fbpx

החזר מס לגרושים

גרושים? הכסף שלכם מחכה לכם! גרושים רבים כלל אינם יודעים כי הם זכאים לקבלת הטבה במס הכנסה, ועדיין משלמים את מלוא המס המוטל עליהם. מהי ההטבה וכיצד ניתן לקבל החזר מס לגרושים? כל המידע בפנים.

מהו החזר מס לגרושים?

גרושים רבים חיים במדינת ישראל. על פי נתוני בתי הדין הרבניים, קרוב ל11,000 אלף זוגות מתגרשים מדי שנה. המעבר החד שבין חיים בזוגיות משותפת בדירה אחת מלווים לא רק בכאב רגשי אלא גם בקושי כלכלי.

ההוצאות הולכות וגדלות; כספי המזונות כמו הצורך להחזיק בשתי דירות במקום דירה אחת בעקבות הגירושים עשויים לגבות הון רב, שמקשה מאוד על יכולת ההשתכרות. לכן, מכירה מדינת ישראל בצורך של זוגות גרושים בהטבת מס. 

על פי סעיף 40 לפקודת מס הכנסה, גרושים שמשתתפים בכלכלת ילדיהם באופן כזה או אחר, זכאים לקבלת הטבה בתשלום מס הכנסה. ההטבה ניתנת בצורה של נקודות זיכוי.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

נקודות זיכוי הם נקודות שמקטינות את גובה המס שהעובד צריך לשלם, כאשר שוויה של נקודת זיכוי אחת הינו 219 ש"ח לחודש ו2,628 ש"ח לשנה. במידה והתגרשתם בשנים האחרונות אולם לא מילאתם את הטפסים באופן נכון, אתם עשויים להיות זכאים לקבלת החזר מס בעבור כל שנה בה הייתם גרושים.

 

מי זכאי לקבל החזר מס בגין גירושים

אומנם, לא כל גרוש זכאי באופן אוטומטי בקבלת ההטבה. הזכאים לקבלת החזר מס בגין גירושים הינם:

  • גרוש שמשתתף בתשלום מזונות לילדיו: גרוש שמשלם מזונות עבור ילדיו זכאי לקבל נקודת זיכוי. הן ההורה שמגדל את הילדים והן ההורה שמשתתף בכלכלתם זכאים לקבל נקודת זיכוי אחת או חלק ממנה, בהתאם לחלק בכלכלת הילדים. 
  • גרוש שהתחתן שנית ומשלם מזונות: גרוש שהתחתן שנית, זכאי לקבל נקודת זיכוי במידה והינו משלם מזונות לגרושתו, אף אם התשלום הינו עבור גרושתו ולא עבור ילדיו.
  • החזר מס עבור משמורת ילדים משותפת: במקרים בהם אין הורה משמורן יחידי, זכאים שני בני הזוג הגרושים לקבל נקודת זיכוי אחת, כאשר הורה אחד מקבל על היותו משפחה חד הורית, והשני בגין השתתפות בגידול הילדים.
  • החזר מס לבני זוג פרודים: לא רק בני זוג שהתגרשו זכאים לקבלת הטבת המס, אלא גם בני זוג שטרם התגרשו ומתגוררים בנפרד. במידה והנך משלם מזונות אך לא גרוש, עדיין תהיה זכאי לקבלת ההטבה, בכפוף להצגת המסמכים הרלוונטיים.
החזר מס לגרושים
החזר מס לגרושים

אלו טפסים צריך להגיש כדי לקבל את ההחזר

על מנת לקבל את ההחזר, יש להגיע ללשכת פקיד שומת המס המקומי ושם להגיש את הטפסים. למרות שבאופן עקרוני לא ניתן להגיש את הטפסים דרך האינטרנט, בפלטפורמה הייחודית שלנו בMoneyBack תוכלו להגיש את הטפסים גם מהבית און ליין, מבלי להגיע באופן פיזי ללשכה, דבר שעשוי לחסוך זמן רב.

הטפסים אותם יש להגיש הם טופס 135, אליו יש לצרף גם טופס 106 אשר ניתן לעובד מהמעסיק, וכן הסכם מזונות חתום או פסק דין המעיד על תשלום מזונות, בעותק נאמן למקור. במקרה של בקשה להחזר מס בגין פרידה, יש להגיש טופס 4440 (תצהיר בדבר נשואים החיים בנפרד) חתום בידי עורך דין. בנוסף לכך, יש לצרף לבקשה צילום צ'ק או אסמכתא נאמנת למקור המעידה על פרטי החשבון של מגיש הבקשה אליו יתקבל ההחזר במידה והבקשה תתקבל.

את הבקשה להחזר ניתן לבקש עד 6 שנים לאחור משנת הבקשה ובטופס נפרד עבור כל שנה ושנה, כך שבשנת 2020 ניתן להגיש בקשה בעבור השנים שבין 2014-2020. כפי שניתן לראות, במשך 6 שנים הסכום לו אתם זכאים עשוי להיות גבוה ולהגיע עד עשרות אלפי שקלים, ולכן הימנעות מבקשה להחזר בגלל בירוקרטיה או חוסר הבנה בהגשת טפסים עשויה להיות מצערת מאוד. 

 

אז איך עדיף להגיש את הבקשה – באופן עצמאי או בעזרת חברה מקצועית?

בשל הבירוקרטיה והמורכבות הרבה הכרוכה בהגשת הבקשה, עשויים רבים להימנע מהגשת הטפסים כליל. בשל כך מומלץ להיעזר בחברה מקצועית שתגיש את הטפסים עבורכם, ותדריך אתכם כיצד לפעול בכל שלב לאורך הדרך.

בנוסף, אין בחוק התייחסות מפורטת לשינוי במצב המשפחתי שנעשה במהלך השנה. לכן ליווי מס מקצועי עשוי להיות הפקטור שיוביל לקבלת הזכאות לנקודת זכות עבור אותה שנה חלקית, שעתידה מעורפל ותלוי רבות באופן הגשת הבקשה ובהתמודדות עם פקיד השומה. ייעוץ מס מקצועי לא רק מבטיח כי תקבלו את כל הזכאויות ונקודות הפטור להם אתם זכאים, אלא גם יסייע לכם בתכנון עתידי של מימוש הזכויות שלכם עקב נסיבות משתנות כמו מספר וגיל הילדים, החלפת מקום עבודה או גורמים נוספים.

 

למי כדאי לפנות לסיוע מקצועי בנושא מיסים?

הודות לממשק הייחודי שלנו בMoneyBack החזרי מס, הגשת בקשה לקבלת החזר מס מעולם לא הייתה פשוטה כל כך: תמורת תשלום סמלי, רואי החשבון ויועצי המס הטובים והמנוסים שלנו, ישיגו עבורך את ההחזר המקסימלי שתוכל לקבל. באופן חוקי לחלוטין ובמהירות האפשרית, נגיש עבורך את כל הטפסים מבלי להוציא אותך מהבית. בשיטת ההגשה שלנו ימוצו כל הזכויות שלך במינימום מאמץ מצדך, באמצעות מערכת הגשה אינטרנטית המאפשרת הגשה וזיהוי ממוחשב ומדויק של הטפסים הנצרכים לתיק הספציפי שלך.

אי ידיעת החוק אינה פוטרת ממס – אבל ידיעה שלו דווקא פוטרת. תן למומחים שלנו להחזיר לך את הכסף!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.