fbpx

החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי

שירות צבאי או שירות לאומי נחשבים על פי המדינה כקריטריונים לקבלת נקודות זיכוי ממס הכנסה. במאמר הבא נסביר מה המשמעות של נקודות זיכוי מן הסוג הזה, כמה כסף הן שוות ומה צריך לעשות כדי לקבל החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי. נקודת זיכוי במס הכנסה היא הטבה סוציאלית שניתנת על ידי המדינה.

המטרה של הטבות סוציאליות מן הסוג הזה היא מצד אחד לעודד אנשים לצאת לשוק העבודה, אך מצד שני גם לבטא הכרה במחיר אישי או מקצועי שהם משלמים. במילים אחרות, נקודות זיכוי במס הכנסה הן כלי שבו המדינה משתמשת על מנת לעודד את האזרחים לבצע פעולות מסוימות – כמו לדוגמא לגור באזורים מרוחקים במקום במרכז, לסיים תואר אקדמי שמוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה וכמובן גם להשלים שירות צבאי או שירות לאומי.

נקודות זיכוי במס הכנסה מאפשרות למדינה לתת הטבות סוציאליות מסוימות, אבל בלי להכניס את היד לכיס. מבחינת ראיית חשבון לדוגמא, המשמעות של נקודת זיכוי היא שמשלמים פחות מיסים. אז אמנם לא מקבלים כסף ישירות מהמדינה, אבל עדיין מדובר בהטבה סוציאלית שיש לה ביטוי כלכלי מובהק.

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

מתי מקבלים את נקודות הזיכוי ממס הכנסה?

העניין הופך קצת מסובך יותר כאשר מבינים שלא כולנו מצליחים לעקוב אחר נקודות הזיכוי. ראשית, קיימים המון קריטריונים שבהם אפשר לעמוד על מנת לקבל את נקודות הזיכוי או את הטבות המס הסוציאליות. אז היתרון הוא שכמעט כל אחד ואחת מאיתנו יכולים לקבל לפחות נקודת זיכוי אחת, כמו למשל בגלל אזרחות ישראלית, אבל החיסרון הוא שלא בטוח שאנחנו יודעים מה מגיע לנו ומה לא.

חוץ מזה, נקודות הזיכוי לא ניתנות באופן אוטומטי אלא דורשות מאיתנו להצהיר שאנו עומדים בקריטריונים. אז חוץ מזה שאנחנו אולי לא יודעים בכלל שיש קריטריונים שבהם אנחנו עומדים, כלל לא בטוח שנעביר את ההצהרה הרלוונטית. במקרים כאלה אנו עלולים לאבד את הזכאות לניצול של הטבות המס השמורות לנו כחוק.

 

יש מה לעשות: החזרי מס

החזרי מס הם פתרון למי שרוצים לקבל את ההטבות הסוציאליות שבאות לידי ביטוי בנקודות זיכוי ממס הכנסה, אבל בצורה רטרואקטיבית. כיום ניתן לדרוש ולקבל את החזרי המס עד 6 שנים אחורה, מה שאומר שאפילו לא חייבים לפעול בזמן אמת. במקום זה, מגישים את הבקשה לקבלת החזרי מס ודורשים רטרואקטיבית את מיצוי הזכויות וההטבות הסוציאליות הקבועות בחוק.

הדבר החשוב ביותר הוא לפעול נכון ובזמן על מנת לקבל את החזרי המס. כך למשל המתנה של זמן רב מדי עלולה לבטל עבורנו את הזכות לקבלת החזרי מס רטרואקטיבית, מה גם שעלינו לדעת כיצד להגיש את הבקשה ואיזה מסמכים לצרף אליה. זה רלוונטי לניסיון לניצול של כל נקודות הזיכוי והטבות המס הסוציאליות, אבל קריטי בעיקר בהקשר של שירות צבאי או שירות לאומי.

 

החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי – שווים לך כסף

היתרון של החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי בא לידי ביטוי בכך שהם שווים הרבה מאוד. המדינה מעודדת את האזרחים להשלים שירות צבאי או שירות לאומי, לכן היא מעניקה בגינן נקודות זיכוי משמעותיות מאוד. בשביל לנצל את נקודות הזיכוי הללו, אנחנו יכולים לפעול בזמן אמת ולהצהיר באמצעות המסמכים הרלוונטיים על כך שהשלמנו את השירות.

אבל גם רטרואקטיבית, אפשר לפעול עד 6 שנים אחורה מכל שנת מס שבה שילמנו את המיסים בלי לנצל את מלוא ההטבות הסוציאליות. במקרים כאלה אנחנו אפילו לא חייבים לפעול לבד, אלא מותר לנו להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. מהרגע שבו מערבים בעלי מקצוע חיצוניים, מגדילים בצורה דרמטית את הסיכוי להשלים את המהלך באופן תקין.

 

מה ההבדל בין החזרי מס לשכירים ועצמאיים?

החדשות הטובות הן שאין הבדל מבחינת החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי בין עצמאיים ושכירים. כל אזרחי ישראל יכולים לקבל את ההטבות הסוציאליות השמורות להם בחוק במידה והם עומדים בקריטריונים מסוימים, אבל זה לא קשור לאופי ההכנסה.

במילים אחרות, גם שכירים וגם עצמאיים צריכים להישאר עם אצבע על הדופק בנוגע להטבות סוציאליות שיש להם. כדאי לעקוב אחר עדכונים הקיימים בחוק לגבי ניצול של הטבות מסוימות לעומת הטבות אחרות, ולשאול בעלי מקצוע לגבי פעולות שאותן אפשר לבצע כדי לממש את הזכויות באופן מלא וחוקי.

 

כמה כסף שווים החזרי המס?

החזרי מס בשירות צבאי או שירות לאומי וגם הטבות סוציאליות שאותן אפשר לקבל על רקע קריטריונים אחרים ובהם מקום מגורים, השכלה, הורות וכן הלאה, יכולים להיות שווים הרבה מאוד כסף. נקודות הזיכוי במס הכנסה מאפשרות לקזז את חבות המס, או לחילופין לקבל את החזרי המס גם תקופה יחסית ארוכה אחרי שמשלמים מס הכנסה. אלו יתרונות משמעותיים המגולמים בחוק וכדאי לנצל אותם.

הסכום המדויק ששווים החזרי המס תלוי כמובן בקריטריונים הקבועים בחוק ובמספר הנקודות שאותן אפשר לנצל. מבחינת שכירים ועצמאיים כאחד, הדבר הנכון לעשות הוא להתנהל בכל שנת מס בצורה מסודרת. אבל גם אם מגלים מאוחר שהטבות מס וזכויות סוציאליות מסוימות עדיין לא נוצלו עד תום, לא צריך להתייאש.

פנייה מסודרת אל בעלי מקצוע שמתמחים בנושא של החזרי מס הכנסה בשירות צבאי או שירות לאומי מאפשרת לרכז את התשובות והשאלות מול אותו גורם. כך ניתן להשלים את התהליך, להגיש במידת הצורך ערעור ואף לוודא שהחזרי המס מגלמים בתוכם סכומי כסף משמעותיים. לאחר מכן, ניתן גם לדרוש את נקודות הזיכוי באופן קבוע וחלק מהדיווחים השוטפים לרשויות המס השונות בישראל.

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.