fbpx

החזר מס לנכה או עיוור

אל חייהם של אנשים בעלי נכות או עיוורון מתלווים קשיים יומיומיים רבים שמצריכים הוצאות כלכליות רבות, המצטרפות אל יכולת ההשתכרות המוגבלת בשל קשיים אלו מראש. בשל כך, הכיר המחוקק במדינת ישראל בצורך להעניק החזר מס לנכה או עיוור, מתוך רצון להקל את ההתמודדות בחייהם של בעלי המוגבלות לפחות מבחינה כלכלית.

על מה ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בגין נכות או עיוורון

על פי סעיף 9(5) לפקודת מס הכנסה נקבע כי בעלי תעודת עיוור / לקוי ראיה זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה, עד לתקרת הכנסה המשתנה מדי שנה. בנוסף לכך זכאים בעלי תעודת עיוור או לקוי ראיה להחזר מס על רכישת הפריטים הבאים:

  • ציוד ביתי כמו מקרר, תנור, מיקרוגל, וציוד מטבח סטנדרטי. כלים נוספים הינם שואב אבק, מדיח כלים, מייבש כביסה, מערכת סטריאו, דוד שמש ומזגן.
  • ציוד אישי שנועד להקל על המוגבלות של לקוי הראיה או העיוור כמו צג ברייל וקורא מסך, ומכשירי הגדלה אלקטרוניים שונים המיועדים להגדלת גודל הכתב במכשירים אלקטרוניים.

 

מהם הקריטריונים לקבלת זכאות לפטור ממס הכנסה

בחוק נקבע כי נכה הינו אדם שנקבעה עבורו נכות רפואית בשיעור של 100%, או נכות של 90% לפחות מחמת ליקוי באיברים שונים, לתקופה של למעלה מחצי שנה, כלומר לפחות 185 יום.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

 

כיצד מתנהל הליך הבקשה לקבלת פטור ממס הכנסה בגין נכות או עיוורון

כדי להגיש את הבקשה לקבלת פטור יש למלא את טופס מספר 1516 – בקשה לפטור ממס. עם הטופס המלא יש להגיע אל משרד פקיד השומה הסמוך למקום המגורים ושם להגיש את הטופס, בצירוף תצלום של תעודת עיוור / לקוי ראיה. במקרה של הגשת הבקשה בשל נכות, יש לצרף לטופס האמור טופס בקשה לוועדה רפואית המסומן כטופס 169א, בו יפורטו המחלות והמוגבלויות הקיימות על הנכה, בצירוף מסמכים רפואיים רלוונטיים וטופס ויתור על סודיות רפואית, טופס 169ב. במידה ובקשה נדחתה, ניתן לערער על החלטת הוועדה במשך 45 יום לאחר קבלת הדחייה באמצעות מכתב ערעור מפורט.

החזר מס לנכה או עיוור
החזר מס לנכה או עיוור

הגשת בקשה לקבלת החזר מס לנכה או עיוור

במידה והבקשה לקבלת פטור ממס הכנסה בגין נכות או עיוורון התקבלה, ניתן לבקש גם החזר כולל של המס בשנים בהם הנכות הייתה רלוונטית במשך שש שנים לאחור באופן רטרואקטיבי, כך שבשנת 2020 ניתן להגיש בקשה להחזר מס עבור שנת 2014 והלאה. במידה והבקשה הוגשה בשנה הקלנדרית בה התקבלה החלטת הוועדה, שש השנים יספרו החל מהחלטת הוועדה. במידה והבקשה להחזר הוגשה לאחר תום שנת המס בה התקבלה החלטת הוועדה, שש השנים יספרו החל ממועד הגשת הבקשה להחזר מס.

על מנת להגיש את הבקשה יש למלא טופס שסימנו 135 ואליו לצרף את המסמכים הרלוונטיים בגינם מבקש מגיש הבקשה החזר מס. במקרה שלנו – מדובר במסמך המאשר את החלטת הוועדה. לבקשה מצרפים צילום המחאה בנקאית או אסמכתא המאמתת את פרטי החשבון של מגיש הבקשה, על מנת להשיב את ההחזר לחשבון המתאים במידה והבקשה תתקבל. את הבקשה יש להגיש בלשכת פקיד השומה המקומי בסניף אליו אתם משתייכים. למרות שבאופן עקרוני לא ניתן להגיש בקשה להחזר מס דרך האינטרנט, אצלנו בMoneyBack ישנה אפשרות להגיש בקשה און ליין להחזר מס, מבלי לצאת מהבית. בטח גם תשמחו לשמוע שאל המס המוחזר מתווספים הפרשי הצמדה וריבית עבור כל שנה.

דבר נוסף שחשוב לדעת הינו שעל כל שנה עבורה מגישים בקשה להחזר מס יש להגיש טופס בקשה ומסמכים בנפרד, כך שבסך הכל הסיפור עשוי להסתכם בדי הרבה בירוקרטיה וניירת, דבר שמקשה על רבים להגיש את הבקשה ולוותר על ההליך לחלוטין.

 

כיצד תדעו האם אתם זכאים לקבלת החזר רטרואקטיבי?

אם במהלך שש השנים האחרונות הוכרתם כנכים או עיוורים / בעלי מוגבלות ראיה, ייתכן מאוד שאתם זכאים לקבלת החזר מס. מאחר והטעות בניכוי המס העודף נבעה מאי ידיעת הרשויות על המגבלה או הנכות הקיימת ולא מסיבות מכוונות, הרשויות גם אינן מודיעות לזכאים על זכאותם. לכן הדרך היחידה לברר האם אכן הייתם זכאים במהלך ששת השנים האחרונות לקבלת החזר מס היא באמצעות הגשת טפסים וניסוי למימוש הזכאות.

 

מדוע כדאי לפנות לאנשי מקצוע: לא חייבים לעשות הכל לבד

למרות שאת הגשת הבקשה לקבלת החזר מס ניתן לבצע באופן עצמאי, פנייה לאנשי מקצוע בתחום המס עשויה לחסוך עבורכם כסף וזמן רב. הטפסים אותם יש להגיש מלאים בסעיפים קטנים ומבלבלים שכל אחד מהם עשוי להיות שווה עבורכם החזר כספי נוסף. רואי חשבון ויועצי מס שבקיאים בטפסים והחוקים הקיימים יהיו מסוגלים להגיש בקשה עבורכם, כך שלא תצטרכו להתמודד עם הבירוקרטיה בכוחות עצמכם.

למרות זאת, גם תהליך הפנייה לאנשי מקצוע עשוי להיות לעיתים חוויה לא נעימה ומבלבלת, כאשר קשה להחליט במי ניתן לבטוח ובמי לא.

 

רוצים מאתנו עצה?

MoneyBack – לקבל החזר מס מעולם לא היה פשוט יותר

בשנים האחרונות פיתחנו עבורכם את הממשק הייחודי של MoneyBack שבניגוד לחברות רבות בשוק מאפשר להגיש את כל הטפסים לבקשה להחזר מס מהבית, און ליין, בתוך מספר דקות. לשירותנו עומדים רואי חשבון ויועצי מס מהטובים והמנוסים בתחום, שישיגו עבורך את המקסימום שתוכל לקבל מרשות המס. תמורת תשלום סמלי, הבקשה שלך תטופל בידיים הטובות ביותר, כך שתראו את כספכם חוזר אליכם במהירות האפשרית.

תנו לנו לעבוד בשבילכם, וגלו כמה כסף מגיע לכם!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.