fbpx

החזר מס לבעלי ביטוח אובדן כושר עבודה

האם רכשתם ביטוח אובדן כושר עבודה באחת מ6 השנים האחרונות? אם כן, מגיע לכם החזר מס לבעלי ביטוח אובדן כושר עבודה! בואו לקבל את הכסף שמגיע לכם.

ביטוח אובדן כושר עבודה

אחד הפחדים הכי גדולים של כל אחד מאתנו הוא הפחד להגיע למצב בו לא נהיה מסוגלים לפרנס ולהביא מזון לבני המשפחה בעקבות מחלה או תאונה. 

לכן, שכירים ועצמאיים רבים רוכשים לעצמם פוליסת ביטוח מפני אובדן כושר עבודה, על מנת לאפשר לעצמם להמשיך להתקיים בכבוד במקרים בהם בעקבות אסון, מחלה או תאונה לא יוכלו להמשיך ולפרנס את בני ביתם כפי שפרנסו לפני הנזק שנגרם להם. לא ניתן לזלזל בחשיבות הרבה שברכישת הביטוח; כיוון שדמי פגיעה ודמי מחלה עשויים להיות בלתי מספקים במקרים רבים, הפוליסה עשויה להתגלות במצבים מסוימים כמצילת חיים, אף שלרוב הביטוח מספק החזר ופיצויים בגובה 75% בלבד מגובה ההכנסה טרם הפציעה או המחלה.

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

החזר מס לבעלי ביטוח אובדן כושר עבודה

כידוע, מס הכנסה הינו הסכום אותו אנו משלמים מדי חודש למדינה בהתאם לגובה ההכנסות אותם אנו משתכרים. העיקרון שמנחה את גובה תשלום המס הינו כי המס משולם על רווח בלבד, כלומר סך ההכנסות בניכוי ההוצאות. ככלל, הוצאה שבוצעה לצורך ייצור הכנסה, נחשבת כ"הוצאה מוכרת" לצורך קיזוז מס הכנסה. כך למשל, עצמאי שמשלם שכירות עבור משרד בבניין מגורים, ינכה את התשלום בגין השכירות מגובה ההכנסות, בטרם יתחייב עליהם במס.

בשל החשיבות הרבה המיוחסת לרכישת ביטוח אובדן כושר עבודה, מעודדת המדינה את רכישתו של הביטוח באמצעות הטבת מס כך שגם ביטוח אובדן כושר עבודה נחשב חלקית ל"הוצאה מוכרת" במס הכנסה, ולכן היא מזכה את רוכשה בזכאות להחזר מס. 

 

מה גובה ההחזר

ההחזר בגין רכישת פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה אינו בגובה מחיר הפוליסה המלא אלא בשיעור של עד 2.5% מגובה שכרו של העובד. במידה ומופרשת עבור העובד בידי המעסיק גם קופת גמל(שמוכרת גם היא כהוצאה מוכרת במס הכנסה) החזר המס המקסימלי אותו יכול העובד לקבל הינו עד 7.5% מגובה שכרו של העובד, כך שבמידה ומופרשת עבור העובד קופת גמל בשיעור של 5% ומעלה, ההחזר אותו יקבל העובד בגין רכישת פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה יהיה נמוך מ2.5% משכרו של העובד.

 

כיצד ניתן להגיש בקשה להחזר מס בגין רכישת ביטוח אובדן כושר עבודה

למרות שהיינו מאוד שמחים אילו מס הכנסה היה מודיע לנו באופן עצמאי כי אנו זכאים לקבלת החזר מס, במקרה זה הדבר אינו צפוי לקרות. כיוון שאין למס הכנסה את היכולת לדעת בכוחות עצמו כי רכשנו פוליסת ביטוח עבור אובדן כושר עבודה, הדרך היחידה לקבלת ההחזר היא לפנות בעצמנו לרשות המס, תוך הסתמכות על רשימת הפטורים השנתית שמהווה בסיס לחישוב המס השנתי ומפורסמת מדיי שנה.

כדי להגיש בקשה להחזר מס יש להגיע ללשכת פקיד השומה המקומי אליה אתם משתייכים, ושם להגיש טופס החזר מס לשכירים (טופס 135). לטופס יש לצרף גם טופס 106, שמרכז ומסכם את הנתונים והרכיבים שקיבל העובד מהמעסיק במהלך שנת המס. את הטופס מקבלים מן המעסיק, כאשר עובד המועסק אצל יותר ממעסיק אחד יצרף טופס נפרד עבור כל המעסיק.

החזר מס לבעלי ביטוח אובדן כושר עבודה
החזר מס לבעלי ביטוח אובדן כושר עבודה

הגשת בקשה רטרואקטיבית

דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שאפילו אם עד היום לא הגשתם בקשה לקבלת החזר מס, שום דבר עדיין לא סגור. את הבקשה להחזר מס ניתן להגיש גם רטרואקטיבית עד 6 שנים לאחור, כך שבשנת 2020 ניתן להגיש בקשה להחזר החל משנת 2014 והלאה, כאשר עבור כל שנת מס יש להגיש בקשה נפרדת. 

כפי שניתן לראות, גובה ההחזר אותו ניתן לקבל הינו מורכב ועשוי להשתנות במשך השנים בהתאם לחוק ולגובה ההפרשות הנוספות עבור העובד. לכן, מומלץ להיעזר במומחי ויועצי מס למרות שניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי, כך שתקבלו את ההחזר הגבוה ביותר כפי שמגיע לכם.

 

וכל הבלאגן הזה בשביל רק 2.5%? לא חושב שזה שווה לי..

אומנם 2.5 אחוזים עשויים להישמע כסכום די קטן, אך אם אתם רוצים להבין באמת כמה גדול עשוי להיות ההחזר אותו אתם יכולים לקבל, תיקחו לדוגמא את אבי. אבי הוא שכיר שמשתכר כ8,000 ש"ח בחודש ורכש פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה בשנת 2014. על פי החישוב, אבי זכאי לקבל החזר מס של 2.5% לחודש עבור כל אחת משש השנים האחרונות, כך שבחישוב כולל ההחזר לו זכאי אבי(בכפוף לגובה קופת הגמל שמופרשת עבורו בידי המעסיק) עשוי להגיע עד ל200 שקלים בחודש, 2,400 ש"ח בשנה, ו14,400 ש"ח עבור כל השנים יחד!

דבר נוסף שניתן לעשות כדי לפשט את תהליך הגשת הבקשה הינו לפנות לחברה שמתעסקת בהחזרי מס, כך שהיא תעבוד עבורכם ותדאג שתקבלו את שמגיע לכם. כך למשל, בפלטפורמה הייחודית של MoneyBack תוכלו להגיש את הטפסים מהבית – בלי להתעסק בבירוקרטיה בלשכת הפקיד!

 

קבלת תשלומים מחברות ביטוח בגין אובדן כושר עבודה

דבר נוסף שמעניין לדעת הוא שבמידה ונפצעתם וכושר העבודה שלכם אכן נפגע, אתם זכאים לפיצויים מחברת הביטוח. כספי הפיצויים האלו נחשבים כהכנסה לכל דבר ועניין, ולכן המדינה צפויה לגבות ממנו מס הכנסה כמו על משכורת רגילה. במקרה זה, ישנם שני מסלולים בהם ניתן לקבל מחברות הביטוח את כספי הפיצויים. הדרך הראשונה היא באמצעות תשלום חד פעמי, ואילו הדרך השנייה היא תשלום חודשי קבוע שנפרס על פני מספר חודשים, בהתאם למועד שנקבע מראש בפוליסה. כיוון שגובה המס אותו צפויה המדינה לגבות נקבע על בסיס גובה ההכנסה השנתית הצפויה לעובד במהלך אותה שנה קלנדרית, פעמים רבות פריסה חודשית של כספי הפיצויים תהיה חסכונית יותר ותוביל לגביית מס הכנסה בשיעור נמוך יותר.

 

לכן, פעמים רבות גם במקרים כאלה כדאי להיעזר ביועץ מס או רואה חשבון מקצועי.

 

למי כדאי לפנות

אצלנו בMoneyBack מועסקים יועצי המס ורואי החשבון הטובים ביותר בתחום. ביעילות, במהירות ובאופן חוקי לחלוטין היועצים שלנו יכולים לעמוד לשירותכם, ולדאוג שתקבלו את הכסף שלכם בחזרה. תמורת תשלום סמלי אנחנו נדאג עבורכם לכל הניירת והבירוקרטיה, כך שתקבלו את הסכום המקסימלי לו אתם זכאים.

פנו אלינו עוד היום – כי פשוט יותר מזה, לא יכול להיות!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.