fbpx

החזר מס בגין בן משפחה סיעודי

אנשים רבים נזקקים לעזרה מבני משפחתם בגיל הזקנה, דבר שגורר הוצאות כלכליות נכבדות. לצד העזרה המשפחתית שניתנת, הוקמו מוסדות סיעודיים רבים שמאפשרים סיוע זמין ויום יומי לאוכלוסיות בעלות מוגבלות או מחלה, כך שהמתגוררים בהם ימשיכו לחיות בכבוד ככל האפשר. על מנת לקדם את העזרה ההדדית בין בני המשפחה ומתוך הבנה של המשמעות הכלכלית שכרוכה בטיפול בבן משפחה בעל מוגבלות, העניק המחוקק הקלות מס, שנועדו להקל על התמיכה המשפחתית הכוללת. אז מי זכאי לקבלת החזר מס בגין בן משפחה סיעודי ואיך מקבלים? כל הפרטים כאן.

מי זכאי לקבל החזר מס בגין בן משפחה סיעודי

על פי סעיף 44 לפקודת מס הכנסה, עובד המשלם עבור החזקת ילדו, אחד מהוריו או בן זוגו במוסד סיעודי, זכאי לקבל זיכוי במס הכנסה. הזיכוי ניתן בצורה של הפחתה מסכום המס אותו נדרש מהעובד לשלם. על פי לשון החוק, הסיבות בגינם ניתן לקבל את הזיכוי הם:

  • מי שבן זוגו, ילדו או אחד מהוריו משותק לחלוטין.
  • מי שבן זוגו, ילדו או אחד מהוריו מרותק באופן קבוע למיטה.
  • מי שבן זוגו, ילדו או אחד מהוריו עיוור.
  • מי שבן זוגו, ילדו או אחד מהורי אינו שפוי בדעתו.
  • קשיש מעל גיל 65 שגר בבית אבות ומשכיר את הדירה שברשותו, זכאי גם הוא לפטור מס חלקי משכר הדירה אותו הוא מקבל.

בנוסף לכך, הזיכוי מותנה בכך שהכנסתו השנתית החייבת במס של נטול היכולת אינה עולה על סך מסוים שנקבע מדי שנה על ידי מס הכנסה. נכון לשנת 2020, הזכאות מותנית בכך שהכנסת נטול היכולת החייבת במס אינה עולה על סך של 170,000 ש"ח, או שהכנסתו של נטול היכולת יחד עם בן זוגו אינה עולה על 272,000 ש"ח בשנה.

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

מה גובה ההחזר אותו ניתן לקבל

גובה ההחזר בכל המקרים הללו הינו עד 35 אחוז לשנה מתוך ההפרש שבין סכום ההוצאות ששולמו למוסד בכל שנה, לבין 12.2 אחוז מהכנסתו החייבת של מגיש הבקשה. לדוגמא:

  • הכנסתו החייבת במס של קרוב המשפחה המשלם עבור נטול היכולת הייתה בגובה של 200,000 ש"ח בשנה. 
  • הסכום אותו שילם קרוב המשפחה למוסד בשנה עבור החזקת נטול היכולת הינו 50,000 ש"ח.
  • 12.5 אחוז מסך הכנסת העובד החייבת במס (200,000) הם 25,000 ש"ח. 
  • סכום זה, מופחת מסכום ההוצאות עבור החזקת נטול היכולת, כך שנותרנו עם 25,000 ש"ח בגינם ניתן לקבל זיכוי.
  • מתוך 25,000 ש"ח שנותנו, ניתן לקבל זיכוי בגובה של 35 אחוז מדי שנה, כך שסכום הזיכוי השנתי הינו 8,750 ש"ח.

חשוב לציין, כי רק בן משפחה אחד זכאי לקבל את ההחזר ממס הכנסה, בעוד שפעמים רבות מספר בני משפחה שותפים בהחזקת ההורה או נטול היכולת, כך שיש לתאם מראש מי מבני המשפחה משלם, ומהיכן הכספים יוצאים למטרת הטיפול. 

החזר מס בגין בן משפחה סיעודי
החזר מס בגין בן משפחה סיעודי

אלו טפסים צריך להגיש על מנת לקבל את ההחזר?

על מנת להגיש בקשה לקבלת זיכוי ממס בגין בן משפחה סיעודי יש להגיש ללשכת פקיד שומת המס באופן ידני מספר טפסים. אף שבאופן עקרוני לא ניתן להגיש את הבקשה להחזר באופן מקוון, אצלנו בMoneyBack ניתן למלא את הטפסים ולהגיש את הבקשה דרך האינטרנט, ללא צורך בהגעה פיזית ללשכת המס.

 

בין הטפסים אותם יש למלא ולהגיש נמנים:

  • טופס 127 – תעודה רפואית. הטופס ימולא בידי רופא מומחה ובו יימצאו הפרטים המלאים על מצבו הרפואי של הקרוב בגינו מוגשת הבקשה, בצירוף תאריך האבחון (מה שקובע את זמן הזכאות להחזר).
  • טופס 116א, לבקשת זיכוי ממס בגין קרוב נטול יכולת.
  • חשבונית או קבלה מהמוסד הרפואי בו שוהה הקרוב, המעידה על התשלום עבור השהייה במוסד.
  • בנוסף לכל הטפסים שצוינו, יש לצרף לבקשה גם צילום צ'ק או אסמכתא בנקאית המאמתת את פרטי החשבון של מגיש הבקשה, כך שבמידה וימצא מגיש הבקשה זכאי להחזר יוחזר הכסף ישירות אל חשבונו.

מה עוד חשוב שתדעו? זמן הגשת הבקשה. גיליתם רק עכשיו שאתם זכאים וחוששים שפספסתם את הכספים שהגיעו לכם בשנים האחרונות? אל דאגה. את הבקשה ניתן להגיש גם באופן רטרואקטיבי עד שש שנים לאחר שנת המס בה מוגשת הבקשה, כך שנכון לשנת 2020 ניתן להגיש בקשה להחזר עבור שנת 2014 והילך. עבור כל שנה יש להגיש בקשה בטופס נפרד ובליווי כל המסמכים הרלוונטיים עבור אותה שנה. 

 

האם ניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי

למרות שניתן להגיש את הבקשה גם באופן עצמאי, רבים בוחרים לפנות ליועץ מס מקצועי או רואה חשבון שיגיש עבורם את הבקשה. ריבוי הפרטים והסעיפים השונים כמו הגשת הטפסים המסובכת עשויות לגרור טעויות בהגשת הבקשה, ומשמעותם של טעויות הוא אי קבלת ההחזר. ליועצים ולמומחים בעלי הניסיון יש את הידע והיכולת לזהות טעויות כאלה ולמנוע אותם מראש, וכך להשפיע באופן ישיר על קבלת הזכאות וקיצור התהליך. לכן, פנייה ליעוץ מס מקצועי היא כמעט בגדר חובה במקרים כאלו. הבעיה היא שפעמים רבות החברות ורואי החשבון גובים עמלה גבוהה שעשויה להגיע עד לסך של עשרות אחוזים מגובה ההחזר, דבר שפוגע בכדאיות הבקשה.

 

אז מה אפשר לעשות?

MoneyBack – הדרך לקבלת החזר ללא עמלות מופקעות

בשנים האחרונות עלתה לרשת הפלטפורמה החדשנית של MoneyBack, שמאפשרת למלא ולהגיש את הטפסים להחזר מס דרך האינטרנט וללא הגעה ללשכת פקיד השומה, ובליווי מלא של יועצי מס ורואי חשבון מומחים לאורך כל התהליך. באמצעות האתר החדשני והממשק הפשוט, כל אחד יכול לדעת בדיוק מה הטפסים אותם הוא צריך למלא. תמורת תשלום סמלי אחיד וללא גביית עמלות מופקעות, ניתן להשיב אלפי שקלים בשנה במינימום מאמץ ומקסימום תגמול.

אל תהססו, ותנו ליועצי המס שלנו לדאוג לכסף שלכם במקומכם. הצטרפו לאלפים שכבר חוו את ההצלחה וקיבלו את כספם בחזרה!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.