fbpx

החזרי מס להורים לילדים עם לקות למידה

אם צמד המילים ADHD או ADD לא נשמע לכם כמו סינית ויש לו משמעות עבורכם, ייתכן שמגיעים לכם החזרי מס להורים לילדים עם לקות למידה!

עשרות מיליוני ילדים ברחבי העולם סובלים מהפרעה נוירו – התפתחותית הקרויה הפרעת קשב (ADD) או מהיפראקטיביות (ADHD), שעשויות ללוות את הילדים במשך כל חייהם. בשנים האחרונות עלתה המודעות להתמודדות עם לקויות למידה, והדבר מתבטא גם בפקודת מס הכנסה, שמאפשרת קבלת נקודות זיכוי ממס להורים לילדים בעלי לקויות למידה, מה שמהווה הטבת מס משמעותית.

 

החזרי מס להורים לילדים עם לקות למידה – מהם נקודות זיכוי ממס הכנסה?

נקודות זיכוי במס הכנסה הינם נקודות הניתנות למספר אוכלוסיות, במטרה להקל את העול הכלכלי שמוטל עליהם. הקריטריונים לקבלת הנקודות נקבעים בידי הכנסת, ולכן הם עשויים להשתנות אחת לכמה שנים. החל משנת 2003 מאפשרת פקודת מס הכנסה קבלת נקודות זיכוי ממס להורים לילדים עם לקויות למידה. על פי סעיף 45 לחוק ההטבה מוענקת להורים לילדים בעלי לקות למידה מסוג ADD או ADHD.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

נכון לשנת 2020, שוויה של כל נקודת זכות הינו 219 ש"ח לחודש, ובסך הכל ערכה השנתי עומד על 2,628 ש"ח עבור כל נקודה. הורים לילדים עם עיכוב התפתחותי בשל לקות למידה זכאים לקבל כשתי נקודות זיכוי בשל כל ילד בעל לקות למידה, הנלקחות בחשבון בחישוב המס של אחד מההורים. כך, אמו של מיכאל שאובחן כבעל לקות למידה מסוג ADHD קיבלה הטבת מס שנתית בשווי של כ5,256 בנוסף להטבה של 2.25 נקודות זיכוי ממס בשל אזרחות ישראלית, כך שבסך הכל קיבלה הטבה בשווי של כ11,169 מדי שנה!

 

מה התהליך אותו צריך לעבור על מנת לממש את הזכות?

על מנת לקבל את נקודות ההטבה, יש להביא למשרדי פקיד השומה ברשות המס המקומית אישור מוועדת השמה ייעודית בה חברים נציגי הרשות המקומית ואנשי מקצוע מתחום בריאות הגוף והנפש, המאשרת ומודיעה להורים כי הילד צריך להשתלב במסגרת חינוך מיוחד, וכן טופס 116 א' לבקשת זיכוי ממס. הזכאות נקבעת החל משנת המס בה הופנה הילד לחינוך מיוחד ונמשכת עד למעבר למסגרת הבאה, כמו המעבר בין בית הספר היסודי לחטיבת הביניים, ובין חטיבת הביניים לתיכון. כיוון שבוועדת ההשמה יושבים גם אנשי מקצוע בתחום הבריאות, אין צורך לצרף לבקשה אישור רפואי נפרד המאשר את קיומה של הלקות. וועדות ההשמה פועלות ברשויות המקומיות מדי שנה, ומתקיימות עד ל15 ביוני באותה שנה.

כתוצאה מכך ,הזכאים להטבה הינם:

  • הורים לילדים שלומדים בגן המיועד לחינוך מיוחד
  • הורים לילדים שלומדים בבית ספר המיועד לחינוך מיוחד
  • הורים לילדים שלומדים בכיתה ייעודית לחינוך מיוחדת בתוך בית ספר רגיל (אך לא הורים לילדים הלומדים בכיתה מקדמת)
  • הורים לילדים הלומדים ב"מסלול 07", המיועד לתלמידים המאובחנים כבעלי לקות למידה בגיל תיכון
  • ילד שהופנה למסגרת לחינוך מיוחד על ידי ועדת השמה
החזרי מס להורים לילדים עם לקות למידה
החזרי מס להורים לילדים עם לקות למידה

איך להגיש בקשה להחזר מס רטרואקטיבי

פעמים רבות, הורים לילדים בעלי לקויות למידה זכאים לקבלת החזר מס עבור שנים קודמות בהם זכותם לקבלת הטבת נקודות הזכות לא התממשה. על מנת לממש את הבקשה יש למלא טופס מספר 135, אליו יש לצרף את כל המסמכים המתבקשים על פי הוראות המפורטות בדף או הוראות פקיד השומה. באופן עקרוני, לא ניתן להגיש את הבקשה דרך האינטרנט אלא בלשכת הפקיד בלבד, אולם אצלנו בMoneyBack ניתן להגיש את הבקשה גם דרך האינטרנט בצורה ישירה, מבלי לצאת מהבית.

את הזכאות לקבלת החזר מס רטרואקטיבי, ניתן לקבל עד שש שנים קודם הגשת הבקשה, כך שבשנת 2020 ניתן להגיש בקשה להחזר מס עבור שנת 2014 והילך בלבד.

 

למה כדאי להיעזר באנשי מקצוע

למרות שאת הבקשה להחזר ניתן למלא ולהגיש באופן עצמאי, במקרים רבים פנייה לחברה שמתעסקת בקבלת החזרי מס באופן מקצועי עשויה להיות בחירה טובה יותר עבורכם. הבירוקרטיה המייגעת והשינויים שחלים בחוק ובהסדרי הרשות במהלך השנים, עשויים להיות מכשול משמעותי בדרכם של רבים לקבל את הכסף שמגיע להם. בנוסף לכך, עצם ההגעה הפיזית מחויבת המציאות ללשכת פקיד רשות המס, עשויה לעלות בזמן רב ועמידה בתורים ממושכים. לחברות המתמחות בכך ישנו יתרון בכך שהן מכירות את החוקים ובקיאות בהליכים הנדרשים, ולכן פנייה אליהן עשויה לחסוך לא רק זמן רב בהגשת הבקשה אלא גם מעלה את הסיכויים לקבל החזרי מס משמעותיים יותר תוך פרק זמן קצר יותר.

 

השירותים המקצועיים שלנו עומדים כולם לשירותכם

למרות שברשת האינטרנט ישנם מספר חברות שמציעות את שירותיהן להגשת בקשה להחזר מס, אנחנו בMoneyBack פיתחנו בשנים האחרונות מערכת ייחודית וחדשנית, שמשלבת ולוקחת בחשבון את כל הצרכים להם אתם זקוקים. לשירותנו עומדים מיטב רואי חשבון ויועצי מס, שבקיאים בכל פרטי ורזי חוקי המס, וידעו להשיג עבורכם את ההחזר המקסימלי לו אתם זכאים. בנוסף, את הבקשה ניתן להגיש דרכנו דרך האינטרנט מבלי לצאת מהבית, וכל זאת תמורת תשלום סמלי וזול משמעותית מהמחירים בשוק. השירות אותו אנו מציעים הינו פשוט, מהיר, מקצועי ונוסף להכל חוקי לחלוטין וללא עיגול פינות.

אז למה אתה מחכה? פנה אלינו והגש בקשה בלחיצת כפתור עוד היום. הכסף שלך מחכה לך!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.