fbpx

החזר מס להורים גאים

לאורך שנים רבות זוגות חד מיניים לא קיבלו הכרה רשמית מהמדינה ולא נהנו מקבלת החזר מס ונקודות זיכוי בגין גידול ילדים. אך החל משנת 2013 חל שינוי במצב כאשר במקביל לדיונים ממושכים הנוגעים בשינוי החוק בכנסת הודיעה רשות המיסים כי היא תעניק הטבות לזוגות חד מיניים, כפי שמקובל לזוגות רגילים. מי זכאי לקבלת החזר מס להורים גאים וכיצד ניתן לקבל את ההחזר?

החזר מס להורים לילדים

ראשית, נבהיר מהם הזכויות המגיעות על פי חוק להורים לילדים ונעמוד על ההיגיון העומד מאחורי ההקלות במס שהם מקבלים. נכון לשנת 2020, הורים זכאים לקבל הטבת מס בצורה של נקודות זיכוי, כאשר שוויה של כל נקודה הינו כ219 ש"ח בחודש וכ2,628 ש"ח בשנה.

גובה הנקודות משתנה בהתאם לגיל הילד, כאשר בגדול עבור ילד עד גיל 5 ניתן לקבל כ2.5 נקודות זיכוי (בשווי של 6,570 ש"ח מדי שנה!) ובעבור ילד מעל גיל 5 ועד גיל 18 ניתן לקבל נקודת זיכוי אחת. 

המדינה מעניקה את ההחזר על מנת לעזור להורים הצעירים בגידול ילדיהם ולהקנות להם איכות חיים טובים יותר, כך שלהורים יהיה כסף לספק את ההוצאות העולות בעקבות לידה כמו טיטולים, אוכל ביגוד או עגלה. בנוסף, נלקח בחשבון כי אחד מבני הזוג יוצא לחופשת לידה, מה שגם עשוי להוביל לירידה ביכולת הכלכלית של המשפחה.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

בהקשר זה חשוב לדעת – אין מגבלה לצבירת נקודות, כך שעבור כל ילד במשפחה מצטברות נקודות זיכוי נוספות בשווי אלפי שקלים בשנה. את ההטבה עבור ילדים בגיל הרך (עד גיל 5) זכאים לקבל שני בני הזוג, ואילו את ההטבה הניתנת מגיל 6 ומעלה – רק אחד מבני הזוג יכול לקבל.

 

השינוי בהענקת הזכות: גם הורים גאים זכאים 

כפי שאמרנו בהתחלת המאמר, החל משנת 2013 חל שינוי משמעותי בהוראות מס הכנסה. בהנחיה שעלתה לאתר רשום המיסים נאמר כי אף שבסעיפים 66ג, 4 ו5 לפקודת המס נכתבו המונחים "גבר" ו"אישה", עמדת רשות המיסים בנוגע לפרשנות הפקודה היא כי גם בני זוג מאותו מין יוכלו להנות מקבלת נקודות הזיכוי ממס שמוענקות מכוח החוקים הנ"ל.

לכן, גם במקרה של בני זוג חד מיניים, זכאי בן הזוג שמקבל את קצבת הילדים מביטוח לאומי לקבל גם את נקודות הזיכוי האישיות בגין ילדים, וכך גם בן זוגו – בדומה לכל זוג הטרוסקסואלי אחר.

ההיגיון בהנחיה זו מובן – משום שבין אם מדובר בזוג חד מיני או דו מיני, גידול ילדים דורש הוצאות שוטפות ללא תלות במין ההורים. מניעת הזיכוי ממס לא פגעה רק בזכויות הזוגות החד מיניים אלא גם ביכולתם הכלכלית וברווחתם של ילדיהם. הפירוש המחודש של החוק בידי רשות המס יוצר מצב מאוזן ומתוקן יותר: מעכשיו הורים גאים שווים לא פחות. 

כך, ולמרות שעדיין לא נעשה שינוי בחוק והדבר נתון לוויכוחים רבים בכנסת, גם הורים גאים יכולים לקבל את ההטבה!

החזר מס להורים גאים
החזר מס להורים גאים

כיצד ניתן לקבל החזר מס להורים גאים

דבר ראשון שכדאי שתדעו בנוגע להטבה הוא כי ניתן לקבל אותה באמצעות דיווח ישירות למעסיק על הזכאות באמצעות טופס 101, כך שהוא מעדכן את רשות המס באופן ישיר.

במידה ולא עשיתם זאת עד היום, יהיה עליכם להגיע ללשכת פקיד שומת המס המקומית להגיש שם את הטפסים לבקשת זיכוי ממס. למרות שבאופן עקרוני לא ניתן להגיש את הטפסים ישירות דרך האינטרנט, אצלנו בMoneyBack תוכלו למלא ולהגיש את הטפסים ישירות מהבית וללא הגעה פיזית ללשכת פקיד השומה.

הטפסים שצריך למלא הם טופס 135 שבו יפורט מצבו המשפחתי של מגיש הבקשה והסיבות בגינם הוא מבקש החזר מס. בנוסף יש לצרף לבקשה טופס 106 אותו מקבלים מן המעסיק ובו מפורטות כלל ההכנסות וההפרשות שניתנו לעובד במהלך השנה כולה. במידה ויש לכם זכאויות נוספות – יש לצרף את המסמכים הרלוונטיים שמעידים עליהן.

דבר אחרון שאותו צריך לצרף לבקשה בכל מקרה הוא צילום של צ'ק או כל אסמכתא בנקאית אחרת שמעידה באופן אותנטי על פרטי החשבון של מגיש הבקשה – כך שבמידה ובקשתכם תתקבל יועבר הכסף ישירות אל חשבונכם וללא כל עיכוב נוסף.

כמו כן, חשוב לדעת שאת ההחזר ניתן לקבל לא רק בעבור השנה בה מוגשים הטפסים לקבלת ההחזר אלא גם בעבור השנים שקדמו לה. שיטת המס בישראל מאפשרת לקבל את הזיכוי גם באופן רטרואקטיבי ועד שש שנים לאחור כך שנכון לשנת 2020 תוכלו לקבל החזר כספי עבור שנת 2014 והילך. אולם על מנת לממש את הזכאות גם לאחור, תאלצו למלא מחדש ולהגיש טפסים נוספים עבור כל ושנה ושנה בגינה מבוקש ההחזר, ובצירוף כל המסמכים הרלוונטיים, כך שמדובר בלא מעט בירוקרטיה.

 

האם ניתן לקבל את ההחזר באופן עצמאי

אף שאת הטפסים לבקשת החזר ניתן להגיש באופן עצמאי, רבים בוחרים שלא לעשות זאת לבדם אלא לפנות לשירותיה של חברת יעוץ מס המתמחה בעניין. ואכן, נראה שזוהי האפשרות הטובה ביותר. הודות לניסיון הרב שצברו החברות האלה, תוכלו לקבל את ההחזר המקסימלי תוך התעסקות עם מינימום בירוקרטיה ומלחמות מעייפות מול רשות המס. חשוב לדעת שהגשה ומילוי לקוי של הטפסים עלולים להוביל להפסד חלקי של סכום ההחזר, ולעיתים אף להוספת תשלום – ולכן אין ספק שעצה ממקצוענים שווה את המחיר ובלבד שזה הגון ושקוף. למרות זאת, פעמים רבות רואי חשבון מומחים גובים אחוז מסוים מתוך ההחזר שמתקבל – מה שעשוי להגיע לתשלום בשווי אלפי שקלים עבור פעולה לא מורכבת. לכן, מוטב לחפש חברה שתעשה עבורכם את העבודה בתשלום קבוע ונמוך שישתלם לכל הצדדים. 

 

החזר המס שלכם מחכה: בואו לקבל אותו בחזרה

אם חיפשתם חברה שמתמחה בייעוץ מס בגוגל, בטח הופתעתם מכמות האתרים והחברות שקיימות בשוק. למרות זאת, נראה שאתר אחד בולט בין התוצאות ביתרונות הברורים שלו ובהליך הפשוט שהוא מציע: MoneyBack. הפלטפורמה החדשנית שבאתר מאפשר למלא את הטפסים בליווי מלא של יועצי מס, באופן חוקי לחלוטין ותמורת תשלום סמלי וחד פעמי בלבד. 

 

בMoneyBack אנו מאפשרים לכל אחד לקבל את ההחזר שמגיע לו. באמצעות טופס אינטרנטי מקוון וידידותי, עזרנו לאלפים רבים כמוכם לקבל את הכסף שהגיע להם מרשות המס. 

בואו והתחילו בהגשת בקשה להחזר מס!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.