fbpx

האם כל עובד יקבל כסף בזכות החזרי מס?

הכסף שלכם ממתין לכם – אבל הוא לא יעשה זאת לנצח. על פי נתונים דו"ח מבקר המדינה, מיליוני שכירים בישראל זכאים לקבל כסף בזכות החזרי מס בגובה אלפי שקלים מדי שנה, אולם רק מעטים בלבד באמת דורשים לקבל אותו. בזמן שרוב השכירים בישראל מרחפים ומפסידים את כספם, יש כאלו שגם חושבים גדול ודואגים לקבל אותו בחזרה. אז מי אלה אותם שכירים ואיך תוכלו להצטרף אליהם?

החזרי מס – הנתונים האמיתיים נחשפים!

בדו"ח מבקר המדינה לשנת 2017 נחשפה הידיעה הבאה: מס הכנסה חייב לנו מליארדים! רק בשנת 2012 לבדה הצטברו 563 מיליון ש"ח רק בגלל היעדר תיאומי מס. על פי נתוני הדו"ח החזר מס ממוצע עומד על 8,500 ש"ח, וכמעט כל שכיר בישראל זכאי לקבל אותו. אז איך זה יכול להיות שכל כך מעט מהכסף הזה מחולק לכם בחזרה? האם יכול להיות שכולנו פראיירים של מס הכנסה? ולמה בעצם כל כך הרבה כסף מחולק בחזרה – למה רשות המס גובה אותו מראש?

 

על שיטת המס בישראל

בישראל מונהגת שיטת מס פרוגרסיבית, אותה קיבלנו בירושה מהמנדט הבריטי שהיה כאן טרם הקמת המדינה. מה זה אומר בעצם? למרות שאת המס אתם משלמים על בסיס חודשי, גובה המס אותו אתם צריכים לשלם מדי חודש נקבע על בסיס גובה ההשתכרות השנתית שלכם. המס מחושב בצורה 'מצטברת', שקובעת את האחוז אותו עליכם לשלם על בסיס ההכנסה במהלך השנה כולה. רשות המס מבצעת עבורנו הערכה מדי שנה של גובה המשכורת לה אנו צפויים, ועל בסיס הערכה זו גובה את המס מדי חודש. במידה ונוצר פער בין הסכום אותו העריכה עבורכם רשות המס לסכום אותו השתכרתם בפועל, תוכלו לקבל החזר מס.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

בנוסף לכך, ישנן סיבות נוספות בגינן ניתן לקבל החזר מס כמו צבירת נקודות זיכוי ממס או אי ביצוע תיאום מס. לכן – כמעט כל עובד בישראל זכאי לקבל החזר מס.

 

כיצד תוכלו לדעת האם מגיע לכם לקבל כסף בזכות החזרי מס

באופן עקרוני, לא ניתן לדעת בוודאות האם מגיע לכם החזר מס ללא הגשת בקשה לבירור בעניין ברשות המס. מאחר וגביית המס העודף נעשית בטעות וכתוצאה מחוסר מידע אצל רשות המס, הרשות לא תודיע לכם שאתם זכאים לקבלת החזר וכי הוא ממתין לכם. לכן יהיה עליכם לעשות את הבירור באופן עצמאי או דרך רואה חשבון מומחה. למרות זאת, כפי שניתן לראות הסטטיסטיקה משקפת מציאות בה כמעט כל אחד זכאי להחזר מס בגובה אלפי שקלים, כך שסביר להניח שגם אתם זכאים לקבל החזר.

למרות זאת, ישנם מספר סיבות מרכזיות בגינם ניתן ההחזר בדרך כלל כך שבמקרה ואחת מהם מוכרת לכם קיימת וודאות כמעט גמורה לכך שאתם זכאים להחזר. בניהם ניתן למנות:

  • שינוי בגובה המשכורת
  • החלפת מקום עבודה
  • תקופת אבטלה במהלך השנה
  • רכישת פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה
  • מגורים ביישוב פריפריה
  • שינויים בסטטוס המשפחתי כמו חתונה או גירושין, או הולדת ילד חדש לחיק המשפחה
האם כל עובד יקבל כסף בזכות החזרי מס?
האם כל עובד יקבל כסף בזכות החזרי מס?

כיצד להגיש בקשה לקבלת החזר מס

ראשית, עליכם לדעת שעל מנת להגיש את הבקשה להחזר מס יהיה עליכם לקפוץ לביקור קצר בלשכת פקיד שומת המס המקומית. בניגוד לתיאום מס שאותו ניתן לבצע דרך האינטרנט, הגשת בקשה להחזר מס מצריכה הגעה פיזית שלכם אל לשכת המס, ולא ניתן להגיש אותה באופן מקוון. למרות זאת, אצלנו בMoneyBack תוכלו להגיש את הבקשה גם דרך האינטרנט.

הטופס המרכזי אותו עליכם למלא ולהגיש הוא טופס 135 לבקשה להחזר מס, ואליו יש לצרף את כל המסמכים שעשויים להיות רלוונטיים לתיק הספציפי שלכם. כך למשל, עבור החזר מס בגין שינוי בגובה המשכורת, יהיה עליכם לצרף טופס 106 אותו תקבלו מהמעסיק ובו יהיו מפורטות כלל ההכנסות וההפרשות עבורכם על ידי המעסיק באותה שנה. עבור החזר מס בגין מגורים ביישוב פריפריה שמקבל הטבות מס, יהיה עליכם לצרף לבקשה אישור מגורים מהמועצה מהקומית, וכן הלאה בהתאם לסיבת הבקשה.

בנוסף לכך יש לצרף לבקשה צילום של צ'ק או כל אסמכתא בנקאית אחרת המאמתת את פרטי החשבון שלכם, כך שבמידה והבקשה תתקבל יועבר ההחזר ישירות אל חשבונכם.

בנוסף לכך, תשמחו לדעת שאת הבקשה להחזר ניתן להגיש עד שש שנים לאחר שנת המס בה נגבה הסכום העודף, כך שנכון לשנת 2020 תוכלו לבקש את ההחזר עבור כל אחת מן השנים מאז 2014 והילך. כמובן, הדבר צפוי להעלות משמעותית את סכום ההחזר הסופי ולהעלות את הסיכויים לקבל אותו באופן כללי. הדבר אותו חשוב לדעת בהקשר זה הוא שאת הבקשה להחזר עבור כל שנה ושנה יש להגיש בטופס נפרד בצירוף המסמכים הנוגעים לאותה שנה. 

כמו שניתן לראות, מדובר בסך הכל בדי הרבה ניירת בכמות שמשתנה בהתאם לכל מקרה. אין לכם כוח להתעסק עם כל כך הרבה בירוקרטיה אבל כן רוצים לקבל את ההחזר? יש לנו פתרון בשבילכם.

 

פנייה לחברת מס מקצועית – יותר כסף בחזרה

למרות שבאופן עקרוני ניתן להגיש בקשה לקבלת החזר באופן עצמאי, רבים בוחרים להגיש את הבקשה דרך חברות המספקות ייעוץ מס מקצועי. הקושי במילוי הטפסים באופן עצמאי והבירוקרטיה המעיקה גורמים לרבים להירתע מהגשת הבקשה. לכל אלו נוספת חוסר הוודאות בנוגע לזכאות: האם אתם אכן זכאים להחזר?

באמצעות פנייה לחברת מס מקצועית תוכלו לברר לפני הגשת הבקשה כמה כסף בדיוק מגיע לכם, ותדעו שיש מי שממלא את הטפסים עבורכם על הצד הטוב ביותר כך שסכום ההחזר שיתקבל יהיה הגבוה ביותר שאותו תוכלו לקבל על בסיס הנתונים האישיים שלכם. 

 

רוצים לקבל גם אתם כסף בחזרה?

אצלנו בMoneyBack תוכלו להגיש את הבקשה להחזר מס ולקבל את הכסף שמגיע לכם בחזרה, באופן חוקי לחלוטין וללא עיגול פינות. תמורת תשלום סמלי ואחיד וללא גביית אחוזים מופקעים, יועצי המס הזריזים שלנו יטפלו עבורך בכל מה שצריך ויוודאו שסכום ההחזר הסופי יהיה הגבוה ביותר שניתן לקבל. הניסיון שלנו בהגשת הטפסים והתמודדות עם רשות המס יאפשר לכם לקבל את ההחזר במהירות האפשרית!

הצטרפו עוד היום לאלפים נוספים שכבר קיבלו את כספם חזרה – גלו כמה כסף מגיע לכם עוד היום!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.