fbpx

החזר מס שבח – כיצד תקבלו החזר מס על מכירת נכס

מס שבח הינו מס שמשולם עבור הרווח שנוצר בביצוע עסקת מכירה של נדל"ן. המס משולם עבור הרווח בלבד, ולא עבור סכום העסקה כולה. מהו סכום המס אותו יש לשלם? עד לשנת 2014 היקף הפטורים מתשלום מס שבח היה נרחב, ורבים הצליחו להימנע מלשלם אותו. אולם ברפורמה שבוצעה בשנת 2014 נקבע כי פטור מלא ממס שבח יינתן רק לאלו שמחזיקים בדירה אחת בלבד בשווי עד 4,846,000 (חל מ1.1.2023) לתקופת מגורים של לפחות 18 חודשים.

ואילו אלו שמחזיקים ביותר מדירה אחת ומתכוונים למכור אותן לקניה דירה אחת יקבלו פטור מס פעם אחת בחיים רק כאשר שווי 2 הדירות יחד לא יעלה מעל ל- 2,180,000 (החל מ1.1.2023).
אותם אנשים יחויבו בתשלום מס שבח עבור מכירת הנכס רק מעל סכום זה, בשיעור של 25 אחוז, עבור הרווח היחסי שנוצר מאז החלת הרפורמה בשנת 2014.

מי זכאי להחזר מס שבח?

כל מי שביצע עסקת נדל"ן בעבר ושילם מס שבח עשוי לקבל החזר מס, במידה ושילמתם סכום גבוה ממה שהיה צריך. MoneyBack תבדוק עבורכם דרך רשות המיסים האם אתם זכאים להחזר מס שבח!

למעשה, כל מי ששילם מס שבח יתר, זכאי לקבל החזר על כך. אולם כיצד תדעו האם שילמתם מס יתר? ישנם מספר מקרים בהם סביר להניח ששילמתם מס יתר, ואם אחד מהם חל לגביכם, כדאי להגיש בקשה להחזר מס. אז באיזה מקרים מדובר?

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

  • בכל מצב בו התקיימה זכאות לפטור מתשלום מס שבח, כמו עבור מכירת דירה יחידה לאחר החזקה של 18 חודשים.
  • במידה ומלבד הדירה היחידה יש ברשותו של המוכר דירה נוספת שהתקבלה בירושה, אין בדבר כדי לפגוע בזכאות לפטור מתשלום מס שבח.
  • בנוסף לכך, גם עבור מכירת הדירה שהתקבלה בירושה, חל פטור ממס שבח, בתנאי שאם מוריש הדירה היה מוכר את הדירה בחייו היה זכאי גם הוא לקבל פטור מתשלום מס שבח.
  •  ישנה אפשרות חד פעמית לקבל פטור מתשלום מס שבח גם במכירת 2 דירות, במקרה בו מכירת 2 הדירות נועדה לרכישת דירה אחת במקומן, וששוויה הינו לפחות כשלושת רבעי שווים של שתי הדירות שנמכרו יחד.
  • תשלום מס שבח שפוצל בין בני הזוג יכול גם הוא לזכות בהחזר מס.
  • פריסת תשלום מס השבח למספר שנות מס.

חוששים שפספסתם את ההזדמנות לקבל את ההחזר שלכם? אל דאגה. דבר נוסף שחיוני לדעת הוא שאת החזר המס ניתן לקבל באופן רטרואקטיבי גם עד שש שנים לאחור, כך שבסך הכל מדובר בסכומים שעשויים להגיע עד למאות אלפי שקלים שניתן לקבל חזרה.

לדוגמא

כך למשל, אדם שרכש דירה במילון ש"ח בשנת 2007 ומכר את הדירה בשני מליון ש"ח ב2017 ישלם מס שבח בשיעור של 25 אחוז, עבור הרווח היחסי שנוצר מאז החלת הרפורמה. כיצד יחושב הרווח? במהלך תקופה של 10 שנים מחיר הדירה עלה במיליון ש"ח, מה שאומר שמחיר הדירה התייקר ב100,000 ש"ח מדי שנה. הרווח שחל מאז החלת הרפורמה הוא 300,000 ש"ח שהצטברו בין השנים 2014 עד 2017, ועבור רווח זה יחויב המוכר במס שבח בגובה של 25 אחוז, כלומר 75,000 ש"ח, וזה המס שאותו הוא יצטרך לשלם.

אולם מסתבר שאמצעות ייעוץ מס מקצועי ניתן לקבל עד מאות אלפי שקלים ששולמו בחזרה! אז מה עושים ואיך? בואו נתחיל ממהתחלה.

מי משלם מס שבח ומי זכאי לפטור ממס שבח?

לאחר הרפורמה שהוציאה מדינת ישראל שהטיל מס שבח על כלל רוכשי הדירות, היו הסתייגויות שונות שנועדו להקל על אנשים שבבעלותם נכס אחד ויחיד ועבורם נוצר הפטור לתשלום מס השבח, כמובן שגם בדבר הזה ישנה הסתייגות, כי את הפטור הזה מקבלים אומנם אנשים שיש בבעלותם דירה אחת ויחידה אך, מחיר הדירה לא יעלה על 4 וחצי מיליון, אחרת, יצטרכו לשלם את מס השבח לרשות המיסים.

 

 

החזר מס שבח - כיצד תקבלו החזר מס על מכירת נכס
החזר מס שבח – כיצד תקבלו החזר מס על מכירת נכס

איך מחשבים את שיעור החזר מס השבח?

החל משנת 2014, נדרשו בעלי שתיים דירות ומעלה לשלם מס שבח במעמד מכירת הדירה. רשות המיסים הגדירה כי על בעל הנכס להסדיר את תשלום מס השבח תוך 60 יום בלבד וכי שיעור מס השבח שיש לשלם יעמוד על 25% מסך ההפרש שבין מחיר מכירת הדירה למחיר רכישת הדירה.

כך לדוגמה, אם הדירה שבבעלותכם נקנתה בשנת 2015, במחיר של 500,000 ₪ ואילו שבשנת 2021, הדירה נמכרה ב- 900,000 ₪, הרי שההפרש בין מחיר מכירת הנכס למחיר קנייתו הינו 400,000 ₪ ו25% מתוכם זהו מס השבח שיש לשלם לרשות המס, מה שאומר – 100,000 ₪.

אנשים רבים מוצאים את עצמם משלמים את מס השבח ורק בדיעבד מבינים כי לא היו צריכים לשלמו – במצב כזה מומלץ לפנות לחברה אמינה ומקצועית שתוכל לסייע לכם לבצע החזר מס שבח ולבחון יחד איתכם את ההקלות שקיימות לכם בכדי להוריד את אחוזי התשלום על פי החוק.

 

פטור נוסף מתשלום מס השבח יינתן לכל מי שמעוניין לשפר את הדיור שלו – איך זה עובד?

המדינה מעניקה אפשרות למי שמעוניין לשפר את הדיור שלו – לדחות את תשלום מס השבח למשך שנתיים, ובמידה שאכן עסקת המכירה והקניה התבצעה כראוי, תבוטל חובת תשלום מס השבח לחייבים. המדינה לוקחת בחשבון כי בשביל לשפר את הדיור, יצטרכו הזוגות בתחילה לרכוש את דירתם החדשה ורק אז למכור את הנכס שנמצא ברשותם.

מקרה נוסף וחשוב שיש לציין עבור כל מי שביתו עבר פרויקט תמ"א 38 שתורם להשבחת הבית ולהוסיף חדר נוסף והרחבת שטח הבית – גם יהיה פטור מתשלום מס השבח.

 

MoneyBack – החזרי מס זה אנחנו

בשנים האחרונות עלתה לרשת הפלטפורמה החדשנית של MoneyBack. הפלטפורמה מאפשרת לקבל ייעוץ מס מקצועי ומלא לאורך כל הדרך מרגע הגשת הבקשה עד לקבלת ההחזר בפועל. באתר ניתן למלא ולהגיש את כל הטפסים שנוגעים לתיק המס שלכם באופן אישי באמצעות זיהוי חכם של הטפסים אותם אתם צריכים להגיש באופן אישי. על כל אחד מהתיקים שלנו עוברים רואי חשבון ויועצי מס מהטובים והמנוסים בתחום, ומוודאים שהבקשה הוגשה ומולאה כראוי. תמורת תשלום סמלי, תוכלו גם אתם להגיש את הבקשה, ולקבל עשרות ומאות אלפי שקלים שמגיעים לכם חזרה.

רוצים לבדוק כמה כסף אתם יכולים לקבל? צרו איתנו קשר עוד היום!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.