fbpx

החזר מס בגין תואר ראשון

האם הייתם לאחרונה סטודנטים? אם התשובה לשאלה הזו היא כן, יכול להיות שמגיע לכם החזר מס בגין תואר ראשון. מדינת ישראל רואה בטיפוח סטודנטים ושילובם בתחום התעסוקה לאחר הלימודים ערך עליון, ומשקיעה בכך כספים רבים לאורך התואר, הן במלגות והן בהשתתפות בשכר הלימוד והגבלת גובה שכר הלימוד האקדמי לשנה.

אחת מההטבות אותה מעניקה המדינה לסטודנטים היא נקודות זיכוי שמקנות הטבת מס ותשלום מס מופחת לאחר התואר, כך שבמידה ולא ידעתם על כך או שלא מימשתם את ההטבה – מגיע לכם החזר מס.

 

כיצד ניתנת ההטבה?

ההטבה ניתנת בצורה של נקודות זיכוי ממס. נקודות הזיכוי הם נקודות מצטברות אותן מעניקה המדינה למספר אוכלוסיות במטרה להקל על חייהם הכלכליים, ושווים משתנה בהתאם לשוק מדי שנה. נכון לשנת 2020, שוויה של נקודת זכות אחת הינו כ219 ש"ח, כך שהטבה בשווי נקודת זכות אחת שווה כ2,628 ש"ח שיישארו אצלכם במקום שתשלמו אותם למס הכנסה. 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

הנקודות הינן מצטברות וקבועות, וניתן לקבל אותם ללא תלות בכמה כסף אתם מרוויחים בחודש או משלמים למס הכנסה, וכן ללא תלות בכמות הנקודות אותה כבר צברתם. כך ניתן להגיע באמצעות נקודות במקרים מסוימים עד לאי תשלום מס באופן מוחלט. כך למשל זכאי כל אזרח עובד בישראל לזיכוי בגובה של 2.25 נקודות זיכוי ממס. אם נוסיף לנקודות אלו נקודות נוספות כגון נקודות עבור תואר ראשון, עבור ילדים ועבור מגורים ביישוב פריפריה, עשוי גובה ההטבה להגיע עד לגובה של מעל עשרת אלפים שקלים בשנה.

 

מה גובה ההטבה שניתנת לבוגרי תואר ראשון

עד לשנת 2014 הוחל תבחין משתנה בין סוגי התארים, שנקבע על פי סוג התואר ומשך שנות הלימוד. אולם בשנת 2014 חלה רפורמה בגובה וצורת ההטבה, ונקבע כי שווי ההטבה הינו נקודת זיכוי אחת ממס למשך שנה אחת בלבד בשנה העוקבת לסיום התואר, כך ששווי ההטבה הינו כ2,628 ש"ח.

ההבדל היחיד שנשאר הינו עבור תואר ברפואה או רפואת שיניים: עבור תארים אלו ניתן לקבל נקודת זיכוי בשנה העוקבת ללימודי התואר, וחצי נקודת זיכוי נוספת בשנה שאחריה.

מה עוד חשוב שתדעו? במקצועות בהם קיימת התמחות בסיום התואר כמו במשפטים או ראיית חשבון, ניתן לקבל את ההטבה בשנה שלאחר ההתמחות ולא בשנת ההתמחות עצמה. קבלת החלטה נכונה בנוגע לשנה בה כדאי לנצל את ההטבה הינה משמעותית, מאחר ובדרך כלל שכר העובדים בהתמחות נמוך משמעותית מגובה השכר שאחריה, ולכן מימוש של ההטבה בשנת ההתמחות עשוי להיות בזבזני ולא יעיל מאחר ותשלום המס באותה שנה עשוי להיות נמוך גם כך ממילא, כך שהנקודות לא ימוצו עד תום.

החזר מס בגין תואר ראשון
החזר מס בגין תואר ראשון

כיצד ניתן לקבל החזר מס בגין תואר ראשון?

על מנת לקבל את ההטבה ניתן לפעול בשתי דרכים: דרך אחת הינה לסמן על גבי טופס 101 אותו מוסרים למעסיק כי הינכם מבקשים הקלת מס בשל סיום לימודים אקדמיים, ולצרף לטופס את תעודת הזכאות לתואר. דרך שנייה לקבל את ההטבה הינה ישירות דרך רשות המס באמצעות מילוי טופס 119 וצירוף של תעודת הזכאות אליו.

במידה והזכאות לא מומשה, ניתן לבקש החזר עבור המס ששולם עד שש שנים לאחור, כך שנכון לשנת 2020 ניתן לבקש החזר עבור זכאות שהתקיימה משנת 2014 והילך.

על מנת לקבל את ההחזר, יש להגיש ללשכת פקיד שומת המס המקומית את המסמכים הבאים:

  • טופס 135 לבקשה לקבלת החזר מס
  • טופס 106 אותו מקבלים מן המעסיק ובו מפורטות כלל ההכנסות וההפרשות של העובד באותה שנה
  • אישור זכאות לימודים
  • צילום של צ'ק או כל אסמכתא בנקאית אחרת המאמתת את פרטי חשבון הבנק של מגיש הבקשה כך שבמידה והבקשה תתקבל יועבר הכסף ישירות לחשבונו ללא כל עיכוב נוסף

אף שבאופן עקרוני לא ניתן להגיש את הבקשה לקבלת החזר באמצעות האינטרנט אלא בהגעה פיזית ללשכת פקיד השומה בלבד, אצלנו בMoneyBack ניתן להגיש את הטפסים דרך האינטרנט וללא צורך לצאת מהבית.

 

האם ניתן להגיש את הטפסים באופן עצמאי?

התשובה לשאלה הזו מעט מורכבת יותר ממה שהיא נראית במבט ראשון; ברמה הטכנית, בהחלט ניתן לאסוף ולהגיש את הטפסים באופן עצמאי וללא כל ליווי חיצוני של יועץ מס או רואה חשבון. אך ברמה המעשית, בהחלט מומלץ להתייעץ עם מומחה מס בעל ניסיון. פקודת המס הינה אחת המורכבות והקשות ביותר להבנה. בנוסף לכך, אחת לכמה שנים חוקי המס עשויים להשתנות. כך למשל פקודת המס הנוגעת להטבות בגין תואר ראשון השתנו לפני מספר שנים לא רב, בשנת 2014. 

עצה של מומחה מס עשויה לא רק ליעל את תהליך הפנייה ולחסוך לכם זמן רב, אלא גם למקסם את סכום ההחזר הצפוי ואת מהירות המענה שתקבלו מרשות המס!

 

MoneyBack – לקבל את הכסף בחזרה וללא עיכובים

אצלנו בMoneyBack ניתן להגיש את הבקשה להחזר בצורה הפשוטה ביותר וללא סיבוכים מיותרים, תוך ליווי מלא ומקצועי של יועצי מס מומחים ובצורה חוקית למהדרין. לאחר הרישום למערכת הממוחשבת החכמה שלנו, אנו נזהה עבורכם אלו טפסים עליכם להעביר לנו. לאחר שתצרפו את הטפסים, רואה חשבון מנוסה מטעמנו יעבור על הטפסים וימלא עבורכם את הבקשה להחזר. לאחר מכן, אנו נחזיר את הטופס אליכם לחתימה ואישור, ומשם הטופס יעבור אל רשות המס ללא עיכוב נוסף.

באמצעות השירות המהיר והיעיל של MoneyBack, תוכלו לקבל את ההחזר ישירות אל חשבונכם בתוך 120 יום וללא התעסקות בירוקרטית מתישה, והכל בעלות סמלית בלבד וללא גביית אחוזים מופקעים.

אז למה אתם מחכים? בואו לגלות כמה כסף מגיע לכם, והצטרפו לאלפים שכבר קיבלו את ההחזר!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.