fbpx

החזר מס בשנת שבתון

בין אם אתם אנשי חינוך, אקדמיה, עובדי מוסד רפואי או מחקר, ייתכן ושנת השבתון שלכם נמצאת כבר מעבר לפינה. למרות שלא הרבה אנשים יודעים זאת, בגין שנת שבתון ניתן לקבל החזרי מס שפשוט חבל לוותר עליהם. מדובר בסכומים גדולים, שהמס עליהם הינו משמעותי, ועדיין אנשים רבים נמנעים מהגשת הטפסים וקבלה חזרה של הסכום של החזר מס בשנת שבתון.

הדברים שצריך לדעת על החזר מס בשנת שבתון

  1. מדוע כספי השבתון פטורים ממס?

מס הכנסה גובה את כספו ממגוון רב של הכנסות כמו משכורות, ריביות, חקלאות ועוד. אולם, יש הכנסות מסוימות המוגדרות כפטורות ממס, ואחת מהן היא מענק. מאחר והסכומים המתקבלים בשנת השבתון מורכבים מכספים שהופרשו במהלך השנים לקרן השתלמות, הם מוגדרים כמענק ולא כשכר, ולכן פטורים ממס.

  1. שנת שבתון על פני שתי שנות מס

כדי להבין מדוע בכל זאת רשויות המס גובות מס על שנת שבתון, צריך להבין כיצד נקבע שיעור תעריף המס שיגבה במהלך השנה בצורה חודשית. אז כיצד מחושב המס? שומת המס מחושבת על בסיס שנתי. כאשר ידועות כלל ההכנסות של העובד מכל המקורות באותה שנה בכל חודש, מכפילים את הסכום במספר החודשים אותם צפוי העובד לעבוד. על פי סכום זה, נקבעת מדרגת המס של אותו העובד. אבל עובד שמפסיק לעבוד באמצעה של שנת מס והדבר לא דווח, השתכר למעשה סכום שנתי פחות, וזכאי למדרגת מס שונה מזו שדורג בתחילת השנה, ולכן יכול להיות זכאי להחזרי מס.

מכיוון ששנת המס מתחילה ונגמרת בכל שנה בראשון לינואר, ואילו שנת השבתון מתחילה בדרך כלל בחודש ספטמבר ונמשכת עד לחודש אוגוסט של השנה שאחריה, יוצא למעשה ששנת השבתון מתפרסת על פני שתי שנות מס, והזכאות להחזרי מס היא בעצם על חודשי העבודה של מחצית השנה שלפני שנת השבתון, ושאחריה.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

החזר מס בשנת שבתון
החזר מס בשנת שבתון
  1. אז מה עושים?

בנוגע לשנת המס הראשונה, עד ה31 בדצמבר של אותה שנה ניתן לבקש מהמעסיק שיבצע את התיאום עם רשויות המס. אולם אם לא נבקש זאת ממנו, לא בטוח כלל שהוא יעשה זאת. כאן רבים אינם יודעים על הזכאות להחזרי מס ומפסידים כסף רב. אפשרות נוספת היא להגיש טפסים (טופס 135) למס הכנסה ולבקש החזר, דבר שניתן עד 6 שנים לאחר שנת השבתון. בנוגע לשנה השנייה, גם שם בדרך כלל המעסיק מדווח לאחר חזרת העובד לעבודה סדירה בתום שנת השבתון ובהמשך לאותה שנת המס. גם כאן, ניתן להגיש בקשה למס הכנסה עד 6 שנים אחרי.

אתה עובד שנמצא רק בחצי שבתון? אל דאגה. עובד בחצי שבתון פטור גם הוא מבקשת החזרי מס לאותה שנה שכן המעסיק דואג לכך בעצמו דרך תלוש השכר.

  1. איזה טפסים צריך להגיש?

על מנת להגיש בקשה להחזר מס יש להגיש טופס 106. במידה ומדובר במורה שבדק בנוסף גם בחינות בגרות, יש להגיש על כך טופס נוסף, וכך גם על כל עבודה נוספת.

  1. תלושי המענק מקרן ההשתלמות

דבר נוסף שמאוד חשוב לדעת הוא שיש לשמור על התלושים המתקבלים מהקרן במהלך שנת השבתון. בפעמים רבות – בעיקר כשמדובר בשנת שבתון משני מעסיקים שונים – קרן ההשתלמות עשויה שלא לשלם את קרן הפנסיה כפי שהיא צריכה להיות מופרשת משני הקרנות ביחד. לכן חשוב לבצע מעקב אחר הסכומים הרשומים בתלוש ולוודא כי אתם מקבלים את שמגיע לכם!

  1. לאיזה מומחים כדאי לפנות?

למרות שניתן לעשות את התהליך לבד, חשוב לדעת שבמשך השנים חלים שינויים בדיני המיסים, והקריטריונים לזכאות במס עשויים להשתנות במהלך הזמן. לכן מומלץ לפנות אל רואה חשבון מקצועי, וכך להיות רגועים ולדעת שהתהליך מתבצע עבורכם בצורה הטובה ביותר. אנחנו בMoneyBack עובדים עם מיטב רואי החשבון ובעלי ניסיון מקצועי רב בתחום, ונשמח לתת עבורכם בעבור תשלום סמלי את השירות המקצועי והטוב ביותר.

 

בפלטפורמה הייחודית שלנו בMoneyBack ניתן להגיש בקשה להחזר מס מהבית, בזמנים שנוחים לך, בהקלקת כפתור פשוטה. יועצי המס ורואי החשבון שלנו יעשו עבורך את המיטב בכדי שתקבל שירות מהיר במינימום בירוקרטיה. למה אתה מחכה? צור קשר עוד היום.

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.