fbpx

החזר מס למשפחות חד הוריות

5 הנקודות שאתם צריכים לדעת על החזר מס למשפחות חד הוריות:

להיות הורה יחיד במשפחה

העומס שבלהיות הורה במשפחה חד הורית הוא עצום. לא רק שגידול הילדים באופן עצמאי מצריך סבלנות והשקעה רבה, גם העול הכלכלי שנופל על כתפיו של מפרנס אחד עשויים להיות להוות מכשול לא קטן. לקחת את הילד לרופא, להישאר איתו בבית, להגיע בסוף יום עבודה מפרך הביתה ולהתחיל ישר לבשל ולחתל, להוציא לבד את הילד מהמעון שנמצא דווקא בקומה החמישית של הבניין – כל אלו מלווים את חייהם של ההורים היחידניים באופן יום יומי. 

המינימום שהמדינה יכולה לעשות עבור משפחות אלו הינו הענקת מספר הקלות כלכליות, שיאפשרו למפרנס היחיד להישאר על הרגליים, ולדאוג לילדיו ככל האפשר. אחת מההטבות הללו הינה זכאות לקבלת נקודות לזיכוי ממס. לא ממש מבינים מה זה אומר? אל תדאגו, אנחנו כאן בשבילכם. 5 הנקודות שאתם צריכים לדעת על החזר מס בגין משפחה חד הורית.

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

מה זה נקודות זיכוי במס, וכמה כסף הדבר הזה שווה לכם?

נקודות זיכוי הם נקודות שניתנות למספר קבוצות במדינה, שאמצעותם ניתן לקבל הקלות והטבות בתשלום המס. כך למשלם, זכאי כל אזרח עובד בקבלת 2.25 נקודות זיכוי במס הכנסה. נכון לשנת 2020, שוויה של נקודת זיכוי אחת הינו בסך של 219 ש"ח מדי חודש, ובסיכום שנתי כולל כ2,628 ש"ח לשנה. הורה לילד במשפחה חד הורית שמגדל את ילדיו באופן עצמאי, זכאי לקבל נקודת זיכוי אחת בגין גידול הילדים, בלי קשר למספר הילדים אותם הוא מגדל. נקודה זו מצטרפת לנקודות הזיכוי האחרות שמוענקות לו עבור כל ילד בנפרד.

כך לדוגמא, אב חד הורי לילד בן 7, זכאי לקבל נקודת זיכוי אחת עבור הילד, נקודה נוספת בשל גידול הילד בשל היותו חד הורי, ו2.25 נקודות זיכוי נוספות שניתנות לכלל האזרחים העובדים במדינה. בסך הכל זכאי האב לזיכוי ממס בגובה של 930 ש"ח מדי חודש, ו11,169 ש"ח מדי שנה, כך שבמשך מספר שנים ובכפוף למספר ילדים גדול יותר, גובה הזיכוי בעקבות קבלת הנקודות עשוי להיות בסך של עשרות אלפי שקלים.

 

אז מי בעצם זכאי לקבל החזר מס למשפחות חד הוריות?

בקבלת ההטבה זכאים הורים לילדים במשפחה חד הורית, כך שאחד ההורים אינו בחיים או שזהות ההורה השני איננה רשומה במרשם האוכלוסין. על פי נתוני ביטוח לאומי, נכון לשנת 2017 חיו בישראל כ150,000 משפחות חד הוריות, כך שמדובר באוכלוסיית זכאים לא קטנה בכלל. במקרים של משמורת משותפת בין ההורים, יהיה רק אחד מההורים זכאי לקבלת ההטבה, כך שיהיה עליהם להגיע להסכמה משותפת בנושא לצורך החזרי המס.

החזר מס למשפחות חד הוריות
החזר מס למשפחות חד הוריות

האם ואיך ניתן לקבל את ההחזר באופן עצמאי?

שלב קבלת ההטבה מתחלק ל2. בשלב הראשון, על השכיר לציין על גבי טופס 101 כי הינו הורה יחידני, ולדווח על כך למעסיק. עבור עצמאיים יש לציין זאת על גבי הדו"ח השנתי (וטופס 1301). לאחר שנקבעה זכאות לקבלת ההטבה, ניתן אף להגיש בקשה לקבלת החזר בגין שנות מס קודמות, בהם הזכאות הייתה קיימת אך לא יצאה לפועל. תוהים בכמה כסף כבר יכול להיות מדובר, והאם זה שווה את ההשקעה? על פי דו"ח מבקר המדינה, גביית היתר מנישומים בשנת 2012 עמדו על סך של מעל 600 מיליון שקל. בחישוב ממוצע, מדובר על מעל ל1,500 ש"ח החזר עבור כל שכיר במדינת ישראל!

על מנת לקבל את ההחזר עבור שנים קודמות, יש להגיש ללשכת פקיד שומת המס את טופס 135 לבקשה להחזר מס. בניגוד לתיאום מס אותו ניתן לבצע באופן מקוון, את הבקשה להחזר מס ניתן להגיש אך ורק באופן ידני. למרות זאת, בפלטפורמה ההייחודית שלנו בMoneyBack ניתן להגיש את הבקשה גם דרך האינטרנט, ומבלי לצאת מהבית. את הבקשה ניתן להגיש גם בצורה רטרואקטיבית עד כ6 שנים לאחור, כך שנכון לשנת 2020 ניתן לבקש החזר עבור שנת 2014 והילך. חשוב לדעת שעבור כל שנה יש להגיש טופס נפרד.

את ההחזר יקבל מגיש הבקשה ישירות לחשבונו במידה וימצא זכאי ברשות המס. לצורך אימות פרטי החשבון אליו יוחזר הכסף, יש לצרף אל הטפסים גם אסמכתא בנקאית או צילום של צ'ק. דואגים שהבקשה עלולה לקחת זמן? יש לנו פתרון בשבילכם שיכול להיות קיצור דרך משמעותי.

 

מדוע חשוב לפנות לאנשי מקצוע

למרות שניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי, מומלץ להיעזר בשירותם של רואי חשבון ויועצי מס מומחים לאורך התהליך. אנשים רבים בוחרים להגיש את הבקשה באופן עצמאי כאשר הם אינם מודעים לזכויותיהם ולהטבות שמגיעות להם מרשות המס באופן מלא, ומפסידים בכך כסף רב. עבור הורים במשפחות חד הוריות שעסוקים ועמוסים גם ככה, פנייה ליעוץ מקצועי תוכל לחסוך לא רק כסף אלא גם הרבה כאב ראש ובירוקרטיה, כך שהדבר מומלץ בהחלט.

 

MoneyBack – הבחירה הטובה ביותר

אצלנו בMoneyBack ניתן להגיש את כל הטפסים הנחוצים ישירות מהבית ובלחיצת כפתור. באמצעות מערכת חכמה וחדשנית שמזהה עבורכם באופן אישי את המסמכים אותם אתם צריכים לצרף, נוכל לדאוג עבורכם שתקבלו את ההחזר המקסימלי במהירות האפשרית. יועצי המס ורואי החשבון בעלי הניסיון שלנו יעברו גם הם על הטפסים שלכם לפני הגשת הבקשה, על מנת לוודא שכל סעיף מולה על הצד הטוב ביותר. תמורת תשלום סמלי וללא גבייה של אחוזים מגובה ההחזר, גם אתם יכולים לדלג על כל הבירוקרטיה ולקבל את הכסף שלכם בחזרה.

אז למה אתם מחכים? צרו איתנו קשר עוד היום וגלו כמה כסף מגיע לכם בחזרה!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.