fbpx

החזר מס בגין תואר שני

סיימתם תואר שני באחת משנים האחרונות? מזל טוב. אבל האם ידעתם שמגיע לכם החזר מס בגין תואר שני? מסיימי תואר שני בישראל זכאים לקבל הטבת מס בשנים שלאחר התואר. במידה ולא מימשתם הטבה זו, תוכלו לקבל החזר מס עבורה. אז למה אתם מחכים?

נקודות זיכוי ממס: מה זה אומר וכמה זה שווה?

אז מה בדיוק ההטבה אותם מקבלים בגין סיום תואר שני? ההטבה ניתנת בצורה של נקודות זיכוי ממס. נקודות הזיכוי הם נקודות נצברות שמאפשרות הפחתה וזיכוי מגובה המס אותו אתם נדרשים לשלם למס הכנסה מדי חודש. נכון לשנת 2023, שוויה של נקודת זכות אחת בחודש עומד על כ- 235 ש"ח בחודש וכ2,820 בשנה.

כל מי שמסיים תואר שני זכאי לחצי נק' זיכוי במשך שנה אחת לאחר התואר. שווי חצי נק' הזיכוי היא כ- 117 ש"ח בחודש ו- 1,410 בשנה.
חשוב לדעת שבניגוד להטבות מס אחרות נקודות הזיכוי הינן נצברות ומוענקות בכל מקרה בו מתקיימים התנאים לזכאות, בלי קשר לגובה ההכנסה של העובד או כמות הנקודות שכבר צבר, כך שהנקודות עשויות להפחית את תשלום המס עד למצב בו לא ישולם מס כלל.

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

גובה החזר מס בגין תואר שני

גובה ההחזר עבור תואר שני השתנה בשנים האחרונות. עד לשנת 2014 ניתן היה לקבל נקודות זיכוי למשך פרק זמן משתנה בתלות במשך התואר, אולם החל מ2014 הוחלה רפורמה בתחום ונקבע כי ההטבה עבור סיום תואר שני תהיה חצי נקודת זיכוי למשך שנה, ואותה יהיה ניתן לממש באחת משתי השנים שלאחר התואר. את חצי נקודת הזיכוי מוטב לקבל בשנה בה ירוויח הבוגר סכומים גבוהים יותר, כך שההטבה תבוא לידי ביטוי במלואה ותקזז תשלום מס באופן המרבי.

החזר מס בגין תואר שני
החזר מס בגין תואר שני

כיצד ניתן לקבל את ההטבה?

על מנת לקבל את ההטבה יש לעדכן את המעסיק באמצעות טופס 101 על הזכאות, באמצעות סימון התיבה כי אתם מבקשים לקבל הקלת מס בשם סיום לימודים אקדמיים. בנוסף לכך, יש לצרף לטופס את תעודת הזכאות לתואר שמעידה על הזכאות.

במידה ולא מימשתם את ההטבה במהלך השנים בהם התקיימה הזכאות, תוכלו לקבל על כך החזר מס. את ההחזר תוכלו לקבל גם באופן רטרואקטיבי עד שש שנים לאחר השנה בה התקיימה הזכאות, כך שייתכן ובהחלט לא מאוחר עבורכם לפנות לרשות המס ולקבל את הכסף שלכם בחזרה. על מנת לקבל את ההחזר תצטרכו להגיע ללשכת פקיד שומת המס המקומית ולהגיש לפקיד השומה באופן פיזי את המסמכים הבאים:

  • טופס מספר 135 לבקשת החזר מס.
  • טופס 106. בטופס ידווחו כלל ההפרשות וההכנסות של השכיר באותה שנה, כך שרשות המס תוכל לדעת מה גובה המס אותו צריך העובד לשלם על בסיס הכנסותיו בפועל. את הטופס יש לבקש מהמעסיק.
  • אישור הזכאות לתואר, תעודת סיום או כל מסמך אחר המאשר את סיום הלימודים.
  • בנוסף לכל אלו וכמו בכל בקשה להחזר מס יש צורך לצרף לבקשה צילום של צ'ק או כל אסמכתא בנקאית אותנטית אחרת המאמתת את פרטי החשבון של מגיש הבקשה. באופן זה, במידה והבקשה תתקבל על ידי הרשות יועבר ההחזר ישירות אל חשבונכם וללא כל עיכוב נוסף, מה שמזרז את ההליך באופן משמעותי.

כפי שצוין, את המסמכים הללו יש להגיש באופן פיזי לפקיד שומת המס ולא ניתן למסור אותם לרשות דרך האינטרנט. חוששים מהתורים הארוכים ולא מוצאים זמן לעשות זאת בעצמכם? אין בעיה. אנחנו בMoneyBack מבינים כמה זמן שלכם יקר ודואגים לכם – אצלנו בMoneyBack תוכלו להגיש את כל הטפסים לקבלת ההחזר דרך האינטרנט וללא צורך לצאת מהבית. 

 

האם צריך להיעזר ביועץ מס כדי לקבל את ההחזר?

אף שבאופן עקרוני ניתן להגיש את הבקשה לקבלת החזר באופן עצמאי וללא עזרה חיצונית, רבים בוחרים להיעזר בשירותיו של יועץ מס מקצועי או רואה חשבון. יש משהו מעט מפחיד בעיסוק עם רשות המס, ובקרב ישראלים רבים קיים חשש כי אם יבקשו את ההחזר תתחיל הרשות להתנכל להם ואולי אף לגבות סכומים נוספים לאלו שכבר שולמו. אף שהחשש מופרך בעיקרו, שכן הכסף אותו אתם מקבלים בחזרה הינו כסף שלכם ומגיע לכם לפנים משורת הדין – אכן קיים חשש קל כי בקשת החזר תגרור גבייה נוספת. הסיבה לכך היא שרשות המס איננה תמיד מעודכנת במציאות בשטח ויתכן כי הכנסתכם הייתה גבוהה משצפתה לכם. במקרה זה, בדיקת המסמכים והתיק האישי עשויה לגרור תשלום מס נוסף. אולם כל עוד אתם אזרחים ישרים ושומרי חוק, סביר להניח שהגשת הבקשה תעבור בשלום. 

אין לכם כוח להתעסק עם כל הבירוקרטיה, חוששים מהסתבכות עם הרשות, מחפשים מישהו שיעשה לכם את העבודה קלה יותר? אנחנו כאן לשרותכם.

 

לקבל את ההחזר מבלי לעבוד קשה

אצלנו בMoneyBack תוכלו להגיש את הבקשה להחזר מס בליווי מקצועי של מומחי המס הטובים ביותר. הניסיון שלנו לאורך השנים מוכיח שפנייה באמצעות חברת מס מקצועית ומנוסה מגדיל את סכום ההחזר הצפוי בגובה של אלפי שקלים לבקשה. תמורת תשלום סמלי, יעמדו יועצי המס ורואי החשבון שלנו לשרותכם וימלאו עבורכם את כל הטפסים אותם עליכם להגיש. באמצעות הפלטפורמה הייחודית שלנו ניתן למלא את כל המסמכים הדרושים באינטרנט ולדעת שההחזר יגיע אליכם במהירות הגבוהה ביותר ובאופן חוקי למהדרין.

מלבד זכאות בגין תואר שני, התיק האישי שלכם עשוי להכיל מספר גורמים נוספים שיגדילו את סכום ההחזר הצפוי. אנו נעבור על פרטיכם האישיים ונוודא שכל אחת מהסיבות הללו מוצתה עד תום, כך שלא תשלמו אפילו שקל אחד מיותר לרשות המס.

מדי שנה עשרות מיליוני שקלים נגבים בצורה עודפת על ידי רשות המס – אל תתנו לכסף שלכם לשכב סתם ככה במרתפי הרשות. בואו לקבל אותו בחזרה!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.