fbpx

החזרי מס בפריפריה

מגורים באזורים מסוימים בישראל מזכים בהטבות סוציאליות מטעם המדינה. הדרך לקבל את ההטבות הללו עוברת בניצול נקודות זיכוי, אבל לא תמיד זה קורה. לכן, חשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע ולבדוק גם רטרואקטיבית אפשרות של החזרי מס בפריפריה.

נקודות זיכוי במס הכנסה הן הטבה סוציאלית שניתנת על ידי המדינה לכל אזרחי ישראל. כל מי שעובד זכאי לנקודות כאלה, כמו למשל על בסיס אזרחות ישראלית. אבל מלבד אזרחות ישראלית שמעניקה 2.5 נקודות זיכוי במס הכנסה, יש עוד קריטריונים: הורות, שירות צבאי או שירות לאומי, השכלה וכן הלאה.

מה שרבים אינם יודעים הוא שקיים קשר בין אזור המגורים לבין נקודות זיכוי במס הכנסה. בשביל לעודד את התושבים לגור בפריפריה למשל, המדינה מציעה נקודות זיכוי נוספות. נקודות זיכוי אלו יכולות להיות שוות הרבה מאוד כסף עבור כל סוגי האזרחים והעיסוקים – בין אם מדובר על עוסק מורשה, עוסק פטור או חברה בע"מ.

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

מה קורה אם לא מנצלים את נקודות הזיכוי?

הבעיה מתחילה כאשר תושבי הפריפריה לא מנצלים את הטבות המס שמגיעות להם. זה עלול לקרות בגלל חוסר היכרות עם החוק, בגלל מעבר דירה באמצע השנה, בגלל טיפול לא מספיק מקצועי ויסודי של רואה חשבון בתיק של עוסק מורשה או עוסק פטור וכן הלאה. עם זאת, גם במקרים כאלה לא צריך לאבד תקווה כי אפשר לפעול רטרואקטיבית.

המדינה למעשה מאפשרת לדרוש את החזרי המס עד 6 שנים אחורה. זה אומר שגם אם מגלים באיחור יחסית שמגיעות לנו נקודות זיכוי ולכן גם הטבות סוציאליות, אין סיבה לוותר עליהן. במקום זה, יש לפעול אקטיבית על מנת לדרוש את ניצול נקודות הזיכוי ואף לקבל החזרי מס בפריפריה שיכולים להגיע לסכומי כסף משמעותיים מאוד.

 

למה חשוב לנצל את הטבות המס?

ניצול נכון של הטבות המס בכלל ושל נקודות הזיכוי בפרט חשוב מכמה סיבות. קודם כל, זה חשוב כי מדובר על הטבה סוציאלית שניתנת על ידי המדינה. על רקע החשיבות של הטבה סוציאלית מן הסוג הזה, כל שנותר לנו לעשות הוא לברר כיצד אנו יכולים וצריכים לשלב אותה בסל ההכנסות שלנו. אם המדינה כבר מעניקה זכות סוציאלית כזו, חובתנו כאזרחים לעקוב אחר החוק ואחר התקנות.

חוץ מזה, את הטבות המס שבאות לידי ביטוי בין היתר בצורה של החזרי מס בפריפריה צריך לנצל גם כי זה שווה הרבה מאוד כסף. בסופו של דבר, המדינה גובה מאיתנו כספים כדי להעניק לנו שירותים. מנגד, היא גם מבינה שיש הקרבות שאנו כאזרחים מבצעים או פעולות שתורמות לה – כמו למשל ללמוד באקדמיה או ללכת בצבא. בגלל שאנו תורמים למדינה, עלינו לנצל את הטבות המס שהיא מעניקה לנו וכך לחסוך בהוצאות מיותרות.

 

כך תדעו האם מגיעות לכם נקודות זיכוי והטבות מס

הבעיה מתחילה עם מקרים שבהם שכירים או עוסקים ועצמאיים לא מבצעים לבד את הפעולה הנדרשת על מנת לברר האם מגיעות להם נקודות זיכוי והטבות מס. על פניו, כל אחד ואחת מאיתנו יכולים וצריכים לבצע את הפעולה הזו בצורה עצמאית. יתרה על כך, ההתנהלות הבירוקרטית מול רשויות המס היא הרבה פחות מסובכת מכפי שנהוג לחשוב.

בפועל, התנהלות עצמאית מול רשויות המס לגבי ניצול של הטבות מס ונקודות זיכוי עלולה לגרום יותר נזק מתועלת. הנזק נגרם אם למשל לא מגישים את המסמכים הנכונים וכך מאבדים זמן יקר ערך ועוברים את התקופה שבה בכלל אפשר לדרוש את ההטבה, או כאשר אנו מוותרים מראש בגלל חוסר ידע וחוסר מקצועית.

 

כל הסיבות לפנות לחברה מקצועית

החדשות הטובות הן שזה ממש לא חייב להיות ככה. יש כיום המון חברות מקצועיות שהתפקיד שלהן הוא לרכז תחת קורת גג אחת את כל השלבים השונים של החזרי מס בפריפריה. באמצעות ריכוז השירותים מול אותה חברה ובצורה מסודרת, אנו יכולים לישון בשקט ולדעת שיש גורם שדואג לנו.

מעבר לכך, היתרון של פנייה אל חברה מקצועית בא לידי ביטוי בכך שהוא מאפשר לנצל נקודות זיכוי או הטבות מס בגלל סיבות שונות. מלבד החזרי מס בפריפריה על רקע מגורים, אפשר לפנות לאותה חברה ולבקש ממנה לברר האם מגיעות לנו נקודות זיכוי נוספות – כמו למשל בגלל הצטרפות של ילד נוסף למשפחה בשנה האחרונה, סיום תואר אקדמי וכן הלאה.

 

החזרי מס בפריפריה – האם יש משמעות לסוג העיסוק?

כאן המקום להבהיר שמבחינת החזרי מס בפריפריה, אין משמעות לסוג העיסוק. אמנם יש הטבות סוציאליות מסוימות לשכירים והטבות אחרות לעצמאיים, אבל מבחינת נקודות הזיכוי עצמן הקריטריונים הם קבועים. כמו כן, גם שכירים, גם עצמאיים וגם חברות בע"מ שפועלות בפריפריה יכולים לברר לגבי הטבות המס והחזרי המס.

הניצול של החזרי המס הוא למעשה שיאו של תהליך ארוך. בתהליך הזה, מגישים את הבקשה בצורה מסודרת וממלאים מסמכים שבהם מנמקים אותה. במסגרת הנימוק של המסמכים השונים, בודקים בין היתר מהי המשכורת הממוצעת ברוטו, האם יש לאחד מבני הזוג תואר, האם יש הפסדים או רווחים בשוק ההון וכן הלאה. כל זה יחד מאפשר לבצע חישוב הוגן של החזרי המס ולבצע את הבקשה בצורה כמה שיותר מושכלת ומבוססת.

 

לסיכום

אין ספק לגבי החשיבות של החזרי מס בפריפריה וכל רגע יכול להיות זמן מתאים לנצל אותם. על מנת לקבל את הטבות המס הללו ולקבל נקודות זיכוי שהשווי הכספי שלהן מאוד גבוה, כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. לאחר מכן, כל שנותר הוא לפעול טכנית על מנת להגיש את הבקשה ביחד עם המסמכים הרלוונטיים ושאר הטפסים הנדרשים.

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.