fbpx

החזרי מס לעולים חדשים

ישנן הטבות מס משמעותיות מאוד, להן זכאים עולים חדשים. הטבות אלו עשויות להתבטא בפטורים ממס הכנסה על רווחי הון, הקלות משמעותיות במס על קצבאות ועוד רבות. במקרים מסוימים, עולים חדשים אינם מודעים להטבות המגיעות להם, מה שגורם לכספים להצטבר. בשלב כזה שהכסף מצטבר, מומלץ להגיש בקשת החזרי מס לעולים חדשים.

בעזרת מומחים בייעוץ החזרי מס לעולים חדשים, תוכלו לקבל את הכסף המגיע לכם כחוק. על פי החוק ועל פי הוראת המס, עולים חדשים יכולים לדרוש החזרי מס תוך 6 שנים משנות המס בהן שולם יתר מס. במילים פשוטות יותר, אם לא עברו יותר מ-6 שנים מאז ששילמתם מיסים גבוהים בשנת המס, אתם עדיין יכולים לדרוש החזרי מס לעולים חדשים. במקרים רבים, עולים חדשים אינם מודעים לזכאות ולהטבות השונות, מה שגורם לכסף רב להצטבר. בצמוד לליווי וייעוץ של גוף מומחה בהחזרי מס, תוכלו לקבל את הכסף שבהחלט מגיע לכם על פי החוק.

 

החזרי מס לעולים חדשים

מדינת ישראל מאז ומתמיד הייתה ידועה כמדינה המסייעת רבות לעולים החדשים. עולים חדשים זכאים להחזרי מס, שלפעמים הולכים ומצטברים. מדוע? מכיוון ובדרך כלל, עולים חדשים לא מודעים לכך שהם זכאים להטבות מס ולהחזרים, מה שגורם לכספים להצטבר.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

החיים מספיק יקרים, ככה שהיכן שניתן לקבל סיוע כספי והקלות, כדאי לנצל את זה. אזרחי מדינת ישראל חייבים בתשלומי מיסים, הנקבעים על פי פרמטרים רבים ומורכבים. רשות המיסים מחשבת את המיסים שאנו משלמים על פי נקודות זיכוי, על פי סטטוס אישי, לפי הכנסות והוצאות, לפי הוצאות בלתי צפויות ועוד. במקרים רבים, בסוף שנת המס הנוכחית, אנשים עשויים להיות זכאים להחזרים כספיים שאינם מבוטלים כלל. למעשה, לפעמים החזרי המס יכולים להגיע לגובה של אלפי שקלים.

 

עולים חדשים זכאים להטבות מס

אם אתם עולים חדשים למשל, אתם זכאים להטבות מס שונות. במידה ולא ניצלתם את הטבות המס שלכם (בדרך כלל בעקבות כך שלא ידעתם על ההטבות), ההחזרים הכספיים המגיעים לכם עשויים להיות גבוהים למדי. כאשר עולה חדש מגיע לארץ זרה, הוא מתמודד עם סיטואציה לא פשוטה של קליטה בארץ זרה, וזו הסיבה שהמדינה מנסה לסייע לעולים החדשים עד כמה שניתן.

באשר לחישוב של נקודות הזיכוי המגיעות לעולים חדשים, נביא מספר פרמטרים בחשבון. רבע נקודת זיכוי שנתית תינתן על כל חודש, מתוך 18 החודשים הראשונים לעלייה. לאחר 18 חודשים אלו, תינתן לעולה החדש שישית נקודת זיכוי שנתית על כל חודש ב-12 החודשים הבאים. לאחר מכן, תינתן 12\1 נקודת זיכוי שנתית על כל חודש מתוך ה-10 החודשים הבאים. בכדי לדייק את זה במילים פשוטות, נציין כי למעשה עולים חדשים זכאים להטבות מס במשך 42 חודשים.

החזרי מס לעולים חדשים
החזרי מס לעולים חדשים

עולים חדשים שהתגייסו לצבא זכאים להטבות

במידה ועולה חדש החל לשרת בצבא, או שמא החל ללמוד בלימודים גבוהים (אקדמאיים), העולה יכול להגיש בקשה לדחיית הזכאות במס. ניתן לדחות את הזכאות בהטבות מס עד לתום השירות הצבאי, או עד תום סיום הלימודים האקדמאיים.

ניתן לעשות זאת בכדי לא להפסיד הטבות מס המגיעות לעולה החדש. במידה והעולה החדש לא התגורר בישראל במהלך תקופת הטבת המס (למשך 6 חודשים או יותר, אך לא יותר מ-3 שנים), ניתן לבקש כי תקופה זו לא תהיה כלולה בתקופת 42 החודשים המזכים את העולה בהטבות.

בכל מקרה בו העולה החדש אינו עבד או היה מועסק במהלך 42 החודשים הראשונים של העלייה, אין הכרח כי זכאותו להטבות תיפגע. למעשה, ברוב המקרים, גם אם העולה החדש לא עבד במהלך תקופה זו, הוא עדיין יהיה זכאי להטבות מס.

 

הטבות מס נוספות לעולים

עולים חדשים המגיעים ארצה עם ממון רב כתוצאה ממכירת נכסים, עשויים להיות זכאים לפטור מתשלומי מיסים. מתי אפשרי עבור עולה חדש לקבל פטור ממס הכנסה? במידה והעולה החדש הגיע ארצה עם רווחים כספיים, אותם הוא הרוויח כתוצאה ממכירת נכסיו אשר נרכשו בחו"ל, הוא יהיה זכאי לפטור מתשלומי מס על אותם רווחים.

יש לציין כי על מנת לקבל פטור ממס הכנסה על רווחים המופקים ממכירת נכסים בחו"ל, כמעט תמיד יהיה צורך להסתייע בגוף מומחה חיצוני. חברות המספקות ייעוץ החזרי מס לעולים חדשים, הינן גופים חיצוניים שעובדים למטרת העולה החדש ולטובת מיצוי זכויות והטבות המס שלו. חשוב לדעת, הפטור ממס הכנסה חל במשך 10 שנים מעת העלייה. מעבר לאלו, עולים חדשים גם יכולים להיות זכאים לפטור ממסים על ריביות והצמדות מפיקדון מטבעות חוץ, הנחות בתשלומים של מס רכישה, הטבות שונות במס על קצבאות ופנסיות, פטור ממסים על הכנסות שהפיקו בחו"ל ועוד.

 

עידוד עלייה באמצעות הטבות מס

מתוך השאיפה לעודד עלייה תמידית לארץ ישראל, מדינת ישראל מעניקה הטבות מס לעולים חדשים. הטבות המס ניתנות לעולים חדשים במשך מספר שנים, ובהתאם לנתונים ופרמטרים שונים הנלקחים בחשבון וקובעים את סוג ההטבות. בכדי לנסות ולמשוך לישראל עולים חדשים המגיעים עם ממון ופוטנציאל פיננסי רב, מדינת ישראל מסייעת רבות בקליטה של עולים חדשים.

כך יוצא שבמהלך 18 החודשים הראשונים, עולים חדשים זכאים ל-3 נקודות זיכוי לחודש. נכון ל-2019, גובה ההטבה הוא 654 ₪. לאחר 18 חודשים, העולה החדש ייהנה מ-12 חודשים נוספים, שבכל חודש יהיה זכאי ל-2 נקודות זיכוי. נכון לשנת 2019, גובה ההטבה הוא 436 ₪. ב-12 החודשים האחרונים לעלייתו של העולה לישראל, העולה ייהנה מנקודת זיכוי אחת כל חודש. גובה ההטבה, נכון ל-2019, הוא 218 ₪. חשוב לציין, במידה והעולה החדש אינו מועסק בתקופה זו או אינו עובד, הוא לא יהיה זכאי להטבות שציינו כאן למעלה.

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.