fbpx

כיצד ניתן לבצע החזר מס ומה התנאים

שכירים? עצמאים? יכול להיות שמס הכנסה חייב לכם כסף. מדי שנה, אלפי שכירים מגישים בקשה לקבלת החזר מס, וזוכים לקבל אחוזים נכבדים מכספם בחזרה ישירות אל חשבונם. לא מאמינים? כיצד ניתן לבצע החזר מס? בואו וגלו בעצמכם.

מה זה בכלל החזר מס?

בואו נתחיל מההתחלה. כפי שאתם בוודאי יודעים, מס הכנסה גובה ממשכורתכם מדי חודש סכום מסוים אותו אתם חייבים לשלם, על פי דרגת השכר שנקבעה בחוק. מה שאתם לא יודעים הוא שדרגת השכר שנקבעה עבורכם הינה שנתית ולא חודשית, כך שגובה המס אותו אתם משלמים בפועל נקבע למעשה על בסיס הערכה שנתית של מס הכנסה בנוגע לסכומים אותם אתם צפויים להרוויח.

כך למשל, עבור הכנסה שנתית של עד  75,960 (6,330 ש"ח לחודש בממוצע) שיעור המס הינו 10 אחוז, בעוד עבור הכנסה של כל סכום מעל לסכום זה תאלצו לשלם אחוזים גבוהים יותר – 14 אחוז עד לתקרה של 108,960 ש"ח לשנה (9,080 ש"ח לחודש) וכן הלאה, בכפוף לטבלת מדרגות המס. פעמים רבות, ייתכן ומגיע לכם החזר מס, שכן גובה ההכנסה השנתית בפועל היה נמוך יותר מזו שצפה עבורכם מס הכנסה, מה שגרם לכך שנקבעה עבורכם מדרגת שכר גבוהה יותר מזו שבפועל.

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

קבלת החזר מס בשל נקודות זיכוי ממס

סיבה מרכזית נוספת בגינה ניתן לקבל החזר מס הינה צבירת נקודות זכות. אם טרם נתקלתם במושג זה, הדבר העיקרי שאותו אתם צריכים לדעת הוא שנקודות זיכוי ממס הם נקודות שניתנות למספר אוכלוסיות על בסיס מספר קריטריונים במטרה להקל על אותם אוכלוסיות.

כך למשל, כל אזרח במדינה זכאי לקבל נקודות זיכוי ממס בגובה של 2.25 נקודות, כאשר נכון לשנת 2020 שוויה של כל נקודת זיכוי הינו 219 ש"ח לחודש, ו2,628 ש"ח לשנה. לכן, בסיכום כולל, זכאי כל אזרח במדינת ישראל להטבת מס בשווי של 5,913 ש"ח באופן שנתי. זכאים בולטים נוספים לקבלת נקודות הינם סטודנטים, הורים לילדים קטנים וגדולים (כאשר גובה הנקודות משתנה בכפוף לגיל הילדים), זוגות גרושים, משפחה בה אחד מבני המשפחה מתמודד עם מחלה, וכן חיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי.

 

איך אוכל לדעת אם אני זכאי לקבל החזר מס?

למרבה הצער, מס הכנסה לא יודיע לכם באופן עצמאי שאתם זכאים לקבל החזר מס. הרבה אנשים עשויים לחשוב שמס הכנסה מנסה 'להסתיר' או 'לגנוב' את הכסף העודף שנגבה, ולכן מס הכנסה איננו מודיע על הזכאות לקבל החזר. ממילא, באופן טבעי, ישנו חשש גם להגיש בקשה ולהסתבך עם רשות המס, מחשש לנקמנות או לבעיות עתידיות והסתבכות עם הרשות.

אולם הסיבה לכך שרשות המס לא מודיעה על הזכאות לקבלת החזר מס הינה פשוטה הרבה יותר: הם פשוט לא יודעים שמגיע לכם. מכיוון שהמס נגבה על בסיס הערכה שנתית, רשות המס כלל איננה מודעת לכך שנגבה סכום עודף, ולכן הם גם אינם יכולים להודיע לכם על הזכאות. בעצם, הכסף שלכם יושב ומחכה לכם, כשגם אתם וגם הרשות לא מודעים כלל לכך שהוא שייך לכם.

כיצד ניתן לבצע החזר מס ומה התנאים
כיצד ניתן לבצע החזר מס ומה התנאים

כיצד ניתן לבצע החזר מס ולהגיש בקשה?

את הבקשה צריך להגיש בלשכת פקיד שומת המס המקומי באופן ידני, כך שאם תבחרו להגיש את הבקשה תאלצו לבקר בסניף רשות המס הקרוב לביתכם. למרות שבאופן עקרוני לא ניתן להגיש את הבקשה להחזר מס באופן מקוון, אצלנו בMoneyBack ניתן להגיש את הטפסים גם דרך האינטרנט, און-ליין ובלחיצת כפתור פשוטה.

הטופס אותו צריך למלא ולהגיש מסומן כטופס מספר 135, אותו יש למלא על פי ההוראות הכתובות או על פי הוראות פקיד השומה.

בנוסף לכך יש לצרף לטופס הבקשה את כל המסמכים הרלוונטיים לסיבה בגינה מוגשת הבקשה. כך למשל, שכיר שמגיש בקשה להחזר מס בגין בעבור נכות מסוימת, יוסיף לבקשה גם את מסמכי הוועדה הרפואית המאמתים את בקשתו. טופס נוסף אותו יש לצרף הינו טופס 106 שניתן לעובד על ידי המעסיק ומסכם את הנתונים והרכיבים שקיבל העובד מן המעסיק במהלך שנת המס.

בנוסף לכל אלו, יש לצרף לבקשת ההחזר אסמכתא בנקאית או צילום צ'ק, על מנת לאמת את פרטי חשבון הבנק של מגיש הבקשה, כך שבמידה ומגיש הבקשה ימצא זכאי להחזר יתבצע ההחזר לחשבון המתאים.

דבר אחרון אותו חשוב לדעת הוא כי את הבקשה להחזר מס ניתן להגיש עד 6 שנים לאחר תום שנת המס, כך שנכון לשנת 2020 ניתן להגיש בקשה להחזר מס עבור שנת 2014 והילך. את הבקשה יש להגיש בנפרד עבור כל שנה, בצירוף שלל המסמכים הרלוונטיים.

 

תוך כמה זמן מקבלים את ההחזר?

את ההחזר מקבלים ישירות אל חשבון הבנק של מגיש הבקשה, כאשר ההחזר יתבצע בתוך 90 יום ממועד הגשת הבקשה או עד ל31 ביולי של שנת המס העוקבת לשנת המס בה הוגשה הבקשה, כך שעבור בקשה להחזר מס לשנת 2019 שהוגשה בינואר 2020, הכסף יוחזר עד ל31 ביולי 2020 או עד ה1 באפריל 2020, כאשר לרשות המס שמורה האפשרות להחזיר על פי התאריך המאוחר בניהם.

למרות שבדיקת הבקשה לוקחת תקופת זמן קצרה ולעיתים אף מתעכבת, יש לדבר גם יתרון: מס הכנסה משלם ריבית בשיעור של 4 אחוז והצמדה על החזרי המס עד למועד בו הכסף מוחזר בפועל.

 

האם כדאי להגיש באופן עצמאי או לפנות לאנשי מקצוע

למרות שניתן להגיש את הטפסים לבקשת החזר מס באופן עצמאי, רבים בוחרים לפנות לשירותיהם של רואי חשבון ויועצי מס שיגישו את הטפסים עבורם. הסיבה לכך היא כי מדובר בנושא סבוך ומורכב. פקודת מס הכנסה מונה כ245 סעיפים ראשיים, כאשר לרבים מהם ישנם גם תתי סעיפים, מלאים בהוראות מורכבות, שעשויות להיות בעלות משמעות רבה.

הגשה לא נכונה של הטפסים עשויה לגרום לא רק לכך שהבקשה לקבלת החזר לא תתקבל, אלא אף תגרור אחריה תשלום מס נוסף לזה שכבר שולם. לכן, שכירים רבים בוחרים שלא לקחת את הסיכון שבהגשת הטפסים באופן עצמאי, ולהסתמך על שירותם של אנשי מקצוע.

 

MoneyBack – הדרך הפשוטה ביותר לקבלת החזר מס

רוצים להגיש בקשה להחזר מס ולא ממש מסתדרים? אנחנו כאן בשבילכם!

אצלנו בMoneyBack ניתן להגיש את הטפסים ישירות מהבית באמצעות האינטרנט, בליווים של יועצי מס מנוסים ורואי חשבון שישמחו לעמוד לשירותכם. המערכת הממוחשבת והייחודית של MoneyBack מאפשרת זיהוי מהיר ומידיי של הטפסים והזכאויות על פי הפרטים אותם אתם ממלאים, ומאפשרת לכם לקבל את השירות הטוב ביותר במהירות הגבוהה ביותר, באופן חוקי לחלוטין ובתשלום סמלי בלבד, ללא גביה של אחוזים מופקעים. הממשק הפשוט מאפשר לכל אחד להגיש את הבקשה בקלות ובלי להסתבך במבוכי הבירוקרטיה.

פנו אלינו עוד היום, וקבלו את אלפי השקלים שמגיעים לכם בחזרה!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.