fbpx

החזר מס למורים

מורים משתייכים לאחת האוכלוסיות הכי פחות מוערכות בישראל. במשך ימים ארוכים ושעות רבות הם מתמודדים עם כיתות מורכבות, משקיעים את זמנם בחינוך ילדים או בבדיקת עבודות ומבחנים מהבית, ובכל זאת מקבלים שכר שגבוה אך במעט מהשכר הממוצע במשק וגם זה רק לאחר מספר שנות וותק וניסיון. למרות שרבים חושבים שבעקבות כך שהם מועסקים דרך משרת החינוך הם אינם זכאים לקבל החזר מס למורים, יש לדעת שגם הם יכולים לקבל אותו. 

מי זכאי לקבל החזר מס

כמעט כל שכיר במשק זכאי לקבל החזרי מס. למרות זאת, רבים כלל אינם מודעים לזכויות שלהם ולעובדה כי מדי שנה אלפי שקלים עליהם עבדו ביושר בזעת אפם מנוכים מתלוש המשכורת שלהם ללא הצדקה. הסיבה המרכזית לכך היא משום שמס הכנסה קובע את מדרגת המס של העובד על בסיס הערכה שנתית מוקדמת של יכולת ההשתכרות של העובד, כך שכל שינוי בגובה המשכורת אפילו במהלך מספר חודשים בודד בשנה, עשוי ליצור שינוי באחוז המס שצריך העובד לשלם במהלך השנה כולה. בנוסף לכך, קיימות מספר סיבות נוספות כמו קבלת נקודות זכות בעקבות משתנים אישיים או פקודות מס מסוימות שמתאימות למצבים ספציפיים. לכן, כמעט כל שכיר זכאי לקבל החזר מס, לפחות אחת לכמה שנים או אפילו בכולם.

אז מה מיוחד אצל מורים?

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

יציאה לשנת שבתון

כיוון שמורים יוצאים כל שבע שנים לשנת שבתון, עשוי להיווצר מצב בו המורים משלמים מס הכנסה גם עבור שנה בה הם לא עבדו כלל. מאחר וכספי שנת השבתון הם כספי מענק שמוגדרים כפטורים ממס, אין צורך לחשב אותם בתוך הסכום השנתי שהעובד הרוויח במהלך השנה בכדי לקבוע את מדריגת המס של העובד.

אלא שמאחר ושנת המס הינה שנה קלנדרית שמתחילה בינואר ואילו שנת השבתון היא שנת לימודים שמתחילה בספטמבר, יוצא ששנת השבתון למעשה נפרשת על פני שתי שנות מס שונות. לכן, כאשר תשלמו מס הכנסה עבור כל אחת מהשנים הללו, תצטרכו לשלם רק עבור אותם החודשים בהם עבדתם בפועל.

אולם מאחר ומס הכנסה מחשב את גובה המס אותו אתם צריכים לשלם כבר בתחילת השנה על בסיס הערכה של גובה השכר השנתי שלכם במצטבר, כנראה שתשלמו או ששילמתם מס הכנסה גם עבור אותם חודשים בהם הייתם בשבתון!

 

העסקה על ידי קבלני הוראה

מורים רבים בישראל מועסקים כמורי קבלן ולא באופן ישיר על ידי משרד החינוך. לכן ובניגוד לעובדי המשרד עובדים אלו עובדים במשרות חלקיות במספר מקומות עבודה שונים וללא רצף העסקה ברור וקבלת זכויות ותנאי העסקה מלאים. בגלל אי העבודה הרציף והסדור וגובה השכר שעשוי להשתנות בין חודש לחודש, פעמים רבות גם מורים אלו זכאים לקבל החזרי מס וכמעט תמיד יזכו לקבל אותו.

החזר מס למורים
החזר מס למורים

משתנים נוספים

ישנן עוד סיבות רבות ומגוונות בגינן מורים יכולים לקבל החזרי מס. בניהן:

  • הפקדות לביטוח חיים
  • תרומות לעמותות וגופים שמוכרים לפטור ממס על פי סעיף 46
  • הוצאות בגין השתלמויות ורכישת ספרים וציוד מקצועי
  • שינוי במצב המשפחתי כמו חתונה, גירושין או הולדת ילד חדש במשפחה
  • מגורים ביישוב פריפריה שזכאי להקלות במס
  • עבודה אצל מספר מעסיקים במקביל ללא ביצוע תיאום מס

 

כיצד ניתן לקבל החזר מס למורים

על מנת לקבל את ההחזר יש להגיש מספר טפסים אותם יש לצרף יחד ולהגיש לפקיד שומת המס המקומית. הטופס הבסיסי אותו יש למלא הוא טופס 135, ואליו יש לצרף טופס 106 אותו מקבלים מן המעסיק, שמרכז את כל ההפרשות והשכר שקיבל השכיר מהמעסיק באותה שנה. בנוסף לכך, יש לצרף כל מסמך אחר שעשוי להיות רלוונטי לקבלת ההחזר.

בנוסף לכל אלו, יש לצרף לבקשה צילום של צ'ק או אסמכתא בנקאית אחרת שתאפשר זיהוי ישיר של פרטי החשבון של מגיש הבקשה, כך שכאשר ההחזר יתקבל הוא יועבר ישירות אל חשבונכם ללא עיכוב נוסף. באופן זה, תהליך הבקשה יעבור בצורה חלקה ומהירה יותר.

כאמור, את כל אלו יש למלא ולהגיש באופן ידני לפקיד שומת המס. באופן עקרוני לא ניתן להגיש את הטפסים דרך האינטרנט אלא בהגעה לסניף השומה בלבד. למרות זאת, אצלנו בMoneyBack ניתן להגיש ולמלא את הטפסים דרך האינטרנט ללא צורך לצאת מהבית ולעמוד בתורים ממושכים.

זמן הטיפול בבקשה לקבלת החזר מטופל על ידי רשות המס תוך עד 120 יום ולרוב פחות, כך שתוך שלושה חודשים כבר תראה את הכסף בחזרה בחשבונך, אולם הדבר משתנה בין לשכות המס השונות ברחבי הארץ ותלוי בתקופת הגשת הבקשה ורמת העומס באותו זמן.

 

האם ניתן להגיש את הטפסים באופן עצמאי?

באופן עקרוני, בהחלט ניתן להגיש את הבקשה לקבל את ההחזר באופן עצמאי. כל שעליכם לעשות הוא לאסוף את הטפסים הרלוונטים, להגיש לפקיד השומה ולהמתין שתקבלו את ההחזר ישירות אל חשבונכם בתוספת ריבית והצמדה.

למרות זאת, רבים בוחרים לפנות לשירותיה של חברת החזרי מס על מנת לקבל את ההחזר, ויש לדבר מספר יתרונות. ראשית, חברות המס יכולות לחסוך לכם הרבה בירוקרטיה וכאב ראש. מילוי הטפסים עשוי להיות מתיש ומייגע, ואילו החברות יכולות לעשות אותו עבורכם בקלות. שנית, אי הכרה מלאה עם החוק ועם פקודת המס עשויים לגרור מילוי חסר של הטופס, מה שיוביל לקבלת החזר מופחת. כאשר נעזרים בשירותיו של יועץ מס מומחה, ניתן לדעת בוודאות שתקבלו את כל מה שמגיע לכם בחזרה. למשל, ידעתם שאתם יכולים לקבל את ההחזר עד שש שנים לאחור, ולא רק עבור שנת המס האחרונה? בדיוק בשביל פרטים משמעותיים כאלה מומלץ לפנות לחברת מס מקצועית.

כמו שבטח כבר גיליתם, השוק מוצף בחברות החזר מס רבות. אז למי מהם הכי כדאי לפנות?

 

לקבל את ההחזר בצורה מקצועית – MoneyBack

אנחנו בMoneyBack מאפשרים לכם להגיש את הבקשה בליווי רואי חשבון ויועצי מס מהטובים והמנוסים בתחום, ונשיג עבורך את ההחזר המקסימלי שניתן לקבל. תמורת תשלום סימלי, הגון וקבוע, אנו נעמוד לצידך לאורך כל התהליך ונוודא שכל הטפסים מולאו כראוי, כך שתקבל את ההחזר במהירות האפשרית ובאופן חוקי לחלוטין ללא עיגול פינות.

באמצעות תהליך של חמישה שלבים פשוטים, תוכל גם אתה להצטרף לאלפים שכבר קיבלו את כספם בחזרה דרכנו.

הגש בקשה להחזר מס – וגלה כמה כסף מגיע לך עוד היום!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.