fbpx

החזר מס לאבות במשמורת מלאה ובמשמורת משותפת

כאשר בני זוג מתגרשים, אחד הנושאים הכאובים והנתונים במחלוקת ביותר הוא נושא המשמורת על הילדים. כשאנחנו מדברים על מס, הדבר שחשוב לדעת הוא שבמקרים בהם האב מקבל משמורת מלאה או חלקית, גם הוא זכאי לקבל הטבות ונקודות זיכוי ממס ממש כמו כל הורה אחר בישראל. כאן נפרט על החזר מס לאבות במשמורת מלאה ובמשמורת משותפת.

ההבדל בין סוגי המשמרות: משמורת יחידנית

בסופו של הליך הגירושין, קיימות מספר אפשרויות בנושא המשמורת:

  • המשמורת כולה תינתן בידי האם
  • המשמורת כולה תינתן בידי האב
  • המשמורת תהיה משותפת ותתחלק בין האב לאם

בכל מקרה בו נקבע כי רק אחד ההורים הוא ההורה בעל המשמורת וההורה השני מקבל רק זמני שהות בהם הוא יכול לפגוש את הילדים, רק ההורה שקיבל את המשמורת זכאי לקבל בשל כך את הטבת המס.

כאשר ההורה מקבל המשמורת היחידי הוא האב, הוא זכאי לקבל הטבת מס בשוויה של נקודת זיכוי אחת ללא תלות במספר הילדים, ובנוסף לכך נקודת זיכוי נוספת בגין כל ילד נוסף. את ההטבה ניתן לקבל החלה מהשנה בה נולד הילד ועד שהילד מגיע לגיל 19, כל זאת בתנאי שהוא לא התחתן שנית. במקרים בהם האב מתחתן שנית, הוא זכאי לקבל את ההטבה רק במקרים בהם הוא גם משלם מזונות לגרושתו (אף אם התשלום הינו עבור גרושתו ולא עבור ילדיו).

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

גם במקרים בהם המשמורת כולה ניתנה בידי האם, ניתן לקבל את ההטבה בשווי נקודת זיכוי אחת, כאשר ההורה הגרוש משלם מזונות ומשתתף בכלכלת ילדיו. 

 

משמורת משותפת בין ההורים

גם במקרה בו נקבעה משמורת משותפת בין הצדדים, האב זכאי לקבל הטבת מס בשווי של נקודת זיכוי אחת, אולם כל זאת רק בתנאי שהוא משלם מזונות כחוק בצו בית משפט. במקרה בו האב משלם מזונות אולם ללא צו ברור בעניין, לא ניתן יהיה לקבל את ההטבה. לעניין נקודות הזיכוי הנוספות בגין מספר הילדים, אלו מתחלקות באופן שווה בין הצדדים.

 

שוויה של ההטבה הצפויה

נכון לשנת 2020, שוויה של נקודת זיכוי אחת במס הינו כ219 ש"ח בחודש וכ2,628 ש"ח בשנה. ניתן לראות בנקל כי לאורך השנים בהם קיימת ההטבה ועד להגעת אחרון הילדים לגיל 18, ניתן לחסוך עשרות אלפי שקלים הודות לנקודת הזיכוי. במקרים בהם מספר הילדים גדול מ1, ההטבה עולה גם היא בצורה דרמטית.

במקרים בהם לבני הזוג ילדים בגיל הרך (עד גיל 5), תתקבל נקודת זיכוי נוספת שתתחלק בין בני הזוג בשל כך (במקרה של משמורת משותפת) או תינתן במלואה להורה המשמורן היחידי.

החזר מס לאבות במשמורת מלאה ובמשמורת משותפת
החזר מס לאבות במשמורת מלאה ובמשמורת משותפת

ייתכן שאתם זכאים לקבל החזר!

אם התגרשתם באחת השנים האחרונות אולם לא מילאתם את הטפסים באופן מדויק, יתכן ואתם זכאים לקבל החזר מס גם בגין שנים קודמות, ועדיין לא מאוחר לבקש את הכסף על כך. אז איך תוכלו לדעת אם אתם זכאים לקבל החזר, וכמה בדיוק מגיע לכם?

 

איך להגיש בקשה לקבלת החזר מס להורה משמורן

בשביל לקבל את ההחזר, יש להגיש את הטפסים הבאים ללשכת המס המקומית:

  • טופס 135 (טופס בקשה להחזר מס לשכיר) אותו ניתן להוריד באתר רשות המס.
  • טופס 106 שניתן לעובד מהמעסיק ומפרט את כלל ההפרשות עבורו באותה שנת מס.
  • הסכם מזונות חתום, או פסק דין שמעיד על תשלום מזונות בעותק נאמן למקור.

בנוסף לכל אלו, יש לצרף לבקשה גם צילום של צ'ק או כל אסמכתא בנקאית אחרת המאמתת את פרטי החשבון של מגיש הבקשה, כך שאם וכאשר ההחזר יתקבל הוא יועבר במלואו ישירות אל חשבון הבנק וללא כל עיכוב נוסף.

אף שבאופן עקרוני יש להגיש את הבקשה והטפסים באופן ידני בלבד, אצלנו בMoneyBack תוכלו להגיש את הבקשה גם דרך האינטרנט באופן מקוון, וללא צורך לצאת מהבית. בתקופת הקורונה מדובר בשירות משמעותי, שמפחית את הסיכון בחשיפה להידבקות ומקצר את השהות בתור ארוך בלשכת פקיד שומת המס.

כאמור, את הבקשה ניתן להגיש גם באופן רטרואקטיבי עבור שנים קודמות ועד שש שנים לאחור, כך שנכון לשנת 2020 ניתן להגיש בקשה עבור שנת 2014 והילך. במקרה זה, יש להגיש את הבקשה בטופס נפרד ובצירוף כל המסמכים עבור כל שנה ושנה, מה שיוצר לא מעט בירוקרטיה.

 

האם ניתן להגיש את הבקשה לקבלת החזר מס לאבות במשמורת מלאה ובמשמורת משותפת באופן עצמאי

באופן עקרוני, ניתן לבצע את כל הצעדים שתיארנו קודם לכן, ולהגיש את הבקשה באופן עצמאי לחלוטין וללא יד מנחה מבחוץ. למרות זאת, ההמלצה הרווחת בקרב יועצי המס היא שלא להגיש את הטפסים מבלי לפנות ליעוץ מקצועי קודם לכן. מדוע?

סיבה ראשונה לכך נובעת מהעובדה שמלבד הזכאות בשל נקודות הזיכוי וההורות המשותפת, יתכן ואתם זכאים להחזר נוסף. כך למשל, ייתכן ולאחר הגירושים עברתם להתגורר ביישוב בפריפריה שמזכה אתכם בהחזר מס נוסף, או שאולי החלפתם מקום עבודה מה שעשוי לזכות אתכם גם כן בהחזר מס נוסף. הגשת בקשה בצורה חלקית ולא מלאה פוגעת בגובה הסכום שתקבלו חזרה, ותוביל לפספוס של הכסף שמגיע לכם.

הסיבה השנייה לכך היא המורכבות שכרוכה במילוי והגשת הטפסים. על מנת שהבקשה תתקבל ברשות המס ולא תסבול מעיכובים מיותרים, יש למלא את הבקשה להחזר באופן קפדני ומדויק, בצורה שמקשה על אדם מן היישוב למלא את כל הטפסים בצורה נכונה. הדרך להתמודד עם הבעיה הזו היא פשוטה: ניסיון. ליווי של אדם בעל ניסיון בהחזר מס, ובייחוד של איש מקצוע מהתחום, משפר משמעותית את זמן ההחזר ואת הסיכוי שהבקשה תתקבל.

 

MoneyBack – החזרי מס זה אנחנו

אם אתה מחפש למי לפנות כדי לקבל סיוע מקצועי בנושא המס, כנראה שהגעת למקום הנכון.

הודות לפלטפורמה הייחודית שלנו בMoneyBack, הגשת בקשה להחזר מס מעולם לא הייתה פשוטה יותר: בחמישה צעדים פשוטים ותמורת תשלום סמלי, רואי החשבון הבכירים והמנוסים שלנו יוכלו לעמוד לשרותך האישי ויגישו עבורך את הבקשה לקבלת החזר מס, כך שתקבל את ההחזר בצורה המהירה ביותר ובאופן חוקי לחלוטין.

מלא עכשיו את פרטיך האישיים וגלה מה גובה הסכום לו אתה זכאי.

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.