fbpx

החזר מס לגיל הזהב

למרות שקיימות הטבות מס משמעותיות שמיועדות לגיל הזהב, רוב אוכלוסיית הקשישים בישראל איננה מודעת להן ומשלמים מס יתר בשווי של עד עשרות אלפי שקלים. אין ספק שלאוכלוסייה בגיל הזהב יש קושי להתוודע להטבות ולהכיר את הזכאויות שמגיעות להם, ולכן ללא עזרה חיצונית והדרכה מסודרת רבים מהם יתקשו להגיש בקשה לקבלת החזר מס לגיל הזהב אפילו במקרים בהם הם יודעים על הזכאות. הדבר גורר הפסד בשווי של אלפי שקלים מדי שנה!

אז באלו מצבים ניתן לקבל החזר, מה שווי ההטבות וכיצד ניתן לקבל אותם?

 

באלו מקרים ניתן לקבל החזר מס לגיל הזהב

ישנם מספר מקרים נפוצים בהם ניתנות לגיל הזהב הקלות מס משמעותיות, שבמקרה ולא מומשו ניתן לקבל בגינם החזר מס. ביניהם:

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

  • על פי פקודת מס הכנסה, על אדם שעבר את גיל 60 יחולו שיעורי מס מופחתים, בגובה של 10 אחוז וללא קשר לגובה ההכנסה בפועל, על פי מדרגת המס הנמוכה ביותר.
  • בנוסף לכך, ישנה אפשרות לקבל נקודת זיכוי ממס בעת ההגעה לגיל הפרישה. שוויה של נקודת זיכוי ממס נכון לשנת 2020 הינו כ219 ש"ח בחודש, ו2,628 ש"ח בשנה. נקודה זו מצטרפת לנקודות נוספות שקיימות אצל העובד עוד לפני ההגעה לגיל הפרישה.
  • עבור קצבאות הפנסיה קיים פטור ממס בגובה של 35% מגובה הקצבה בפועל, עד לתקרה חודשית בגובה 7,200 ש"ח.
  • הנחה בתשלום מס על רווחי הון. על פי פקודת המס, רווחי הון חייבים במס בשיעור של 25%. בגיל הזהב ניתן לקזז את תשלום המס כנגד נקודות זיכוי שלא נוצלו.
  • רווח מהכנסות על שכר דירה. במקרה ובבעלות הקשיש דירה שמניבה רווח של 4,500 ש"ח מתשלום שכר הדירה, תהיה הדירה חייבת בתשלום מס. גם במקרה זה, ניתן לקזז את המס אותו צריך לשלם כנגד נקודות זיכוי שלא נוצלו.
  • גם בנו או בתו של משתכן במחלקה סיעודית אשר מממן את שהייתו של הקשיש במחלקה זכאים לקבל החזר מס בשם הקשיש.
  • במקרה של נכות של יותר מ90 אחוז, יש לעבור ועדה רפואית שתקבע פטור ממס. לאחר החלטת הוועדה ניתן יהיה לקבל החזר עבור התקופה בה הנכות התקיימה ולמרות זאת שולם מס טרם החלטת הוועדה.

 

כיצד ניתן להגיש בקשה לקבלת החזר מס

למרות שרבים חוששים לפנות למס הכנסה ולבקש החזר, חשוב לדעת שאין שום סיבה אמיתית להימנע מכך. גם במקרה בו אתם לא יודעים אם מגיע לכם החזר, עליכם לדעת שמס הכנסה אינו מעדכן על כך באופן עצמאי, וכי הדרך היחידה לברר האם מגיע לכם החזר היא פשוט לבקש אותו.

את הבקשה יש להגיש ללשכת פקיד שומת המס המקומית. בניגוד לתיאום מס אותו ניתן לבצע גם באינטרנט, את הבקשה להחזר ניתן להגיש באופן פיזי בלבד. למרות זאת, אצלנו בMoneyBack ניתן להגיש את הבקשה גם דרך האינטרנט ומבלי לצאת מהבית.

בין הטפסים אותם צריך להגיש נמנים טופס 135 לבקשה להחזר מס, ובנוסף לכך טופס 106 המפרט את כלל הכנסות העובד באותה שנה, וכן אישורים נוספים שעשויים להיות רלוונטיים כמו אישורים מטעם המוסד לביטוח לאומי או ועדות רפואיות שונות. הדבר האחרון אותו יש לצרף לבקשה הינו צילום המחאה בנקאית או אסמכתא בנקאית אחרת המאמתת את פרטי החשבון של מגיש הבקשה, כך שבמידה והבקשה תתקבל יועבר ההחזר ישירות לחשבונו של מגיש הבקשה ללא כל עיכוב נוסף.

את הבקשה ניתן להגיש גם באופן רטרואקטיבי עד שש שנים לאחר שנת המס בה הוא שולם, כך שנכון לשנת 2020 ניתן להגיש בקשה עבור שנת 2014 והילך. הדבר צפוי להגדיל משמעותית את סכום ההחזר הצפוי ומשפר את הבקשה באופן מרכזי. הדבר החשוב אותו אתם צריכים לדעת הוא שאת הבקשה עבור כל שנה יש להגיש בטופס נפרד, בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים, כך שבסך הכל מדובר בדי הרבה ניירת.

החזר מס לגיל הזהב
החזר מס לגיל הזהב

האם ניתן לקבל את ההחזר באופן עצמאי

אף שבאופן עקרוני ניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי, חשוב לדעת שכמעט תמיד כדאי להתייעץ עם יועץ מס מקצועי או רואה חשבון לפני הגשת הבקשה. פעמים רבות חוסר הניסיון בתחום המס פוגע משמעותית בסכום ההחזר הצפוי ובמהירות בה יתקבל ההחזר בעקבות מילוי לקוני או חסר של הטפסים.

ההתייעצות עם המומחים עשויה למנוע מכם אי הבנה לא נעימה מצד רשות המס ולמקסם את סכום ההחזר הצפוי. במקרים בהם מוגשת בקשה להחזר בגיל הזהב ישנם פרטים קטנים שעשויים להשתנות בין מקרה למקרה, ולכן יעוץ מקצועי הוא כמעט בגדר חובה.

אז מדוע יש כאלו שעדיין בוחרים להגיש את הבקשה לבד? הסיבה לכך נובעת ככל הנראה מגובה העמלות אותם גובים רואי החשבון ואנשי המס. לרוב, גובה השירות הצפוי עשוי להגיע עד לעשרות אחוזים מסכום ההחזר, ולכן רבים מעדיפים להימנע מכך. אז מה ניתן לעשות על מנת למקסם את סכום ההחזר מבלי להישאר עם חצי ממנו ביד? 

 

MoneyBack – הדרך הפשוטה ביותר לקבל החזרי מס

בשנים האחרונות עלתה לרשת הפלטפורמה הייחודית של MoneyBack, שמאפשרת להגיש ומלא את כל פרטי הבקשה דרך האינטרנט, בליווי של יועצי מס מומחים ומנוסים. המערכת החכמה שבאתר מאפשרת לזהות עבור כל בקשה את הטפסים הרלוונטיים ולהדריך אתכם בצורה מסודרת לאורך התהליך. לאחר מכן, רואי החשבון שלנו יעברו על הטפסים ויוודאו עבורכם שמולאו כראוי, וכל זאת עבור תשלום סמלי ושקוף שידוע מראש.

תנו לנו לחסוך לכם את כאב הראש – צרו קשר עוד היום וגלו כמה כסף מגיע לכם בחזרה!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.