fbpx

החזר מס לגמלאים

במשך שנים רבות עבדתם, שילמתם, והפרשתם לקרנות גמל וביטוח בריאות – ועכשיו זה הזמן שלכם לקבל את הכסף שלכם בחזרה. גמלאים רבים זכאים לקבל החזר מס בשווי אלפי שקלים אך למרבה הצער הם אינם יודעים על כך ולא מקבלים את כספם בחזרה. גיל הפרישה מהווה נקודת ציון בעלת משמעות רבה ומצריך ניהול חכם ונכון של כספי הפנסיה. ניהול קפדני ומדויק של כספי הפנסיה חיוני לקבלת ההחזרים ולהמשך החיסכון וההתנהלות הפיננסית. אז אם אתם או אחד מקרוביכם הוא גמלאי – כדאי שתקראו היטב את הכתבה שלפניכם. אז מי זכאי לקבל החזר מס לגמלאים ובאילו נסיבות? כל הפרטים 

פטור מתשלום מס על פנסיה

אילו קצבאות פנסיה פטורות ממס? ראשית יש לדעת כי קצבאות הפנסיה מתחלקות ל2: קצבה מזכה וקצבה מוכרת. קצבה מזכה היא החלק של הפנסיה שמתקבל מתשלומי מעסיק (כמו למשל פנסיה תקציבית) או מתשלומים שהופקדו לקופת גמל כמו קרן פנסיה או ביטוח מנהלים. קצבה מוכרת היא כל קצבה שעבורה כבר שולם המס בעת ההפקדה, כך שקצבה זו פטורה לחלוטין ממס כעת.

כך למשל, עבור בעלי שכר גבוה מ32,000 ש"ח מחויב המעסיק לשלם מס כבר בזמן הפרשת הפנסיה, כאשר זו עולה על סך של 1,813 ש"ח בחודש. כספים אלו יחשבו כקצבה מוכרת ויהיו פטורות ממס כאשר יקבל אותם הגמלאי. 

אף שאת קצבת הפנסיה ניתן לקבל החל מגיל 60, הפטור ממס חל רק החל מגיל 62 לנשים ו67 לגברים.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

גובה הפטור שניתן לקבל עבור הקצבה המזכה

לפי סעיף 9א שבפקודת מס הכנסה, עובד שיצא לגמלאות בין השנים 2020 עד 2024 זכאי לפטור בשיעור של 52 אחוז מתקרת הקצבה המזכה. על כמה כסף מדובר? נכון לשנת 2024 מדובר על סך של 9,430 ש"ח מדי חודש. 

כך למשל גמלאי שזכאי לפנסיה המגיעה מתוך קצבה מזכה בסך של 10,000 ש"ח יקוזזו תחילה הסכומים הפטורים מתוך הקצבה, כך שיחויב במס עבור 5,575 ש"ח בלבד. בחישוב זה ישלם הגמלאי מס בגובה 570 ש"ח בלבד במקום 2,000 ש"ח מדי חודש. בסך הכל, מדובר על פטור שנתי מהכנסה בסך של 53,100 ש"ח!

שימו לב – החל משנת 2025 צפוי גובה הפטור לעלות עד לסך של 67 אחוז מתוך גובה הקצבה המזכה העדכנית שתיקבע באותה שנה. 

 

הטבות מס על רווחי הון

לפי פקודת המס, עבור רווחי הון יש לשלם מס בשיעור של 25 אחוז. אולם גמלאים מעל גיל 60 זכאים למספר הטבות במקצה זה:

  • עבור רווחי הון בסך של עד 84,120 ₪ יחויב הגמלאי בתשלום מס של 10 אחוז.
  • עבור רווחי הון הגבוהים מ84,121 – 120,720 ₪ יחויב הגמלאי בסך של 14 אחוז.
  • עבור רווחי הון הגבוהים מ – 120,721- 193,800 ₪ח יחויב הגמלאי בסך של 20 אחוז.

כפי שניתן לראות, מדובר בהטבת מס משמעותית שצפויה להחזיר לגמלאי עשרות אלפי שקלים מדי שנה. 

החזר מס לגמלאים
החזר מס לגמלאים

הטבות מס נפוצות נוספות עבור גמלאים

  • פטור ממס בעקבות מעבר לבית אבות: גמלאי שעבר לבית אבות פטור מתשלום מס שבח על מכירת דירה, במידה וזו נעשתה לצורך תשלום לבית האבות אליו עבר הגמלאי.
  • כמו כן ניתן לקבל פטור ממס הכנסה גם עבור דמי שכירות שמתקבלים בעקבות מעבר לבית האבות.
  • אשפוז במוסד סיעודי: גמלאי שאושפז במוסד סיעודי זכאי לקבל בשל כך החזרי מס נוספים.
  • כמו כן גם במקרים בהם אחד מקרובי המשפחה של הגמלאי שוהה במוסד סיעודי ניתן לקבל בשל כך החזר מס נוסף.
  • שינוי במצב המשפחתי של הפנסיונר גם הוא יכול להקנות הטבות מס.
  • במידה ובן זוגו של הפנסיונר גם הוא אינו עובד יהיה זכאי הפנסיונר לקבל החזר מס נוסף.
  • יציאה לפנסיה במהלכה של אמצע שנת מס עשוי גם הוא לזכות בהחזר עבור החודשים בהם הפנסיונר לא עבד.
  • כאשר הפנסיונר פרש בשל נכות, הדבר יכול לזכות בהחזר מס נוסף.

 

כיצד ניתן לקבל החזר מס לגמלאים

את הפטור ממס עבור קצבת הפנסיה ניתן לקבל באמצעות מילוי טופס 161ד – בקשה לקיבוע זכויות לפי סעיף 9א לפקודה, ושליחה שלו לרשות המיסים. את הפטורים והזיכויים הנוספים ניתן לקבל באמצעות הגשת הטפסים שרלוונטיים לסיבה בגינה מבוקש ההחזר. כך למשל עבור החזר מס הנוגע לרווחי הון יש להגיש דוח שנתי מסכם למס הכנסה בצירוף טופס 867 שמופק על ידי הבנק ומסכם את פעילויות ההשקעה השונות של הזכאי. לאחר הגשת הטפסים ובתוך תקופה של עד 120 יום (ובדרך כלל תוך פחות) יתקבל ההחזר ישירות לחשבונו של מגיש הבקשה.

חשוב לדעת שאת ההחזר ניתן לקבל עד שש שנים לאחר השנה בה שולם המס, כך שגם אם עברו מספר שנים מאז הייתם זכאים לקבל את ההחזר יתכן שעדיין תוכלו לקבל אותו בחזרה. בשביל לקבל את ההחזר עבור שנים קודמות יש להגיש בקשה נוספת בנפרד בצירוף המסמכים שרלוונטיים לקיום הזכאות באותה שנה.

 

החזר מס לגמלאים: האם ניתן לעשות זאת לבד?

כאמור, את הבקשה ניתן להגיש גם באופן עצמאי. למרות זאת גמלאים רבים בוחרים לפנות לשירותיהם של רואי חשבון ויועצי מס מומחים שיבצעו עבורם את העבודה. כמעט בכל המקרים מדובר בבחירה נבונה שממקסמת את סכום ההחזר ומגדילה אותו באופן משמעותי. בשל ריבוי הנסיבות בהם עשוי הגמלאי לקבל החזר, כמעט בלתי אפשרי עבור אדם שאינו מומחה מס לדעת כיצד לממש את כלל הזכאויות. הדבר רלוונטי ונכון במיוחד עבור הגמלאים שזכאים להחזרים רבים, וסכום ההחזר אותו הם מקבלים בדרך כלל גבוה יותר מן הממוצע.

 

MoneyBack – בואו לקבל את הכסף שלכם בחזרה

אנחנו בMoneyBack נשמח לעזור לכם לקבל את ההחזרים. תמורת תשלום סמלי המומחים שלנו יבדקו את ההכנסות וההוצאות המוכרות במס שלכם ויחשבו את סכום הכסף המדויק שמגיע לכם חזרה. לאחר מכן, אנו נמלא את הטפסים עבורכם ונגיש את הבקשה לרשות המס כך שתקבלו את ההחזר המקסימלי במהירות האפשרית. יועצי המס המנוסים שלנו יצליבו עבורכם את הנתונים ויעשו כל שיידרש כדי שתקבלו את שמגיע לכם באופן חוקי לחלוטין.

אם את/ה גמלאי/ת ומנכים לכם מס הכנסה – מומלץ לבדוק עם מומחים כי ההטבות שלכם מנוצלות באופן מלא. צרו עימנו קשר עוד היום וודאו כי אתם מקבלים את שמגיע לכם.

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.