fbpx

החזר מס בזמן הקורונה: מה מגיע לכם בתור שכירים ועצמאים?

החזר מס היא דרך להחזיר לעצמכם כסף ששייך לכם גם בזמן שגרה. אבל בזמן משבר הקורונה והמצב הכלכלי במשק, כעת היא נעשתה לא רק אופציה משמעותית וחשובה שיכולה להכניס את הכסף בחזרה, אלא גם אפשרות רלוונטית יותר מתמיד. כאן נפרט הכל על החזר מס בזמן הקורונה.

החזר מס בזמן הקורונה

הקורונה שינתה את חיינו ושיבשה את השגרה שהיינו רגילים לה במובנים רבים. בתי עסק רבים נאלצו לסגור את שעריהם למשך תקופה ממושכת, ושכירים רבים מצאו את עצמם עובדים בכמות שעות מופחתת מהמשרד או מהבית, או יצאו לתקופת חופשה ללא תשלום עד לחזרה המיוחלת לשגרה.

בעקבות החשש מהתפשטות הנגיף וקריסה של מערכת הבריאות מדינת ישראל כמו מדינות רבות בעולם החליטו על השבתה של המשק והטילו סגר ממושך על היציאה מאזור המגורים. לסגר שהוטל משמעות כלכלית רבת היקף והנזק המוערך שנוצר למשק הוא עצום. אך יש לדעת שיחד עם הכנסה נמוכה ופגיעה במשכורת משנים גם את גובה ההכנסה השנתית כולה. המשמעות לכך היא פשוטה: המס אותו אתם צריכים לשלם מדי חודש צריך להיות מופחת.

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

מי זכאי להחזר מס בתקופת הקורונה

אף שבינתיים עוד לא יצאו תקנות מס רשמיות בעקבות השבתת המשק (מה שצפוי לקרות בהמשך), הזכאים העיקריים להחזר מס בעקבות הקורונה יהיו אלו שגובה ההכנסה שלהם נפגע. גובה ההחזר עשוי לנוע בין מאות שקלים לאלפי שקלים, בכפוף למשך הזמן בו ההכנסה נפגעה.

כדי להבין כיצד נקבעת הזכאות להחזר צריך להבין כיצד עובדת שיטת המס בישראל. אף שהמס אותו אתם משלמים נגבה מדיי חודש, אחוז השכר שיגבה מכם נקבע על בסיס גובה ההכנסה השנתי השוטפת שלכם, כך שאי קבלת שכר במשך חודש או חודשיים עשויה להפחית לא רק את תשלום המס עבור אותם חודשים בהם לא עבדתם, אלא לשנות את מדרגת המס כולה, כך שתשלמו פחות אחוז מס עבור שאר חודשי השנה בהם עבדתם כרגיל.

מאחר ורשות המס איננה מעודכנת בשינוי בגובה ההכנסה שנוצר בפועל, כל שעליכם לעשות הוא לעדכן את הרשות באמצעות טופס בקשה להחזר מס (לשכירים) או באמצעות מילוי הדו"ח השנתי (לעצמאים). באמצעות העדכון תחושב מדרגת המס שלכם מחדש, והכסף העודף שנגבה יחזור אל חשבונכם באופן ישיר.

 

מדוע כדאי למהר ולהגיש בקשה בזמן המשבר ולא אחריו

אחת מתוצאות המשבר היא פאניקה ברורה ולחץ מאסיבי במשרד האוצר ובניהול המשק. החנק שנוצר והמצב שבו מחזור הכספים הישראלי נעשה משותק פגעו משמעותית בעסקים והכניסו רבים מהם לסכנת סגירה. לכן, הורתה המדינה לעשות מאמץ לזרז הליכים בירוקרטים ולהקל על פרוצדורות שלוקחות יותר זמן בדרך כלל, כך שבעלי עסקים יקבלו חמצן לעסק בצורה מהירה.

כך, בתאריך ה23.03.20 הודיעו ברשות המס כי במסגרת המאמץ במרוכז ישוחררו במס הכנסה יתרות זכות בסכום של 750 מיליון ש"ח עבור יותר מ16,000 בעלי עסקים וחברות שהגישו בקשה להחזרי מס והתעכבו בתהליך הבדיקה. בעקבות המצב, רשות המיסים מקדימה את החזר הכספים לזכאים ופועלת בצורה יעילה יותר.

לכן לא כדאי להסס בשלב זה ומוטב להגיש בקשה לקבלת החזר עוד לפני ההתאוששות מהמשבר.

החזר מס בזמן הקורונה: מה מגיע לכם בתור שכירים ועצמאים?
החזר מס בזמן הקורונה: מה מגיע לכם בתור שכירים ועצמאים?

מי עוד זכאי לקבל החזר מס בתקופת הקורונה?

בנוסף לשכירים ועצמאים שגובה הכנסתם נפגע, גם הזכאים הרגילים יכולים להמשיך ולבקש את ההחזר דרך רשות המס, ואולי לנצל גם כן את המצב שבו הרשות עובדת בצורה יעילה יותר. בין הזכאים הנפוצים בדרך כלל ניתן נמנים:

    • הורים לילדים בגיל הרך או לילדים מתחת לגיל 18.
    • מי שתורם למוסדות שמוכרים לפטור ממס לפי סעיף 46 בפקודת המס, ובתנאי ששמר את הקבלות עבור התרומה.
    • מי שלומד לימודים אקדמיים או משתתף בקורס מקצועיים של משרד התעסוקה.
    • מי שעבר שינוי במצב המשפחתי כמו נישואין או גירושין, או בעקבות שינוי במספר הילדים בבית.
    • מי שהוא או אחד מבני משפחתו חולה במחלה קשה.
  • מי שעובד במספר עבודות ולא ביצע תיאום מס.

 

כיצד ניתן להגיש את הבקשה לקבלת החזר

על מנת לקבל את החזר המס יש להגיש בקשה לקבלת החזר מס בלשכת פקיד השומה המקומית. למרות המצב המורכב התורים הארוכים וההגבלה בתנועה שיצרה הקורונה, עדיין לא ניתן להגיש את הטפסים לקבלת החזר דרך האינטרנט אלא באופן ידני ובהגעה פיזית ללשכת המס בלבד.

למרות זאת אצלנו בMoneyBack תוכלו להגיש את הטפסים ישירות מהבית ומבלי להסתכן ולעמוד בתורים ארוכים וממושכים. בתקופת הקורונה כל כניסה למרחב ציבורי דורשת שמירה על מרחק ולעיתים המתנה ממושכת בשמש ובחום מחוץ למבנה. את כל אלו תוכלו לחסוך דרכנו בלחיצת כפתור פשוטה!

תהליך קבלת ההחזר עבור עצמאים: יש למלא טופס 1301 שמהווה דו"ח על הכנסות. עצמאי שהכנסתו אינה עולה על 60 אלף ש"ח בשנה רשאי להגיש טופס דו"ח מקוצר שסימנו 137.

תהליך קבלת ההחזר עבור שכירים: הטפסים אותם יש להגיש הם טופס 135 (טופס בקשה להחזר מס) ואליו יש לצרף אל כל המסמכים שעשויים להיות רלוונטיים להגשת הבקשה. בנוסף לכל אלו יש לצרף בקשה צילום של צ'ק או כל אסמכתא בנקאית אותנטית אחרת שמאמתת את פרטי החשבון של מגיש הבקשה. כך תוכל רשות המיסים לדעת לאן להחזיר את הכספים ללא כל עיכוב נוסף. חוששים ללכת לאיבוד או להסתבך עם הניירת? תנו לנו לעשות לכם סדר וצרו איתנו קשר עוד היום.

דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שאת ההחזר ניתן לקבל גם באופן רטרואקטיבי עד שש שנים לאחור, כך שנכון לשנת 2020 תוכלו לקבל החזר מס עבור שנת 2014 והילך. כמובן, עבור כל שנה ושנה תידרשו להגיש טופס בקשה נפרד בצירוף כלל המסמכים הרלוונטיים.

 

מהי הדרך המומלצת ביותר להגיש את הטפסים

כאמור, למרות שניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי, רבים בוחרים לפנות לשירותיה של חברת יועצי מס שתגיש עבורם את הבקשה. יעוץ של אנשי מקצוע מהתחום עשוי למקסם את גובה ההחזר הצפוי ולחסוך זמן המתנה רב.

דווקא בתקופת הקורונה בה המשק הישראלי נמצא בתקופה לא יציבה ויתכן כי יחולו שינויים בפקודת המס, מומלץ במיוחד להיעזר בשירותם של המומחים כדי להסתגל למציאות החדשה. 

אצלנו בMoneyBack יעמדו לשרותכם טובי יועצי המס, שימלאו עבורכם את הטפסים ויוודאו שתקבלו את מה שמגיע לכם. באמצעות הפלטפורמה הנגישה והפשוטה שבאתר תוכלו להירשם ולהגיש את הבקשה להחזר בתוך מספר דקות. תמורת תשלום סמלי בלבד וללא גבייה של אחוזים מופקעים תוכלו גם אתם להצטרף לאלפים שכבר קיבלו את כספם בחזרה.

אל תסכנו את הבריאות שלכם ושל הסובבים אתכם בעמידה ממושכת בתור וחשיפה רחבה למחלה. פנו אלינו עוד היום ותוכלו לקבל את כספכם בחזרה!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.