fbpx

החזרי מס לתא המשפחתי

התא המשפחתי של כל אחד מאיתנו מתנהל ומורכב בצורה קצת שונה האחד מהשני, בעקבות החלטות, דעות, מקצועות וכיווני חיים שונים. אך גם בפערים אלו, לתאים משפחתיים רבים מגיעות נקודות זיכוי מס משמעותיות שיכולות להקל כלכלית על תשלומי המס החודשיים. בכדי להבין בדיוק מהן נקודות זיכוי, מהם החזרי מס לתא המשפחתי והאם אתם זכאים לקבל אותן, המשיכו לקרוא.

 

תשלום המס במדינת ישראל

במדינה שלנו, תשלום המס מתבצע בצורה הדרגתית ולפי ההכנסה החודשית של האדם. כלומר, ככל שאדם מרוויח יותר בחודש ממקום עבודתו, כך גם תשלום המס למדינה שלו יגדל.

לאחר קביעת שיעור המס של כל אחד מאיתנו ברשויות המס, נכנס לשקלול חישוב התשלום גם נושא בחינת זיכוי המס אשר מגיע או לא מגיע לאדם. בזכות נקודות אלו ניתן לקבל הנחה משמעותית בתשלום המס.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

נקודות זיכוי ממס

על ידי חישוב זכאות נקודות זיכוי לכל אחד מאיתנו, ניתן באמצעותן לקבל את הזיכוי המשמעותי במחיר המס ובכך לשלם פחות למוסד לביטוח לאומי. נקודות זיכוי מגיעות לאנשים שונים העומדים בקריטריונים שונים וביניהם – תושב ישראל, חייל, עולה חדש, הורה ועוד. היום, בשנת 2021 נקודת זיכוי מס אחת שווה ל- 218 שקלים.

כל תושב ישראל זכאי לקבל 2.25 נקודות זיכוי מס מעצם היותו תושב המדינה. בנוסף לקריטריונים רבים, במאמר זה נתמקד בנקודות אשר מגיעות בעקבות התא המשפחתי אותו הקמתם. על ידי הכרת הנקודות אשר מגיעות לכם, ניתן לקבל זיכוי משמעותי במחיר המס ובכך לשפר את רווחתכם הכלכלית של השותפים לתא המשפחתי.

 

הקריטריונים לקבלת החזרי מס לתא המשפחתי

החזרי מס בעקבות תא משפחתי מגיעים בעקבות שלל מעמדות והחלטות שביצעתם לאורך השנים. במידה ואינכם מודעים לאיזה סוגי תאים משפחתיים מגיעות נקודות מס, ואתם תוהים האם יש מצב שגם לכם מגיע, זה הזמן להמשיך ללמוד. כעת נפרט את המצבים המאפשרים זכאות זו.

 

החזר מס בזכות הילד הנולד

בשנת הלידה מגיעה לאישה היולדת נקודות זיכוי בגין הילד הנולד ובגין חופשת הלידה בה אינה התשכרה באותה המשכורת כמו בשגרה היומיומית. בשנה זו, כיוון שהאישה חודשים רבים לא עבדה וקיבלה משכורת מהמעביד שלה, אלא מדמי הלידה מטעם המדינה – המס צריך להיות נמוך מהשגרה.

החזרי מס לתא המשפחתי
החזרי מס לתא המשפחתי

החזרי מס בזכות הגעת הילד לגן חובה ולצבא

עד אשר הילד מגיע לגיל 5, ניתן לדרוש בגינו קבלת נקודת זכות אחת נוספת. בנוסף, לפני הגעתו לגיל 18 ניתן גם כן לדרוש את נקודת הזכות המגיע לכם בזכות גילו. את נקודות אלו יש לדרוש על ידי מילוי טופס 101 ולהעביר למעסיק שלך, לפני סיום שנת המס.

 

החזרי מס להורים גאים

משפחות רבות במדינת ישראל מתאהבים ומקימים תאים משפחתיים כאשר זוג ההורים הינם הורים גאים. אומנם הרבנות במדינה מקשה מאוד על הכרת כזוג וכתא משפחתי בעקבות הלכה ודת, המוסד לביטוח לאומי מאמין בגישה מקבלת יותר אשר עשויה להקל עליהם מבחינה כלכלית.

ילדים אשר גדלים בתא משפחתי בו ההורים הם מאותו המין זכאים לקבל בזכות ילדיהם נקודת זיכוי נוספת. המדינה קבעה כי כל נקודת זיכוי מס המגיעה לתא משפחתי של זוג הורים הטרוסקסואלים מגיעה בשווה גם לתא משפחתי בו ההורים הם הורים גאים.

 

החזרי מס למשפחות בהם ההורים גרושים

תאים משפחתים רבים מחליטים כי הדרך בה הם החליטו לחיות בשיתוף אינה מתאימה להם בתקופה זו של חייהם, וההורים מחליטים להפריד כוחות. במצב זה, ההורה אשר מגדל את הילדים בצורה חד משמעית יקבל נקודת זיכוי ממס אחת נוספת.

במידה וההורה השני אכן לוקח חלק משמעותי בגידול הילדים לפי תנאים סוציאליים ועמידה בקריטריונים ברורים, יהיה זכאי גם הוא לנקודת זיכוי נוספת. בנוסף, נקודת הזמן בו בוצעו הגרושים מהווה גם כן פרמטר משמעותי בקבלת הנקודה. במידה ושנת המס עוד לא הסתיימה, הזוג/היחיד יקבל את נקודת המס בהתאם לחלק היחסי שנשאר מהשנה.

 

החזרי מס למשפחה חד הורית

החיים כמשפחה בה עומד בראש הורה יחיד בעקבות מותו של ההורה הנוסף או בעקבות החלטה רשמית בה ההורה הנוסף אינו רשום במרשם האוכלוסין מלכתחילה מהווים אתגר. האתגר בגידול הילדים, ניהול משק בית והמשך עבודה כמקור פרנסה יחדני לקיום המשפחה הוא גדול ומשמעותי.

בעקבות כך, המדינה החליטה לנסות לסייע בתחום המס לתא משפחתי זה. משפחה בה עומד בראשה הורה יחיד, תקבל נקודת זיכוי ממס אחת נוספת בעבור כל מקור פרנסה שההורה עובד. נקודה זו היא בתוספת לנקודות אשר מגיעות בעקבות גידול הילדים, ולא במקומן.

 

החזרי מס להורים אשר משלמים מזונות

כחלק מהליך הגירושין במהלך קיום תא משפחתי, מוטלת האחראיות לתשלום מזונות מצד הגרוש על ידי בית המשפט והמדינה. תשלום מזונות זה הינו תשלום הכרחי להמשך קיום התא משפחתי, גם אם הוא פורק מצד ההורים.

במידה וההורה הגרוש נישא מחדש לאדם נוסף אך עדיין ממשיך לשלם מזונות לגרושתו, יהיה זכאי הגרוש לקבלת נקודת מס. החזר מס זה וההטבה של קבלת נקודת מס זו מוטלת בכובד ראש בהבנה המשפטית כי הגרוש אכן מסייע לכלכלית לגידול הילדים.

 

החזרי מס לזוגות נשואים

כחלק מההטבות של בני זוג נשואים, ניתן לבצע החזרי מס גם אם במידה ואחד מבני הזוג אינו עובד, וגם אם אחד מבני הזוג אינו מרוויח את הסכום אשר מזכה קבלת נקודת מס. במקרים בהם אחד מבני הזוג הנשואים אינו עובד, יוכל לזכות בן הזוג שכן עובד בנקודת המס של השני שאינו עובד. חוסר התעסוקה של בן הזוג אשר יזכה את בן הזוג השני יתאפשר אך ורק אם הסיבה שבעקבותיה בן הזוג אינו עובד היא בעקבות 90%-100% נכות.

שאלות ותשובות

נקודת זיכוי ממס אחת שווה ל – 218 שקלים, ובשנה ניתן להגיע 2616 שקלים.
במידה והזוג הגאה אכן מגדל ילדים, מגיע להם נקודת זיכוי מס בזכות גידול ילדיהם, באופן זהה למשפחה הטרוסקסואלית.
בשנת הלידה האם זכאית לנקודות מס, עד הגעת הילד לגיל 5 ועד הגעת הילד לגיל 18.
גרוש אשר אכן מבחינה כלכלית מסייע בגידול הילדים, ונישא בשנית, זכאי לקבל נקודת זיכוי ממס אחת.
do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.