fbpx

החזר מס לחברות

כמו שכולנו יודעים, ישנם סוגים שונים של מיסים. מס הכנסה, מס שבח, מס רכישה, וכן מס חברות. וכמו תמיד כשמדברים על מס – קיימת אופציה לקבל גם החזר מס והקלות תשלום משמעותיות. חברות בע"מ בישראל זוכות לעיתים להטבות מס גדולות בעקבות הרצון לעודד את הצמיחה במשק ואת העסקתם של עובדים נוספים. נוסיף לכך את העובדה שלרוב מחזור הכספים השנתי של חברות בע"מ הינו גדול משמעותית משל שכיר או עצמאי רגיל במשק, וקיבלנו את המתכון הבטוח לקבלת החזר מס גבוה במיוחד. אז מי זכאי וכיצד ניתן לקבל החזר מס לחברות?

על מס חברות בישראל

מה זה מס חברות? מס חברות הוא מס הכנסה שמוטל על חברות בע"מ בישראל. המס הינו בגובהה זהה על כל ההכנסות, כך שאין הבדל מבחינת החוק בין חברה קטנה לחברה גדולה. המס מוטל על החברה עצמה, ולא באופן פרסונלי על המחזיקים במניות שלה או העובדים בה.

שיעור מס החברות בישראל נמצא במגמת ירידה כבר מספר שנים, ונכון לשנת 2020 מדובר בכ23 אחוז מתוך רווחי החברה. היתרון המרכזי של חברות הינו שבניגוד לעוסק מורשה שמשלם בהתאם למדרגת המס ועשוי להגיע עד לתשלום של 50 אחוז, מס החברות נשאר קבוע ויציב. בנוסף לכך, בעלי חברות נהנים גם מפטור מלא על מס על דמי פיצויי פיטורים. לכן עצמאיים רבים במשק מעדיפים להירשם כחברה בע"מ ולא כעוסק מורשה. במקרים בהם מתבצע תכנון מס כראוי, תוכל חברה בע"מ להנות מהטבות מס בשווי של עשרות ומאות אלפי שקלים, וכן לקבל החזרי מס עבור תשלומים קודמים.

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

הסיבות לקבלת החזר מס לחברות

הסיבה המרכזית בגינה ניתן לקבל החזר מס חברות הינו גביית יתר של המס על ידי הרשות. במקרים רבים, הסיבה לגביית היתר עשויה להיות אי קיזוז הוצאות מוכרות: מס החברות משולם רק על סכום ההכנסות הכולל של החברה ולא על המחזור הכספי שלה, ולכן ניתן לקזז מסכום ההכנסות של החברה את ההוצאות השוטפות שלה שמוכרות לצורכי מס, כך שסכום הרווח הסופי בגינו ישולם המס בסופו של דבר יהיה נמוך בצורה משמעותית. דוגמאות להוצאות מוכרות הן:

– הוצאות עבור החזקת כלי רכב כמו דלק, חניה ותיקונים.

– הוצאות משפטיות של החברה כמו מקרים בהם היא מעורבת בתביעה בשל פעילותה העסקית.

– הוצאות משרדיות כמו הדפסות וציוד משרדי, דיו, חשמל, דואר והובלות.

– רכישת ריהוט לחברה באמצעות חישוב פחת שנתי, שמאפשר לקבל החזר כספי מסוים בגובה אחוז קבוע מההוצאה הראשונית.

– יציאה ללימודים והשתלמויות, וכן רכישת ספרים וציוד מקצועי המשמש את החברה.

החזר מס לחברות
החזר מס לחברות

מסלול נוסף לקבלת הטבת מס משמעותית והחזר מס הינו החוק לעידוד השקעות הון. בחוק נקבע כי החל משנת 2015 שיעור מס החברות אותו ישלמו מפעלים באזור פיתוח א' הינו 6 אחוז ובשאר הארץ 12 אחוז. כמו כן נקבע מסלול הטבת מס למפעל תעשייתי מיוחד, שיהיה זכאי לתשלום מס מופחת בגובה 5 אחוז באזור פיתוח א' ו8 אחוז בשאר הארץ.

ישנם מספר מסלולים בהם ניתן לקבל את ההטבה וכן קריטריונים נוספים בהם יש לעמוד, כמו הדרישה שמיקום השליטה על עסקי והחברה וניהולם יהיו בישראל, שבחברה יהיו לפחות שישה עובדים וכן שהיקף המכירות של החברה לשוק העולמי יהיה לפחות 25 אחוז מתוך סך המכירות השנתי של החברה. פרטיו של החוק הינם רבים ומורכבים, ולכן ניצול של החוק מחייב התמודדות מקצועית עם רשות המס, ועזרה מיועץ מס מקצועי.

מקרה נוסף בו מתקיימת גביית יתר הינו כאשר החברה משלמת את המס בפרקטיקה של תשלום מקדמות. כאשר החברה משלמת את המס על פי הפעילות הפיננסית הצפויה לאותו חודש היא עשויה לקבל החזר מס בהמשך על בסיס מקדמות אלו, במקרים בהם הפעילות הסופית באותו חודש נפלה מהפעילות שהייתה צפויה בתחילתו. על מנת לקבל את ההחזר על המקדמות השגויות, תגיש החברה דו"ח שנתי לרשות המס הכולל מאזן מלא, דו"ח ניכויים הידוע כטופס 126, וכן דיווח על משכורות העובדים בחברה ותשלומים שבוצעו עבורם.

הדו"חות הכספיים הללו חייבים להיות חתומים על ידי רואה חשבון מקצועי, כך שבכל מקרה יש צורך להיעזר בשרותיו של אדם שבקיא בנושא החזרי המס. בחיוב להיעזר בשירותו של רואה חשבון מקצועי ישנו גם יתרון מסוים: שימוש ביועצי מס על מנת לבצע תכנון מס מדויק עשויים להפחית את גובה התשלום השנתי בצורה משמעותית, כך שטוב שיש לפחות אדם אחד שמומחה לעניין זה בסביבה.

 

ייעוץ מס מקצועי וליווי מלא לחברות בע"מ

אנחנו בMoneyBack מציעים להעמיד לשירותכם את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום המס על מנת שתוכלו לבדוק מה הדרך הטובה ביותר עבורכם כדי לקבל את ההחזר הכספי. המומחים שלנו בקיאים בכל פרטי ורזי חוקי המס ויוודאו שתקבלו את שמגיע לכם באופן חוקי לחלוטין וללא עיגול פינות. תמורת תשלום סמלי, תוכלו להנות משירות מהיר ותיקכם יטופל על ידי רשות המס בהקדם. אז למה אתם מחכים? צרו איתנו קשר עוד היום וגלו כמה כסף מגיע לכם חזרה.

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.