fbpx

החזר מס למשלמי מזונות

כשבני זוג מתגרשים, אחד הנושאים המרכזיים שעומדים על הפרק הוא תשלום דמי מזונות לאישה או לילדים. סכומי התשלום החודשיים מכבידים פעמים רבות על בן הזוג שמשלם אותו ומקשים על המשך מחיה ברמה מקבילה לזו שהייתה טרם הגירושים. פתרון אחד לבעיה זו שהוכר על ידי המדינה הוא החזר מס למשלמי מזונות לבני זוגם לשעבר או ילדיהם, דבר שעשוי להקל ולו במעט על תשלום הסכומים מדי חודש.

מהו גובה ההטבה וכיצד ניתן לקבל אותה, ומה עושים אם גיליתם על הזכאות להטבה רק עכשיו? כל הפרטים פה בשבילכם.

 

מי זכאי לקבלת החזר מס למשלמי מזונות

על פי סעיף 40 לפקודת מס הכנסה, עבור תשלום מזונות לבן זוג לשעבר ניתן לקבל הטבת מס בצורה של נקודות זיכוי ממס. הזכאים לקבלת ההטבה בגין תשלום מזונות הם:

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

  • בן זוג שמשתתף בתשלום מזונות לילדיו שלא גרים עימו, זכאי לקבלת נקודת זיכוי אחת במס.
  • בן זוג שהתחתן שנית וממשיך לשלם מזונות עבור בת זוגו לשעבר, זכאי לקבלת נקודת זיכוי אחת במס, אף אם תשלום המזונות הינו עבור בת הזוג ולא עבור הילדים.

 

מה המשמעות של קבלת נקודות זיכוי במס?

המשמעות של קבלת נקודות זיכוי במס הינה הטבות בגובה אלפי שקלים מדי שנה. נכון לשנת 2020, שוויה של נקודת זיכוי אחת לחודש הינו כ219 ש"ח לחודש וכ2,628 ש"ח בחשבון כולל מדי שנה. גובה ההטבה אותה מקנה נקודת הזיכוי הינו אבסולוטי, ולא משתנה על פי גובה השכר החודשי אותו משלם העובד, כך שבין אם גובה המשכורת החודשית היא 8,000 ש"ח ובין אם היא 25,000 ש"ח, עדיין תהיו זכאים לקבלת אותו גובה זיכוי בשל צבירת הנקודות. הנקודות להם זכאי בן זוג שמשלם מזונות עבור בן זוגו לשעבר מצטרפות לנקודות אחרות להם הוא זכאי, כמו 2.25 נקודות הזיכוי להם זכאי כל אזרח עובד במדינת ישראל באופן אוטומטי.

 

אז כיצד ניתן לקבל ולממש את ההטבה?

ראשית, יש לקבל את ההטבה בגובה נקודות הזיכוי להם זכאי העובד. על מנת שזה יקרה, צריך העובד למלא טופס 101 עדכני ולהעביר אותו למעסיק בצירוף צילום של תעודת הזהות והספח, בצירוף הסכם מזונות חתום או פסק דין המעיד על תשלום מזונות, בעותק נאמן למקור. במקרה של עצמאים שלא ממלאים טופס 101, יש למלא בסוף השנה את טופס 1301 (הדו"ח השנתי), בצירוף המסמכים שמעידים על תשלום המזונות בעותק נאמן למקור, כמו השכיר.

גיליתם רק עכשיו שאתם זכאים לקבל את ההטבה? אל דאגה. את ההטבה ניתן לקבל גם באופן רטרואקטיבי עד שש שנים לאחור, כך שנכון לשנת 2020 ניתן להגיש בקשה להחזר מס בגין הטבות מס שלא מומשו עבור שנת 2014 והילך. האפשרות להגיש את הבקשה עבור מספר שנים מעלה את גובה ההחזר אותו ניתן לקבל בגין תשלום מזונות באופן משמעותי, ומקפיצה את הסכום עד לסך של עשרות אלפי שקלים.

החזר מס למשלמי מזונות
החזר מס למשלמי מזונות

ואלו טפסים אני צריך להגיש כדי לקבל את ההחזר?

על מנת להגיש בקשה להחזר מס, יש למלא את המסמכים הבאים (שיפורטו מיד) ולהגיש אותם ישירות בלשכת פקיד שומת המס המקומית. בניגוד לתיאום מס, אותו ניתן לבצע גם באופן מקוון, הגשת בקשה להחזר מס כרוכה באופן הכרחי בהגעה פיזית ללשכת פקיד השומה. למרות זאת, אצלנו בMoneyBack ניתן להגיש את הטפסים גם דרך ישירות מהבית.

הטפסים אותם יש להגיש הם טופס 135 שמהווה בקשה לקבלת החזר מס, ואליו יש לצרף טופס 106 אותו מקבל העובד מהמעסיק ובו מפורטות כלל ההכנסות השנתיות של העובד. בנוסף לטפסים אלו יש לצרף מסמכים שמעידים על תשלום המזונות בתקופה בגינה מוגשת הבקשה, כמו הסכם מזונות חתום או פסק דין מחייב בתשלום מזונות.

בנוסף לכל אלו, יש לצרף לבקשה גם צילום צ'ק או אסמכתא נאמנה למקור, כדי לאמת את פרטי החשבון של מגיש הבקשה כך שבמידה ויתקבל ההחזר יועברו הכספים ישירות לחשבונו ללא עיכוב נוסף. דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שעבור כל שנת מס קלנדרית שונה יש להגיש בקשה בטופס נפרד, בצירוף כל המסמכים האמורים, כך שמדובר בדי הרבה ניירת וביורוקרטיה. קצת כאב ראש, לא? אז מה אפשר לעשות?

 

מה הדרך המומלצת להגיש את הבקשה

עודף הביורוקרטיה והמורכבות שבהגשת הבקשה, מרתיעים רבים מלבקש את כספם חזרה. בנוסף לכך, רבים חוששים מעצם ההתעסקות עם רשות המס מפחד שהדבר יוביל רק לגבייה נוספת מהם. כתוצאה מכך, מדי שנה מיליארדים רבים של שקלים נשארים אצל רשות המס למרות שהם מגיעים לציבור בחזרה. על פי נתוני מבקר המדינה, כל שכיר במשק זכאי להחזר ממוצע בסך של אלפי שקלים מדי שנה.

לכן, הדרך הבטוחה והפשוטה ביותר לקבלת החזר מס עוברת דרך פנייה לרואי חשבון ויועצי מס, שיעשו את העבודה בשבילכם ויוודאו שמילאתם והגשתם את כל הטפסים כראוי. ליווי של איש מקצוע מנוסה עשוי למקסם את סכום ההחזר בשווי של אלפי שקלים עבור כל שנה בגינה מוגשת בקשה, ויוביל למענה מהיר יותר של הבקשה. אז למי פונים?

 

MoneyBack – הייעוץ המקצועי ביותר בנושא מיסים

בשנים האחרונות התעצבה ברשת פלטפורמה חדשה בשם MoneyBack. באמצעות האתר, ניתן למלא ולהגיש את כל הטפסים הרלוונטיים דרך הרשת וללא הגעה ללשכת פקיד השומה, באמצעות מערכת חכמה שמזהה את הטפסים הנצרכים באופן פרסונלי על בסיס נתונים אישיים. לאחר מילוי והגשת הבקשה, יועצי המס המומחים והמנוסים של MoneyBack יעברו על הטפסים אותם מילאתם, ויוודאו שכל הפרטים מולאו כראוי, כך שתוכלו לקבל את ההחזר המקסימלי. בשיטת ההגשה שלנו תוכל לדעת שכל זכויותיך ימוצו עד תום, במינימום מאמץ ותמורת תשלום סמלי בלבד.

הצטרפו לאלפים שכבר הגישו את הטפסים וקיבלו את כספם. גלו עוד היום כמה כסף מגיע לכם בחזרה!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.