fbpx

החזר מס לעובדי הייטק

כמו כל עובדים אחרים בישראל גם העובדים בתעשיית ההייטק זכאים לקבל החזר מס. אולם הייחודיות של העובדים בהייטק נמצאת דווקא בגובה ההחזר אותו הם צפויים לקבל. בשל העובדה שבאופן ממוצע שכרם של העובדים בהייטק הינו מהגבוהים במשק גם אחוז המס אותו הם משלמים ברוב המקרים מגיע כמעט עד ל50 אחוז, ולכן כאשר הם מקבלים את ההחזר מדובר בסכומים בשווי של עשרות אלפי שקלים מדי שנה. בנוסף לכך בענף ההייטק קיימים מספר מאפיינים ייחודים שיוצרים מצבי מס מעט מורכבים יותר מהרגיל, וגוררים תשלום מס נוסף – ולא תמיד בצדק. אז מה אפשר לעשות ואיך מקבלים החזר מס לעובדי הייטק?

סיבות ייחודיות להחזר מס עבור עובדי הייטק

לפי הערכות המומחים במועדון הצרכות "הייטק זון" מעל 170 אלף עובדים מתוך 230 אלף העובדים בהייטק בישראל זכאים לקבל החזר מס וטרם מימשו אותו. אז למה בעצם יש כל כך הרבה עובדים בהייטק שלא דורשים את שמגיע להם? קיימות לכך שני סיבות עיקריות.

האחת, רבים כלל אינם יודעים שמגיע להם לקבל כסף חזרה. השנייה, משום שעבור עובדי הייטק קיימות מספר סיבות שגוררות תשלום מס מוגבר שלא כדין. המרכזיות שבהם הן:

    • רמת הכנסה גבוהה מהממוצע: ממוצע השכר של העובדים בהייטק הינו מהגבוהים במשק וגורר תשלום מס באחוזים נכבדים. בישראל, ככל שרמת ההכנסה גבוהה יותר כך גם שיעור המס המשולם עולה בהתאם. לכן כל טעות בחישוב המס אותו צריכים העובדים לשלם מקבל יתר משמעות כאשר אנו מדברים על עובדים בהייטק.
    • מימוש אופציות ומניות: בחברות הייטק רבות נהוג לתגמל עובדים באמצעות אופציות. במקרים אלו פעמים רבות גובה מס הכנסה את המס המירבי, למרות שהעובד אינו נמצא ברף המס המקסימלי. בנוסף, ניתן לקזז את ההפסדים של המניות מתוך הרווחים ובכך להפחית את שיעור המס כך שיש לקחת בחשבון לא רק את המניות אותם מחזיק העובד משום שתוגמל על ידי החברה אלא גם את אלו שרכש מכספו הפרטי.
    • החלפת מקום עבודה ושינויים בגובה השכר: החיסרון העיקרי והידוע ביותר של תעשיית ההייטק הוא חוסר היציבות בו השוק מצוי. למרות הביקוש הרב והשכר הגבוה, חברות רבות נפתחות כל הזמן ואילו חברות אחרות מסיימות פרויקטים וזקוקות לפחות עובדים. לכן, תחלופת מקומות העבודה בתעשיית ההייטק גבוהה יחסית לשוק הישראלי וגוררת גם שינויים בגובה השכר. חשוב לדעת שכאשר גובה השכר משתנה גם גובה המס עשוי להשתנות בהתאם (לעיתים לחיוב ולעיתים לשלילה). לכן במידה והחלפתם מקום עבודה או חוויתם שינויים בגובה השכר, חשוב לבדוק האם מגיע לכם החזר. גם אבטלה זמנית של תקופה בת חודש פה או חודשיים שם עשויה להשפיע בצורה משמעותית על גובה המס ולכן חשוב לקחת בחשבון גם אותם.

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

  • לימודים אקדמיים: מאפיין ייחודי שקיים בתעשיית ההייטק הוא שהעובדים לא חייבים להגיע לחברה לאחר לימודים אקדמיים. שכירים רבים משתלבים בתעשייה לאחר שירות צבאי ביחידות כמו 8200 או לאחר קורס מקצועי בן מספר חודשים, ולא לאחר לימודים מיגעים של תואר ראשון. עם זאת, ברוב המקרים השכירים ממשיכים להתפתח גם לאחר הקבלה לעבודה ועושים תואר ראשון במקביל. נוסיף לכך את העובדה שממוצע הגילאים בהייטק הינו נמוך יחסית למקצועות אחרים, וקיבלנו את ההסבר המלא לכך שישנם עובדי הייטק שמרוויחים היטב כבר בתחילת הדרך ועם זאת לומדים במקביל לתואר ראשון. אם זה המצב שלכם, כדאי לכם לדעת שתוכלו לקבל החזר מס בגין לימודים אקדמיים.
  • הוצאות עבור מקום העבודה כמו השתלמויות והכשרה מקצועית: שוק ההייטק בולט בתכונה אחת ומרכזית: לעובדים בו יש הכרח כל הזמן להשתלם ולהתפתח. בעקבות מוצרים חדשים בשוק, תוכנות חדשות ופיצ'רים שמתעדכנים כל העת החברות חייבות לדאוג שגם העובדים שלהם יישארו מעודכנים ולא יסתפקו בשפת תכנות אחת או במומחיות הייטק אחת ספציפית. לכן עובדים רבים מקבלים מימון והחזר מהחברה עבור יציאה לקורסים ממוקדים אחת לכמה זמן. בחברות רבות מדובר במעין צ'ופר לעובד שהוכיח את עצמו ושהחברה רוצה לקדם אותו לאורך זמן. גם עבור הקורסים הללו ניתן לקבל החזר מס.
  • טיסות עבודה לחו"ל: במידה והעובד יצא לחו"ל למטרות עבודה, גם עבור הוצאות אלה ניתן לקבל החזר מס שכן מדובר בכסף שיצא מכספו של העובד אך למעשה גם חושב כחלק משכרו ושולם עבורו מס. הניסיון שלנו מלמד שהניידות התכופה והגלובליות שקיימת כיום בתעשיית ההייטק מערבת גם הוצאות מסוג זה בקרב העובדים בתעשייה ומדובר בהחזר משמעותי.
החזר מס לעובדי הייטק
החזר מס לעובדי הייטק

כיצד ניתן לקבל החזר מס לעובדי הייטק

על מנת לקבל את ההחזר יש להגיש בקשה לקבלת החזר מס בלשכת פקיד שומת המס המקומית. למרות שהשנה היא כבר 2020 – את הבקשה ניתן להגיש באופן ידני בלבד ולא ניתן למלא אותה דרך האינטרנט. עם זאת, אצלנו בMoneyBack ניתן להגיש את הבקשה דרך האינטרנט ללא עיכוב נוסף.

ההגעה לסניף המס ומילוי הטפסים עשויים לקחת מספר דקות, אולם יש לקחת בחשבון כי ייתכן ויש תור במקום וקיים סיכון שלא תזכרו להביא איתכם את כל הטפסים – בעיקר כי קשה מאוד לדעת לבד באילו טפסים בדיוק מדובר. מדובר במעט התרוצצות והרבה ניירת, אולם אלו עשויים להשתלם בסופו של דבר.

בנוסף, חשוב שתדעו שאת ההחזר ניתן לקבל לא רק בעבור שנת המס בה הגשתם את הבקשה בלבד, אלא גם עבור שש השנים שקדמו לשנת המס בה הוגשה הבקשה, כך שנכון לשנת 2020 ניתן לקבל את ההחזר עבור שנת 2014 והילך. גם פה ההליך מערב בירוקרטיה מתישה והגשה של טפסים באופן נפרד עבור כל שנה עבורה מתבקש ההחזר, מה שגורם לרבים לוותר על החזר בשווי של עשרות ולעיתים אף מאות אלפי שקלים.

מכיוון שהעובדים בהייטק הם אנשים עסוקים ומשום ששעת עבודה שלהם מוערכת בסכום משמעותי, רבים מהם בוחרים פשוט לוותר על הגשת הבקשה בעקבות הבירוקרטיה ומוותרים על כספם. אם אתם גם מרגישים ככה, חשוב לנו להדגיש לכם שיש פתרון ושאתם לא צריכים לוותר על הבקשה או לנסות לעבור את התהליך המייגע לבד – אנחנו כאן בשבילכם.

 

בואו לממש את הזכאות שמגיעה לכם

אנחנו בMoneyBack מכירים את הצרכים של העובדים בתעשיית ההייטק, ובעלי ניסיון של שנים בקבלת החזרים עבור אוכלוסייה זו בדיוק. יועצי המס המומחים שלנו בקיאים בכל רזי המס, וידעו בדיוק כיצד לדאוג שתקבל את ההחזר שלך במינימום מאמץ ובמהירות האפשרית. תמורת סכום סמלי והוגן ובאופן חוקי לחלוטין, אנו נדאג שכל הכסף ייכנס ישירות אל חשבון הבנק שלך וללא כל עיכוב נוסף. הדרך לקבלת ההחזר מתחילה במילוי טופס אינטרנטי מקוון וידידותי, בהדרכה מלאה מצידנו.

האם אתה מוכן להתחיל? אנחנו מחכים לך!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.