fbpx

החזרי מס רטרואקטיביים

הידעתם כי כמעט כל אזרח בישראל זכאי או שהיה בעבר זכאי לדרוש ולקבל החזר מס מרשות המיסים במדינה? טעויות בגין החזרי מס קורות הרבה, וגילוי תנאי שהאדם עומד בו עבור קבלת החזר מס קורה לא מעט בדיעבד. משום כך, קיימים החזרי מס רטרואקטיביים! מה זה אומר, איך עושים את זה ומה הם התנאים? המשיכו לקרוא איתנו.

 

תשלום המס במדינת ישראל

במדינה שלנו, תשלום המס מתבצע בצורה הדרגתית ולפי ההכנסה החודשית של האדם. כלומר, ככל שאדם מרוויח יותר בחודש ממקום עבודתו, כך גם תשלום המס למדינה שלו יגדל.

לאחר קביעת שיעור המס של כל אחד מאיתנו במוסד לביטוח לאומי, מתווסף לשקלול חישוב התשלום גם נושא בחינת זיכוי המס אשר מגיע או לא מגיע לאדם. בזכות נקודות אלו ניתן לקבל הנחה משמעותית בתשלום המס.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

נקודות זיכוי ממס

על ידי חישוב זכאות נקודות זיכוי לכל אחד מאיתנו, ניתן באמצעותן לקבל את הזיכוי המשמעותי במחיר המס ובכך לשלם פחות למוסד לביטוח לאומי. נקודות זיכוי מגיעות לאנשים שונים העומדים בקריטריונים שונים אשר יפורטו בהמשך. היום, בשנת 2021 נקודת זיכוי מס אחת שווה ל- 218 שקלים בחודש.

כל תושב ישראל זכאי לקבל 2.25 נקודות זיכוי מס מעצם היותו תושב המדינה. קיימים קריטריונים נוספים אשר ניתן בזכותם להשיג נקודות נוספות. על ידי הכרת הנקודות אשר מגיעות לכם, ניתן לקבל זיכוי משמעותי במחיר המס ובכך לשפר את רווחתכם הכלכלית.

 

החזר מס

פשוטו כמשמעו- קבלת הכסף חזרה ממס הכנסה. על כל מעסיק במדינה חלה חובה אזרחית לנכות מהמשכורת של העובד מס בכל חודש ולהעביר אותו לרשויות המס – המוסד לביטוח לאומי.

דוגמא למצב בו יש לבצע החזר של המס הוא כאשר ניכו לעובד סכום מס גדול יותר מחובותיו, ובכך יש אפשרות להגיש בקשה ולקבל את שארית המס שנלקחה בנוסף לחובה.

 

הסיבות הכי נפוצות שבגינם זכאים להחזרי מס

החשיבות בהכרת הסיבות האפשריות להיות זכאים להחזרי מס היא גדולה, כי על ידי הכרה בהן ניתן לוודא עם עצמך על עמידה בקריטריונים והשוואה ביחס לתשלום המס הנגבה ממך כיום. הסיבות הנפוצות לזכאות הן –

 

אלו הן הסיבות שהפרט יכול לבקש בגינם החזר מס אם הוא עומד בקריטריונים ואינו מקבל הקלה במס. בנוסף לכך, קיימות זכאויות נוספות להחזרי מס עבור האדם המבצע שינוי בהכנסתו השנתית. בין הסיבות ניתן לקבל החזרי מס בעקבות – יציאה לחופשת לידה, תקופת אבטלה, שינוי מקום עבודה, ועוד.

החזרי מס רטרואקטיביים
החזרי מס רטרואקטיביים

משמעות המושג רטרואקטיבי

רטרואקטיבי הוא משהו שניתן לו תוקף בעבר ובכל זאת ניתן לבצע אותו גם היום, לאחר מעשה. לדוגמא, הזמנת את החבר הכי טוב שלך במשך כל תחילת שבוע לשתות קפה על חשבונך.

בכל פעם, החבר טוען כי הוא פשוט יחזיר לך את הסכום המצטבר בנקודת זמן מסוימת. כאשר עברה שנה, החבר מחליט להחזיר לך את כל סכום הכסף עבור קניית קפה בכל שבוע. הסכום שהחבר מעביר לך, הוא סכום רטרואקטיבי, לאחור, על כל השנה שחלפה.

 

המקרים בהם אפשר לקבל החזרי מס רטרואקטיביים

ישנם מקרים בהם האדם זכאי לקבל החזר מס עבור שינוי שהוביל לעמידה באחד מהקריטריונים שפורטו מעלה. עד השלמת הגשת הבקשה להחזר, הגשת הבירוקרטיה הנדרשת ואישור הבקשה בפועל במוסד לביטוח לאומי יכול לעבור זמן רב.

תוך כדי התהליך, האדם ימשיך לשלם בכל חודש את המס הנדרש ממנו. במידה והבקשה התקבלה והבירוקרטיה אושרה, יתבצע החזר מס בצורה רטרואקטיבית ממועד הבקשה על אותו פרק הזמן שלקח לבקשה להתקבל.

למשל ניתן לתת לדוגמא את ההכרה באחוזי נכות כתהליך בירוקרטי שאורך זמן רב. במקרה זה ניתן לפנות אל רשות המיסים בארץ ולדרוש החזר מס בגין תקופה זו ואירועים שלא נרשמו כמו שצריך ברשות, שגם בגינם האדם זכאי להחזר.

 

תהליך ביצוע הבקשה להחזר מס רטרואקטיבי

בפועל התהליך מתנהל אל מול פקיד השומה בסניף המקומי של רשות המיסים אשר אליו נדרשים להגיע עם טפסים מלאים מראש, מסמכים אשר מאששים את ההוכחה ואת כל הבירוקרטיה שעשויה לתרום לבקשתכם להתקבל. אם מדובר למשל בבקשה להחזר מס בעקבות שחרור מהצבא, יש לצרף תעודת שחרור מפורטת ומהימנה.

 

ההתמודדות עם מורכבות הבקשה

לאחר קריאת מאמרים וכתבות רבות המפרטות את הקריטריונים שיש לעמוד בהם כדי להיות זכאים להחזר מס, והבנתכם כי אתם עומדים באחד מהם, מתחיל הקושי. אנשים רבים אינם יודעים כיצד להתחיל מכאן את התהליך על מנת להצליח לקבל את החזר המס אשר מגיע להם. הבירוקרטיה הרבה והזמן הממושך יכולים להיות מאיימים ואף למנוע מאנשים רבים לבצע תהליך של בקשת החזר מס.

בעקבות כך, ישנם אנשי מקצועי רבים וטובים ברחבי המדינה אשר יכולים לסייע לכם וללוות אותכם בדרך זו על מנת לקבל בצורה רטרואקטיבית את אשר מגיע לכם. בזכותם, ניתן לקבל מושג והכוונה מדויקת לגבי מילוי הטפסים והשלבים שבדרך. כיוון שהחזרי המס מבוצעים בצורה רטרואקטיבית, מיותר לציין כי עשוי להיות מדובר בסכומי כסף רבים, שיש לחשוב פעמיים ולפני הוויתור עליהם.

 

לסיכום,

רשות המיסים בישראל מאפשרת ביצוע של החזר מס בצורה רטרואקטיבית ובכך מאפשרת לאזרח אשר טוען כי מגיע לו החזר מס בגין השנים האחרונות, לקבל לאחור. כדי לדרוש החזר מס ולהגיש בקשה יש לעמוד באחד מהקריטריונים ולוודא מול תשלומי השכר כי הסכום אכן נלקח שלא בצדק. אומנם התהליך יכול להיות מורכב וארוך, אבל עשוי להיות שווה כסף רב.

שאלות ותשובות

המשמעות בנושא החזרי מס היא קבלת הכסף המגיע לך היום גם עבור השנים האחרונות שחלפו.
ישנן סיבות רבות, וביניהם נמצאות נשים שנת הלידה, אנשים בעלי אחוזי נכות של מעל 90 למשך 185 ימים, חיילים משוחררים בשנתיים הראשונות ועוד.
יש להגיע לפקיד השומה בלשכה בה אתה רשום יחד עם הבירוקרטיה המתאימה והטפסים המדויקים.
כיוון שמדובר בסכום כסף רב הדורש בירוקרטיה רבה ומילוי טפסים ארוכים, ישנם אנשים רבים אשר רואים במורכבות זו קושי.
do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.