fbpx

החזר מס הוצאות לשכירים

עבודה מהבית נשמעת לעובדים רבים כמו חלום, התפתחות הטכנולוגיה והעלייה ברמת שיתוף הידע, הקבצים וניהול שיחות הוועידה בשנים האחרונות הביאה לשיפור ניכר ביכולת לעבוד בצוות בצורה הרמונית מחוץ למשרד המסורתי. העלייה בכמות השכירים שעובדים בבית לא נעלמה מעיני רשות המיסים שבפקודת המס החדשה שלה התייחסה לנושאים כמו החזר מס הוצאות לשכירים ובפרט בגין הוצאות לשכירים העובדים מהבית.

החזרי מיסים לכלל העובדים

לשכירים שמנהלים את יום העבודה שלהם מהמשרד יש מספר סעיפים שבגינם הם יכולים לקבל החזרי מס, לרוב הסעיפים האלה מתייחסים להוצאות הקשורות באופן ישיר לעבודה ולשימור הרמה המקצועית של העובד, על מנת לקבל את החזר המס יש להוכיח כי לעובד אין סעיפי שכר מן בעבור ההוצאות הללו וכי מקור ההוצאות הללו הוא בהונו של העובד בלבד.

על מנת לקבל החזר מס עבור ההוצאות האלה יש לפנות לרשות המיסים ולבקש החזר מס, את הבקשה יש להגיש עם טפסי 106 ו-135, בנוסף יש לצרף לבקשה את כלל החשבוניות והקבלות הרלוונטיות שייבחנו על ידי פקיד השומה.

טופס 106 וטופס 135 הם טפסים סטנדרטים של רשות המסים, בטפסים תצטרכו למלא פרטים אישיים כמו דרכי התקשרות ומקום מגורים וכן תצטרכו לפרט את כלל ההכנסות שלכם בשנה הרלוונטית בחלוקה להכנסה שהגיעה ישירות מעבודה ולהכנסה שהגיעה ממקורות אחרים כמו מנויות, שכירויות ועוד. טופס 106 הוא טופס שמנופק על ידי המעסיק בהתאם לבקשה.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

רשות המסים מזכירה מספר לא קטן של הוצאות שבגינן ניתן לבקש החזרי מס והן כוללות בין היתר את ההוצאות הבאות:

  • תשלום עבור לימודים אקדמיים או עבור קורסים מקצועיים הקשורים קשר ישיר לתחום העיסוק או על השתתפות בימי עיון, סמינרים והכשרות רלוונטיות.
  • שכיר שיוכיח לרשות המסים כי עבר דירה למטרות עבודה יוכל לבקש החזר מס על ההפרש בתשלום השכירות שבין הדירה הישנה לדירה החדשה.
  • רכישה של חומרי עיון ולימוד רלוונטיים לתחום העיסוק כמו ספרות מקצועית, מגזינים מדעיים ועוד, יש להוכיח כי החומר שנרכש הוא חומר ברמה גבוהה שמוסיף לרמה ולידע המקצועי של השכיר.
  • הוצאות אישיות בעלות קשר ישיר לעבודה כמו תשלום עבור הוצאות טלפון ואינטרנט של עובדים שיוכיחו כי מנהלים את הקשרים העסקיים באפיק זה, הוצאות רכב ועוד.
  • רכישה של פוליסת ביטוח לאובדן כושר עבודה יכולה להיות מוכר לצרכי מס תחת מספר מגבלות, שהשכר של העובד לא יעלה על 30 אלף ₪ בחודש, כי כלל ההוצאה על הפוליסה לא תעלה על 3.5 אחוזים מסך ההכנסה החייבת במס ותחת מגבלה שהתשלום למבוטח יבוצע באופן חודשי ולא בפעימה חד פעמית.
  • דמי חבר בהסתדרות, איגודים מקצועיים או גילדות בהן מאוגדים העובדים בתחום.
החזר מס הוצאות לשכירים
החזר מס הוצאות לשכירים

החזרי מס בגין תשלום תרומה

עובד שכיר שנוהג לתרום או שתרם סכום כספי העולה על 190 ₪ בשנה יוכר כזכאי להחזר מס בגין התרומה, חלק מהשכירים יוכלו לקבל את החזר המס באופן מידי במשכורת החודשית וחלק  יצטרכו לבקש החזר מס באופן מסודר עם תום שנת המס. גובה ההחזר עומד על 35 אחוז מסך התרומה.

ניתן לבקש החזר בגין מספר תרומות ולאו דווקא תרומה אחת ובתנאי שהסך הכולל של התרומות יעמוד על 190 ₪, המוסדות היחידים שמוכרים לעניין זה הם מוסדות ללא כוונת רווח כמו עמותות מוכרות וחברות למען הציבור. באתר רשות המסים ניתן למצוא את כל הארגונים שעומדים בתנאי רשות המסים.

על החזרה המס קיימות מספר מגבלות, סך הסכום שנתרם צריך להיות נמוך מ-30 אחוז מסך ההכנסה החייבת במס של התורם והיא אינה יכולה לעלות על 9 מיליון ₪ בכל מקרה. סייג לעניין זה הוא שניתן לפרוש את התרומה לאורך שלוש שנים כך שאם בשלוש השנים הבאות סך התרומות של התורם יהיו מתחת לתקרה הקבועה בחוק הן יהיו מוכרות לצרכי החזר מס כולן.

כדי לקבל את ההחזר שכירים צריכים למלא טופס 116 אותו ניתן למלא גם באינטרנט, לטופס תצטרכו לצרף קבלה על התרומה שלכם, תלוש ממקום העבודה שיסייע לרשות המסים בניפוק ההחזר וכן פרטים אישיים ועוד. לאחר שפקיד השומה יעבור על הבקשה הוא יעביר לעובד אישור על ניפוק החזר המס, העובד יגיש את האישור למעסיק שבתורו יעביר את ההחזר לעובד במשכורת החודשית.

 

החזר מס הוצאות לשכירים בגין עבודה מהבית

שכירים העובדים מהבית זכאים לקבל החזרי מס רבים ומגוונים, אנו ממליצים לתעד על הוצאה שמושקעת בבית כיוון שהיא תוכל לשמש אתכם בעתיד לטובת הגשת בקשה להחזר מס, רשות המסים הגדירה מספר הוצאות כהוצאות מוכרות לצרכי החזר מס לשכירים שעובדים מהבית:

  • תשלום שכר דירה – על האזור שמוגדר כמשרד ממנו השכיר עובד.
  • פחת על רכישת הבית או בנייה של בית.
  • תשלומי הארנונה על החלק הרלוונטי בדירה שמוגדר כמשרד.
  • חלק מהתשלומים החודשיים כמו חשבונות חשמל, מים, גז, ועד בית, טלפון ועוד.

חשוב להדגיש כי רשות המסים תכיר בהוצאות אלו כהוצאות מוכרות לצרכי מס רק במקרים שבהם מתקיימת הפרדה ברורה בין האזור שמשמש לעבודה לבין שאר חלקי הבית.

בנוסף ניתן להגיש בקשות להחזרי מס על הוצאות הקשורות ברכישה ובתיקון של ציוד העבודה כמו מחשבים, מדפסות, טלפונים ניידים, טאבלטים, תוכנות ועוד.

עובדים שלא ביצעו תיאום מראש להוצאות אלה זכאים להגיש בקשה לרשות המסים כדי לקבל החזרי מס, את הבקשה יש להגיש לפקיד השומה הרלוונטי במס ההכנסה ולצרף אל הבקשה טופס 106.

 

שכירים רבים זכאים לקבל החזרי מס מהמדינה והם אפילו אינם מודעים לכך, אם זיהיתם בכתבה כי גם אתם שייכים לאוכלוסייה תוכלו לנקוט במספר צעדים פשוטים כדי לייצר לכם הכנסה נוספת בסוף השנה.

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.