fbpx

החזר מס בגין שהייה בחו"ל

נסעתם לחו"ל לצורכי עבודה? כדאי לשמור את החשבוניות. בשנים האחרונות, יותר ויותר ישראלים מוצאים את עצמם בחו"ל למטרות עבודה. מחירי הטיסות הזולים וההתפתחות הכלכלית הבינלאומית של ישראל אפשרה ומצריכה יותר ויותר עבודה מול לקוחות עסקיים בחו"ל וניהול מעשי בשטח. כך שבמידה והייתם בחו"ל במהלך השנים האחרונות מטעם העבודה או שעבדתם בחו"ל באופן סדיר, ייתכן מאוד שאתם זכאים לקבל החזר מס בגין שהייה בחו"ל.

אז מה הסיבות בגללם ניתן לקבל את ההחזר ואיך אפשר לקבל אותו בכלל? כל הפרטים המלאים לפניכם.

 

החזרי מס בשל אמנת מניעת מס כפול

הסיבה הראשונה בגינה ניתן לקבל החזר מס עבור עבודה בחו"ל היא אמנה למניעת כפל מס. מה זה אומר? לישראל יש אמנה עם מספר מדינות בעולם שנועדו למנוע תשלום מס כפול על ידי האזרחים לשני המדינות, ומאפשרת תשלום מס אך ורק עבור אחת מהן. כך למשל, אם עבור עסקה בינלאומית מסוימת שהתקבלה באנגליה חייב הנישום תשלום של 10 אחוז מס ובישראל הוא חייב עבור העסקה 25 אחוז מס, יחויב הנישום בסך של 10 אחוז מס באנגליה, בעוד בישראל הוא יחויב בתשלום 15 אחוז ההפרש הנותרים בלבד. אמנת המס נועדה לעודד התפתחות עסקים גלובלית ופתיחת השוק לשווקים חדשים, כך שכל המדינות יוצרות רווח ממנה, בסופו של דבר.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

מדינות איתם יש לישראל אמנת מניעת כפל מס

עד היום מידת ישראל חתמה על אמנת מס עם כ40 מדינות שונות. בין המדינות הבולטות איתם יש לישראל אמנה נמנות:

  • אוסטריה
  • איטליה
  • ארצות הברית וקנדה
  • בריטניה
  • ברזיל
  • רוסיה, פולין וגרמניה
  • הולנד, צרפת, ספרד ופורטוגל
  • תאילנד, סינגפור, סין ויפן

 

ניכוי הוצאות בגין טיסת והוצאות עבודה בחו"ל

סיבה נוספת בגינה ניתן לקבל החזר מס עבור עבודה בחו"ל היא ניכוי הוצאות עבור שהייה בחו"ל לצורכי עבודה. כפי שעצמאים רבים בוודאי מכירים, החוק מכיר בכך שישנם הוצאות מוכרות לצורך ניכוי מס, כך שניתן לקזז אותם מסך ההכנסה החודשית החייבת במס, כך שמדרגת המס שנקבעת עבור הנישום עשויה להיות נמוכה יותר, ובכל מקרה סכום ההכנסות ממנו נגבה המס יהיה נמוך יותר. הוצאות עבור עבודה בחו"ל מוכרות הן לעצמאים והן לשכירים, אך התנאי הבסיסי לקבלת ניכוי ההוצאה הינו שהנסיעה לחו"ל הינה הכרחית לצורך ייצור ההכנסה. גובה ההוצאות בגינן ניתן לקבל ניכוי נקבע בתקנות מס הכנסה מדי שנה ועשוי להשתנות בהתאם למדד במשק. בין ההוצאות המרכזיות שמוכרות למס ניתן למנות:

  • הוצאות על רכישת כרטיסי הטיסה, כאשר עבור הוצאה על טיסה במחלקת תיירים או עסקים מוכרת ההוצאה במלואה, ועבור טיסה במחלקה ראשונה מוכרת הוצאה חלקית עד גובה מחיר של כרטיס סטנדרטי במחלקת עסקים באותה טיסה.
  • הוצאות עבור לינה, כאשר עבור שבעה הלילות הראשונים מוכרות מלוא ההוצאות עד גובה של 284 דולר ללילה, ועבור הלינה השמינית והלאה עד 125 דולר ללילה, עד סך של 90 לינות. עבור חריגות מסכומים וממספר לינות אלו, ישנן תקנות נוספות שמזכות בהחזר מס חלקי.
  • עבור הוצאות עסקיות כגון טלפון או אירוח ספקים ולקוחות, מוכרות מלוא ההוצאות.
  • עבור שכירת רכב, יוכרו הוצאות של עד 62 דולר ליום, כולל דלק.
  • במקרה ומדובר בשהייה ארוכה בחו"ל של מעל עשרה חודשים, ניתן לקבל החזר מס גם עבור הוצאות חינוך עבור ילדים עד גיל 18, ובגובה של עד 711 דולר לכל ילד מדי חודש.

גובה ההחזר נקבע על פי שער הדולר או המטבע הזר בשקלים ביום ההוצאה, על פי התאריך שמפורט בקבלה או בחשבונית.

החזר מס בגין שהייה בחו''ל
החזר מס בגין שהייה בחו"ל

כיצד ניתן להגיש בקשה לקבלת החזר מס בגין שהייה בחו"ל

בכדי לקבל את ההחזר, יש למלא דו"ח שנתי (טופס 1301) ולמלא את הפרטים הנוגעים לנסיעה לחו"ל. יש לצרף לדו"ח את כל הקבלות והחשבוניות עבור ההוצאות המופיעות בדו"ח.

את הבקשה להחזר מס ניתן להגיש באופן רטרואקטיבי עד שש שנים לאחר שנת המס, כך שבשנת 2020 ניתן להגיש בקשה להחזר מס עבור שנת 2014 והילך. אז גם אם לא ידעתם עד לרגע זה ממש שאתם זכאים – עדיין לא מאוחר מדי! בואו לקבל את הכסף שלכם בחזרה. כל מה שצריך לעשות הוא להגיש את הטפסים, כאשר עבור כל שנה יש להגיש טופס נפרד.

ביחד עם הגשת הבקשה והטפסים להחזר, יש לצרף אסמכתא או צילום צ'ק המאמתים של את פרטי החשבון של מגיש הבקשה כך שאם וכאשר הבקשה תתקבל, יועבר הכסף ישירות אל חשבון מגיש הבקשה. בנוסף, מס הכנסה משלם ריבית עבור הסכום המוחזר בשיעור של 4 אחוז והצמדה מדי שנה עד למועד ההחזרה בפועל.

 

מדוע חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע?

למרות שאת הבקשה ניתן להגיש באופן עצמאי, מדי שנה עצמאים ושכירים רבים בוחרים לפנות ליועץ מס מקצועי או מומחה מס שימלא עבורם את הטפסים. מה ההמלצה שלנו אומרת? שהם צודקים. הטפסים אותם יש להגיש עשויים להיות מורכבים ומבלבלים, כאשר טעות קטנה או פספוס של סעיף עשויים לעלות לכם כסף רב. חשוב לדעת כי בעת הגשת הבקשה יתכן ויתברר כי לא רק שמס הכנסה לא חייב לכם כסף, אלא אתם אלו שחייבים לשלם תשלום נוסף. לכן, יעוץ של איש מקצוע הוא כמעט בגדר חובה ויכול לאפשר לכם לישון בשקט בלילה, בידיעה שמהבקשה הזו תדעו רק דברים טובים.  

 

למי הכי כדאי לפנות? MoneyBack כאן לשירותכם!

למרות שהרשת מלאה בשלל אתרים שמציעים את שירותם לייעוץ והגשת בקשה להחזר מס, אתר אחד ניצב באופן בולט מעל כולם: MoneyBack.

האתר נתמך על ידי ממשק ממוחשב וחדשני שמאפשר זיהוי מיידי ואוטומטי של כל הטפסים אותם אתם צריכים להגיש על בסיס התאמה אישית. לאחר שתמלאו את הטפסים, יועצי המס המומחים והמנוסים שלנו יעברו גם הם על הטפסים ויוודאו עבורכם שלא פספסתם כלום. ואת כל זה – תוכלו לעשות ישירות מהבית, דרך האינטרנט. השירות הידידותי והפשוט ידאג שתקבלו את החזר המס בצורה המהירה והטובה ביותר, וכל זאת תמורת תשלום סמלי בלבד, ללא עמלות מופקעות של עשרות אחוזים.

פנו אלינו עוד היום, וגלו כמה כסף תוכלו לקבל בחזרה!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.