fbpx

החזר מס למשקיעים בשוק ההון

משקיעים בשוק ההון? בואו לקבל החזרי מס. עשרות אלפי ישראלים משקיעים מדי שנה בשוק ההון. חלקם מרוויחים, חלקם מפסידים, אך כמעט כולם מרוויחים ומפסידים בו זמנית. רווח במניה אחת עשוי להיות מלווה בהפסד במניה אחרת, כך שהשאלה הסופית היא מה התוצאה המשוקללת. אולם מה שרבים אינם יודעים הוא שהם זכאים להחזר מס בשווי אלפי שקלים. מי זכאי וכיצד ניתן לקבל החזר מס למשקיעים בשוק ההון? המשיכו לקרוא. 

מס הכנסה על רווחים בבורסה ובשוק ההון

רווחים שמתקבלים מהבורסה נופלים תחת ההגדרה של רווחי הון, ככה שגם אם אתם לא סוחרים מקצועיים בבורסה אבל כן משקיעים במניות פה ושם אתם תהיו חייבים לשלם עליהם מס. המס משולם עבור הרווח בלבד מההשקעה, כך שאם קניתם מנייה ב10,000 שקל ומכרתם אותם לאחר מכן ב12,000 שקל, תשלמו מס על הרווח – 2,000 שקל. גם את המס הזה לא תשלמו בעבור כל סכום הרווח, אלא בניכוי הצמדה על פי ערכו הריאלי של הרווח בהתאם למדדים במשק. כך למשל, אם נניח שבתקופת ההשקעה מדד המחירים לצרכן עלה ב3 אחוז, הרי שהמס שישולם הינו לאחר קיזוז אחוזים אלה. כך שעבור רווח של 2,000 שקל, ישולם המס עבור1,940 שקל. גובה המס אותו יש לשלם עבור רווחי הון הינו 25 אחוז, כך שבסך הכל ישולם מס בשיעור של 485 שקל.

לסיכום: עבור רווחי הון ורווחים מהבורסה וניירות ערך, חל מס בגובה 25 אחוז על הרווח הריאלי.

מס זה חל כמובן גם על דיבידנדים וריבית אותן החברות משלמות, וכן על אגרות חוב, קרנות נאמנות, ניירות ערך זרים ומניות. המס נגבה רק לאחר מימוש של הרווח דה פקטו, כלומר מכירה של המניה או ההשקעה. כל זמן שהרווח הינו "על הנייר" – הרווח איננו ממוסה. חשוב לדעת שהמס משולם בכל מקרה ללא קשר לגובה ההכנסה מההשקעה – גם אם היא הייתה שקל אחד בדיוק.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

קיזוז הפסדים בשוק ההון מתשלום המס

החל משנת 2012 נכנס לתוקף הסדר חדש שמאפשר גם לשכירים שמשקיעים בניירות ערך לקזז את ההפסדים שלהם בשוק ההון על חשבון המס. עד להסדר הנוכחי, רק עצמאים וגופים גדולים אשר היו מגישים דוחות שנתיים זכו לקיזוז המס, אולם בעקבות הרפורמה – גם שכירים יכולים להיות זכאים לה.

כך למשל, במקרה בו מכרתם נייר ערך ברווח של 30 אלף שקל, אך הפסדתם במניה אחרת 20 אלף שקל, סך הכל הרווח שנשאר בידכם הינו 10 אלף שקל. כתוצאה מקיזוז ההפסדים, יהיה עליכם לשלם מס אך ורק על 10 אלף השקלים שהרווחתם בחישוב כולל.

בנוסף לכך, על פי סעיף 25ד' לפקודת המס, ישנן אוכלוסיות שזכאיות לפטור או הקלת מס על רווחי הון, כמו זוגות שהגיעו לגיל פרישה

החזר מס למשקיעים בשוק ההון
החזר מס למשקיעים בשוק ההון

כיצד תוכלו לקבל החזר מס למשקיעים בשוק ההון

על מנת שמס הכנסה יוכל לקזז את ההכנסות וההפסדים מההשקעות ולקבל את ההחזר, יש להגיש דוח שנתי מסכם למס הכנסה. את הדוח מגישים באמצעות טופס 867 שמופק על ידי הבנק, והוא למעשה מרכז את תוצאות פעילויות ההשקעה השונות שלנו וכן את חיובי המס ששילמנו עבורם. הטופס מחולק בשלושה דרכים: 867 א' – מרכז את המידע על רווח והפסד הון ממסחר בניירות ערך. 867 ב' – מפרט על מכשירים פיננסים לא סחירים. ו867 ג' – מפרט על רווחים מדיבידנד, וכן ריבית מניירות ערך.

את החזרי המס ניתן להגיש גם באופן רטרואקטיבי, עד שש שנים לאחר שנת המס – כך שגם אם גיליתם רק עכשיו שמגיע לכם החזר מס, עדיין לא מאוחר מדי לקבל אותו! בנוסף לכך, תוכלו גם לקזז את הרווחים וההפסדים בין השנים השונות, אולם הדבר לא יקרה לבד – יהיה עליכם להגיש את הטפסים ללשכת פקיד שומת המס על מנת שרשות המס תחזיר לכם את הכסף.

 

החזרי מס: האם ניתן לעשות זאת לבד?

למרות שבאופן עקרוני ניתן להגיש את הטפסים לרשות המס באופן עצמאי , מוטב לפנות למומחה מס על מנת לקבל עצות כיצד למזער את ההפסדים על ידי ניצול נכון של חוקי המס. הקיזוז של ההפסדים עשוי להיות מורכב בחלק מהמקרים, ובוודאי במקרים בהם מעורבים בעניין השקעות מסוגים (כמו לדוגמה, השקעות אלטרנטיביות) שונים ובאמצעות חשבונות בנק שונים. לכן, עצה מיועץ מס עשויה להיות שווה לכם הרבה יותר כסף ממה שאתם חושבים. לסיכום, נראה שפנייה ליועץ מס או חברה שעוסקת בתחום עשויה להיות מתגמלת מאוד, ובחלק מהמקרים היא כמעט בגדר חובה.

 

MoneyBack – הניסיון שלנו החזיר ללקוחות כבר עשרות אלפי שקלים!

מעוניינים לקבל את הכסף שלכם בחזרה? אל תחכו שרשות המס תפנה אליכם – פנו אליה בעצמכם וקבלו את שמגיע לכם. באמצעות הפלטפורמה החדשנית שלנו בMoneyBack תוכלו להגיש את כל הטפסים אותם רשות המס דורשת כדי לקבל את ההחזר, תוך ליווי מלא ומקצועי של יועצי המס הטובים ביותר שעומדים לרשותנו. רואי החשבון והמומחים שלנו בעלי ניסיון של עשרות שנים, ויחד הם יוכלו למקסם את סכום ההחזר הצפוי ולנצל כל סעיף ופסיק בחוק שיכול לעבוד לטובתכם. תמורת תשלום סמלי ובאופן חוקי לחלוטין, תוכלו גם אתם לקבל אלפי שקלים בחזרה ולהצטרף לאלפים שכבר קיבלו את ההחזר מרשות המס.

המשקיעים מתחלקים לשתי קבוצות: אלו שמקבלים את הכסף שלהם בחזרה, ואלו שמוותרים עליו בגלל ויתור על בקשת ההחזר או הגשה לקויה של הטפסים. אז לאיזה קבוצה אתם משתייכים?

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.