישראל, והגשת הטפסים באופן מלא מצריכה מאמץ רב והתעסקות בהמון בירוקרטיה מתישה שמרתיעה רבים מהתהליך. חשוב להבין: אי הגשת הולמת של כלל הטפסים והבקשה צפויה לגרום עיכוב במענה ואף אי קבלה של הזכאות. לכן ישנה חשיבות עליונה למקצועיות בהגשת הטפסים, ועצה קטנה מיועץ מס או רואה חשבון עשויה להיות שווה הרבה כסף.

 

מרגישים מבולבלים? אנחנו כאן בשבילכם

אנחנו בMoneyBack נמצאים כאן לשרותכם על מנת לעזור לכם לקבל את ההחזר המקסימאלי במהירות האפשרית, בצורה המקצועית והטובה ביותר. אצלנו באתר תוכלו למלא ולהגיש את הבקשה ללא צורך לצאת מהבית ובליווי מלא של מומחי המס שלנו, שימלאו עבורכם את הטופס ויוודאו שמימשתם את זכויותיכם עד לשקל האחרון. תמורת תשלום סמלי, תוכלו גם אתם להצטרף לאלפים שכבר קיבלו עשרות אלפי שקלים בחזרה במינימום מאמץ.

סקרנים לגלות כמה כסף מגיע לכם חזרה? צרו איתנו קשר עוד היום ותוכלו גם אתם לגלות!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.