fbpx

החזר מס בגין סיום לימודים

לאחר מספר שנים של עבודה קשה, עבודות, מועדי ב' ומבחנים אין סופיים, היום המיוחל סוף סוף הגיע: סיימתם את התואר ויצאתם לשוק העבודה. אולי לראשונה בחייכם הבוגרים תזרים המזומנים נעשה חיובי וההכנסות מהעבודה עוברות את שכר המינימום. אולם עם העלייה במשכורת ושדרוג המעמד, מגיעה גם הבשורה על תשלום מס הכנסה. אם זה המצב גם אצלכם, יש לנו בשורה טובה בשבילכם: מגיע לכם החזר מס בגין סיום לימודים! 

נקודות זיכוי ממס בגין סיום לימודים

בוגרי תואר ראשון, תואר שני, תואר שלישי וכן בוגרי לימודי מקצוע או תעודת הוראה בהיקף של 1,700 שעות אקדמאיות ומעלה זכאים לקבל נקודות זיכוי ממס לאחר סיום התואר.

נקודות הזיכוי הם נקודות מצטברות שניתנות על ידי המדינה למספר אוכלוסיות כדי להקל על התנהלותם הכלכלית ומזכות בתשלום מס מופחת. גובה הזיכוי עבור כל נקודה משתנה מדי שנה ונקבע על פי רשות המס, כאשר נכון לשנת 2023 שוויה של נקודת זיכוי אחת הינו כ235 ש"ח בחודש וכ2,820 ש"ח בשנה. 

הנקודות מצטברות ללא תקרה, ולכן יכולות להוביל גם לאי תשלום מס באופן מוחלט. בנוסף לכך, הנקודות ניתנות ללא תלות בגובה המשכורת של העובד, ולכן הם מיטיבות עם כל שכיר ועובד ללא קשר לגובה המס אותו הוא משלם. גובה הנקודות המצטברות עשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים בשנה ולכן מהווה את אחת מהטבות המס המשמעותיות ביותר. למרות זאת, שכירים רבים לא יודעים על ההטבה וכמה היא משמעותית ולכן פשוט מחמיצים אותה. 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

גובה נקודות הזיכוי עבור סיום לימודים

עד לשנת 2014 גובה הנקודות עבור לימודים השתנה בין התארים והקורסים השונים, אולם בשנת 2014 החלה רפורמה בהטבה ועל פיה נקבע כי ההטבה שתינתן עבור סיום לימודי תואר ראשון הינה נקודת זיכוי אחת בשנה העוקבת לסיום התואר, כך ששווי ההטבה הינו כ2,628 ש"ח. 

עבור תואר שני, ניתן יהיה לקבל חצי נקודת זיכוי למשך שנה, אותה ניתן יהיה לממש באחת מהשנתיים שלאחר סיום התואר. סטודנטים שלאחר סיום התואר עוברים תקופת התמחות כמו סטודנטים למשפטים או לראיית חשבון, יכולים לבחור אם לקבל את נקודות הזיכוי בשנה של ההתמחות או בשנה שאחריה, מה שיותר חסכוני כלכלית ברוב המקרים מאחר והשכר לאחר ההתמחות גבוה יותר, מה שמאפשר לממש את נקודות הזיכוי עד תום.

סטודנטים שסיימו לימודי רפואה או רפואת שיניים יזכו לנקודת זיכוי בשנה שלאחר התואר וחצי נקודת זיכוי נוספת בשנה שלאחר מכן כך שעבורם ההטבה הינה בשווי של 3,942 ש"ח שמתפרסים על פני שנתיים.

מי שסיים לימודי מקצוע המאושרים על ידי אחד ממשרדי הממשלה יהיה זכאי לקבל בסיום הלימודים חצי נקודת זיכוי למשך שנה לאחר סיום הלימודים. באפשרות העובד לבחור באיזו שנה תינתן ההטבה למשך מספר שנים לאחר סיום הלימודים, ובכפוף לאורך הלימודים כאשר האורך המקסימלי הינו כ3 שנים.

סיימתם את הלימודים ולא ידעתם על קיומה של ההטבה או שלא קיבלתם אותה? יש לנו פתרון בשבילכם: הגשת בקשה לקבלת החזר מס.

החזר מס בגין סיום לימודים
החזר מס בגין סיום לימודים

קבלת ההטבה באמצעות החזר מס

בשביל לקבל את ההטבה תוכלו לפעול בשני מישורים: במישור הראשון, תוכלו לפעול כדי לקבל את ההטבה במידה וטרם מימשתם אותה. במישור השני, תוכלו לבקש קבלת החזר מס עבור ההטבה שלא מומשה, במקרה בו עברה תקופת המימוש. על מנת לקבל את ההטבה מראש, כל מה שעליכם לעשות הוא לסמן על גבי טופס 101 אותו אתם מוסרים למעסיק כי אתם מבקשים לקבל הקלת מס בשל סיום לימודים אקדמיים, ולצרף לבקשה את תעודת הזכאות לתואר.

החלטתם לבקש החזר מס? תוכלו לבקש את ההחזר עד שש שנים לאחר סיום התואר, כך שנכון לשנת 2023, אם סיימתם את הלימודים החל משנת 2017 תוכלו לקבל את ההטבה בטווח השנים שעברו מאז ועד היום. כדי לקבל את ההחזר תצטרכו להגיע באופן פיזי ללשכת פקיד שומת המס המקומית ולהגיש את המסמכים הבאים:

  • טופס שסימנו 135 לבקשת החזר מס.
  • טופס 106 שניתן על ידי המעסיק ובו מפורטות ההכנסות וההפרשות השוטפות שהופרשו עבור העובד באותה שנה.
  • אישור זכאות לתואר או מסמך המאשר את סיום לימודי המקצוע.
  • צילום של צ'ק או אסמכתא בנקאית אותנטית אחרת שבאמצעותם ניתן לאמת את פרטי החשבון של מגיש הבקשה. רשות המס זקוקה לפרטים אלו על מנת לזרז את קיצור הליך ההחזר כך שבמידה והבקשה תיענה יתקבל ההחזר ישירות לחשבונו של מגיש הבקשה. 

כפי שצוין, את הבקשה יש להגיש באופן פיזי לפקיד השומה ולא ניתן להגיש את הטפסים דרך האינטרנט. למרות זאת אצלנו בMoneyBack ניתן להגיש את הבקשה והטפסים גם דרך האינטרנט וללא צורך לצאת מהבית.

 

האם אני יכול להגיש את הבקשה באופן עצמאי?

התשובה לכך היא באופן טכני, בהחלט כן. ניתן לאסוף ולהגיש את כל הטפסים לקבלת החזר באופן עצמאי וללא צורך ביעוץ מקצועי. אך למרות זאת, רבים בוחרים לפנות לרואה חשבון שיעשה את הפנייה לרשות המס עבורם. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שפעמים רבות כאשר מגישים בקשה לקבלת החזר מס, ישנם שיקולים נוספים אותם כדאי לקחת בחשבון כמו זכאויות נוספות או אולי הכנסה נוספת עליה רשות המס לא ידעה. במידה ואלו מתקיימים, גובה המס שיוחזר עשוי להיות גבוה משמעותית באמצעות הגשה על ידי רואה חשבון מאשר הגשה עצמאית. במקרה השני (של הכנסה נוספת עליה רשות המס לא ידעה) – ייתכן והגשת הבקשה אפילו תוביל לתשלום מס מוגבר! לכן פנייה לאיש מקצוע תעניק לכם את השקט הנפשי ואת הידיעה שתקבלו את ההחזר המקסימלי, ולא תדרשו לשלם חלילה מס נוסף.

 

MoneyBack – הדרך הכי מהירה לקבל החזר מס בגין סיום לימודים

קשה להאמין שיש סיכוי שעוד לא שמעתם עלינו, אבל אם זה המצב – הגיע הזמן שתכירו אותנו: MoneyBack. הפלטפורמה הייחודית שלנו מאפשרת לכמעט כל שכיר ועובד במשק הישראלי לקבל החזר מס בגובה אלפי שקלים במינימום מאמץ ותמורת תשלום סמלי בלבד.

לאחר הרשמה קצרה לאתר אנו נאתר עבורכם את הטפסים אותם אתם צריכים למלא. לאחר שתמלאו אותם, רואי החשבון המומחים ובעלי הניסיון שלנו יעברו על הטפסים אותם מילאתם ויוודאו שכל הפרטים מולאו כראוי וכי אף מסמך לא חסר או נעדר. בצורה יעילה ומקצועית אנו נגיש את הבקשה עבורכם ונעמוד בקשר מול רשות המס לכל דבר שתצטרכו, כך שתוכלו לקבל את החזר המס בצורה המהירה ביותר ובסכום הגבוה ביותר אותו ניתן לקבל על בסיס התיק האישי שלכם.

המערכת המשומנת והמנוסה שלנו הופכת את כל התהליך המורכב והבירוקרטי לפשוט ואפשרי לכל אחד. אז למה אתם מחכים? בואו לגלות כמה כסף מגיע לכם בחזרה! 

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.