fbpx

החזר מס לנכי צה"ל

החזר מס הוא מושג שנשמע מעורפל עבור רבים, אולם למעשה מדובר בהטבה אותה ניתן לקבל באופן יחסית פשוט ושוויה עשוי להגיע עד לעשרות אלפי שקלים. את ההחזר ניתן לקבל משלל סיבות, כשאחת מהן הינה בגין נכות או מוגבלות רפואית באופן כללי, והכרה כנכה צה"ל מטעם משרד הביטחון באופן פרטני. מתוך מטרה לעודד נכי צה"ל לעבוד ולהתפרנס באופן עצמאי ובכבוד, ומתוך הוקרה ואסירות תודה על השירות וההקרבה אותם הקדישו למדינה, נקבע כי נכי צה"ל הינם זכאים לדבל החזר מס לנכי צה"ל. 

זכאות לקבלת החזר מס בגין נכות

הזכאות לקבלת החזר מס נקבעת בהתאם לרמת הפגיעה ומשך הנכות. על פי סעיף 9(5) לפקודת מס הכנסה נקבע שהזכאות לקבלת החזר מס בגין נכות מותנית בעמידה במספר קריטריונים:

  • הקריטריון הראשון הינו שיעור אחוזי הנכות. הזכאים הינם נכים עבורם נקבעה דרגת נכות בשיעור של 100% עבור ליקוי בודד, או בשיעור של 90% על פי שיטת חישוב משוקללת שמצרפת מספר ליקויים יחדיו, כאשר אחוז הנכות מחושב בכל פעם מתוך שארית האחוזים שנותרה בשלב הקודם.
  • הקריטריון השני הינו משך התקופה אליה נקבעו אחוזי הנכות. על מנת לקבל את הזכאות, דרגת אחוזי הנכות צריכה להיקבע לצמיתות או לתקופה זמנית של 185 יום ומעלה.

 

מענק השתתפות בתשלום מס הכנסה לנכי צה"ל

כאמור, נכי צה"ל המוכרים מטעם משרד הביטחון, זכאים למענק השתתפות נוסף בתשלום מס הכנסה מעבר לפטור המוענק לבעלי נכות באופן סטנדרטי. על פי הוראות אגף שיקום נכים במשרד הביטחון מספר 80.01, נקבע שגובה הסיוע במענק השנתי ישתנה על פי אחוזי הנכות השונים. הזכאים לקבלת מענק השתתפות מדי שנה בגין היותם נכי צה"ל הינם:

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

  • נכי צה"ל שהוכרו בדרגת נכות של 19% עד 89%
  • נכי צה"ל שהוכרו בדרגת נכות של 90% עד 99% כאשר כל האחוזים הינם בגין סעיף פגימה אחד
  • נכי צה"ל שעבדו לפחות 3 חודשים בשנת המס.

נכה אשר פטור מתשלום מס הכנסה, מכל סיבה שהיא, אינו זכאי לקבלת המענק השנתי המוענק לנכי צה"ל. תשלום המענק מבוצע אחת לשנה בתגמול ינואר, ומשולם עבור השנה שעברה, על ידי מערכת אוטומטית לזכאים. במידה והוכר הזכאי כנכה לאחר חודש המענק, יקבל הזכאי מענק חלקי השווה למספר החודשים שנותרו עד סוף שנת השומה מרגע ההכרה בזכאותו.

החזר מס לנכי צה''ל
החזר מס לנכי צה"ל

החזר מס לנכי צה"ל: כיצד ניתן לקבל את ההחזר והמענק

דבר ראשון אותו חשוב לדעת הוא שהמענק והחזרי מס אינם משולמים באופן אוטומטי. 

על מנת להגיש בקשה למענק, יש למלא טופס 106 המפרט את הכספים ששולמו עבור העובד ומהווה אישור מהמעסיק כי הנ"ל עבד בשנת המס ושילם מס הכנסה על פי חוק. האחריות על מילוי הטופס מוטלת על המעסיק למעט במקרים בהם הזכאי הינו עצמאי, אז עליו להיעזר במנהל החשבונות שלו. את הטופס המלא יש להגיש ללשכת השיקום המקומית הסמוכה למקום מגוריו של הנכה.

משך הטיפול בבקשה יענה בתוך מסגרת זמן שלא תעלה על 30 יום ממועד המצאת כל המסמכים על ידי הפונה, כאשר מסגרת זמן זו לוקחת בחשבון את משך הטיפול על ידי המחוז (14 יום) ואת משך הטיפול על ידי היחידה לחשבונאות שיקום (14 יום נוספים).

על מנת להגיש בקשה להחזר מס בגין נכות, יש למלא טופס בקשה לפטור ממס מספר 1516, אליו יש לצרף פרוטוקול של הוועדה הרפואית בה נקבעו אחוזי הנכות. את הטפסים מגישים במשרדי פקיד השומה הסמוך למקום מגוריכם. למרות שבאופן עקרוני לא ניתן להגיש את הבקשה מהבית, אצלנו בMoneyBack יש אפשרות להגיש את המסמכים בקליק דרך האינטרנט!

 

מדוע כדאי להתייעץ באנשי מקצוע

הגשת בקשה להחזר והטבות מס עשויות להרתיע רבים ושלא בצדק. החשש מהתעסקות עם רשות המס ובערימות של בירוקרטיה עבור כספים שכלל לא בטוח שתראו נראית מיותרת לרבים ולכן הם מעדיפים לוותר עליה. למרות זאת, מדובר בהליך די פשוט שבסך הכל מצריך היכרות עם החוקים הקיימים והגשה חד פעמית ששוויה עשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים. לכן כדי לגבור על המכשול הבירוקרטי והערפול המצוי בחוק בשלל הסעיפים הזעירים המסתתרים בו, מוטב להתייעץ עם אנשי מקצוע מתחום המס כמו רואי חשבון ויועצי מס, שיוכלו לפתור עבורכם את כל הבעיות ולהבטיח שתקבלו את המקסימום לו אתם זכאים מרשויות המס.

אל תוותרו, הכסף הזה שלכם!

 

למי כדאי לפנות כדי להגיש את הבקשה

אחת החברות הבולטות ביותר ברשת המציעה את שירותיה לעזרה בקבלת החזר מס היא MoneyBack. בפלטפורמה הייחודית אותה מציע האתר ניתן להגיש בקשה און-ליין דרך האינטרנט ומבלי לצאת מהבית, בליווי יעוץ מקצועי של רואי חשבון מנוסים ויועצי מס מומחים שיעשו עבורכם את העבודה המקצועית ביותר. הודות לשירות המקצועי אותו אנו מציעים, תוכלו לחסוך זמן רב בהגשת הבקשה ולקבל את המענה לה בצורה מהירה יותר. האתר הינו חוקי לחלוטין ותמורת תשלום סמלי יוכל להחזיר לכם כסף רב, מבלי להתעסק בבירוקרטיה וניירת. 

את הכסף ששייך לכם היום – לא בטוח שתצליחו לקבל מחר. פנו אלינו עוד היום וקבלו את הכסף שלכם חזרה!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.