fbpx

החזרי מס לזוגות נשואים

נישואים, רגע מרגש בו שני בני הזוג מצהירים על אהבתם, על תחילת החיים המשותפים ביחד והכוונות לבנות בית ביחד פה בארץ. אך מעבר להתרגשות שעומדת מאחורי החלטה זו, האם ידעתם כי היא גם יכולה להיות כלכלית למדי עבור בני הזוג? בני הזוג הנשואים זכאים לקבל החזרי מס לזוגות נשואים רק בעקבות מעמדם החדש בישראל – זוג נשוי.

 

תשלום המס במדינת ישראל

במדינה שלנו, תשלום המס מתבצע בצורה הדרגתית ולפי ההכנסה החודשית של האדם. כלומר, ככל שאדם מרוויח יותר בחודש ממקום עבודתו, כך גם תשלום המס למדינה שלו יגדל.

לאחר קביעת שיעור המס של כל אחד מאיתנו ברשויות המס, נכנס לשקלול חישוב התשלום גם נושא בחינת זיכוי המס אשר מגיע או לא מגיע לאדם. בזכות נקודות אלו ניתן לקבל הנחה משמעותית בתשלום המס.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

נקודות זיכוי ממס

הטבה זו היא הנפוצה ביותר בישראל ועל ידי חישוב זכאות נקודות זיכוי לכל אחד מאיתנו, ניתן באמצעותן לקבל את הזיכוי המשמעותי במחיר המס ובכך לשלם פחות למוסד לביטוח לאומי.

נקודות זיכוי מגיעות לאנשים שונים העומדים בקריטריונים שונים וביניהם – תושב ישראל, חייל, עולה חדש, הורה ועוד. היום, בשנת 2021 נקודת זיכוי מס אחת שווה ל- 218 שקלים.

כל תושב ישראל זכאי לקבל 2.25 נקודות זיכוי מס מעצם היותו תושב המדינה. בנוסף לקריטריונים רבים, קיימת גם האפשרות לקבל נקודות זיכוי נוספות בעקבות מיסוד הזוגיות ושינוי הסטטוס לזוג נשוי. על ידי הכרת הנקודות אשר מגיעות לכם, ניתן לקבל זיכוי משמעותי במחיר המס ובכך לשפר את רווחתכם הכלכלית.

 

מס הכנסה וגם החזרי מס לזוגות נשואים – חישוב

לאחר מיסוד הזוגיות ושינוי הסטטוס לזוג נשוי, ניתן לפתוח תיק משותף במס הכנסה על שם שני בני הזוג אצל פקיד השומה בו הזוג רשום. אל התיק המשותף נכנסים באופן אוטומטי ההכנסות של שני בני זוג ובכך גם משפיע על אופן חישוב המס.

היום המס בישראל מתקיים בצורה פרוגרסיבית, כלומר, ככל שהאדם מרוויח יותר במשכורת הבסיסית שלו במקום עבודתו, כך עולה שיעור המס שאותו הוא נדרש לשלם בכל חודש. בעקבות כך, כאשר בני הזוג פותחים תיק משותף שבו נכנסות ההכנסות החודשיות של שניהם, משתנה בהתאם שיעור המס אותו הם נדרשים לשלם.

בזכות פתיחת תיק משותף, ניתן לבצע העברה של נקודות מס בין בני הזוג בהתאם למקרים שונים. לדוגמא, במידה ולאחד מבני הזוג מגיעה הקלה במס בעקבות סיבה מסוימת, אך היקף המשכורת החודשית של אותו אדם אינה מספיק גבוהה על מנת לקבל הקלה זו, הוא רשאי להעביר אותה לבן הזוג אשר מרוויח סכום שתואם לקבלת ההקלה. קיימים מקרים בהם העברת הנקודות אינה אפשרית ולכן יש לבדוק היטב ולעומק את הנושא.

 

מתחתנים – ילדים – הקלה במיסים

הבאת ילדים לעולם יכולה לאפשר להורים הקלה משמעות במיסים בזכות לידתו. ההקלה הראשונה בהחזרי המס מגיעה מיד בשנת הלידה. בשנת הלידה ההורה הטרי יזכה ל 1.5 נקודת זיכוי ממס בגין לידתם הילד. בנוסף, לקראת גיוס הילד לצה"ל והגעתו של הילד לגיל 18, ההורים יקבלו נקודה נוספת.

החזרי מס לזוגות נשואים
החזרי מס לזוגות נשואים

בזכות הנישואים, גם אם אחד מבני הזוג לא עובד קיימת הקלה

בנוסף לנקודות זכות בעקבות לידת הילדים, וההקלה המשמעותית של העברת הנקודות במקרים מיוחדים בין בני הזוג, ישנה ההטבה הנוספת והיא כאשר אחד מבני הזוג עובד והשני לא.

במקרה בו מבני הזוג עובד בעבודה אשר מחויבת במס ואילו השני לא, זכאי העובד לקבל נקודת זיכוי ממס נוספת. נקודה זו תגיע לבן הזוג גם כאשר השני מוגדר כנכה מעל 90 אחוזי נכות, הגיע לגיל הפרישה או עיוור.

 

גם אם במידה והנישואים הופכים לגירושים, אתם זכאים להקלה

זוגות נשואים רבים מחליטים כי הדרך בה הם החליטו לחיות בשיתוף אינה מתאימה להם בתקופה זו של חייהם, וההורים מחליטים להפריד כוחות. במצב זה, ההורה אשר מגדל את הילדים בצורה חד משמעית יקבל נקודת זיכוי ממס אחת נוספת.

במידה וההורה השני אכן לוקח חלק משמעותי בגידול הילדים לפי תנאים סוציאליים ועמידה בקריטריונים ברורים, יהיה זכאי גם הוא לנקודת זיכוי נוספת. בנוסף, נקודת הזמן בו בוצעו הגרושים מהווה גם כן פרמטר משמעותי בקבלת הנקודה. במידה ושנת המס עוד לא הסתיימה, הזוג/היחיד יקבל את נקודת המס בהתאם לחלק היחסי שנשאר מהשנה.

 

הגשת הבקשה להחזר מס

הבקשה להחזר מס מתבצעת באמצעות מילוי טופס של מס הכנסה ובו יש להצהיר בצורה חד משמעית על הנישואים של בני הזוג והסיבות אשר בזכותן מגיע להם החזרי מס. את הבקשה יש להגיש אצל פקיד שומת המס בלשכת המס המקומית בה הזוג רשום.

בנוסף למילוי הטופס, יש לצרף את כל המסמכים אשר מדווחים על ההכנסות החודשיות של כל אחד מבני הזוג ואשר מוכיחים את הטענות בגינם הם הגיעו לפקיד השומה לבקשת החזר מס.

נקודה נוספת שיש לשים לב אליה רגע לפני הגשת הבקשה להחזר המס, היא כי האפשרות לקבל החזר מס בצורה רטרואקטיבית על טעויות מס שקרו בעבר אפשרית רק אם לא חלפו שש שנות מס מאז הטעות.

 

לסיכום,

להיות זוג נשוי כדת משה וישראל בארץ זוהי הזדמנות נפלאה להרוויח הקלה נוספת בנושא המס, מלבד ההצהרה המרגשת על אהבתכם. אומנם הגשת הבקשה היא אינה פרוצדורה קלה וכן דורשת שינוס מותניים והשקעה מבחינה בירוקרטית. אך קבלת נקודות זיכוי ממס נוספות בעקבות מספר סיטואציות הקשורות לנישואים שלכם, זוהי הקלה נעימה שאין לוותר עליה.

שאלות ותשובות

הסיטואציות הנפוצות הן – כאשר אחד מבני הזוג לא עובד והשני כן מגיעה לעובד נקודת זכות, הקלה בהעברת נקודות הזיכוי בין בני הזוג במידה ולאחד מהם מגיע אבל המשכורת החודשית לא מספיק גבוהה כדי לקבלה, בשנת לידת הילד ועוד.
בגירושים ההורה אשר אחראי על גידול הילדים בצורה יומיומית יקבל נקודת זיכוי ממס נוספת.
קודם כל, מזל טוב! לאחר מכן, יש לגשת ללשכת המס הקרובה אליכם ובה פקיד השומה יפתח יחד איתכם את התיק המשותף במס הכנסה אשר אליו יגיעו ההכנסות החודשיות שלכם ובהתאם ניתן לקבל הטבות והחזרי מס.
במידה ולפי הנתונים והמידע המופיע במאמר זה ישנם סיטואציות הדומות גם לך בחיים ולא קיבלת עליהן הטבת מס, יש לגשת לברר זאת ולבדוק האם אכן קרתה טעות.
do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.