fbpx

החזר מס עבור מילואים

בנוסף לפטור מתשלום המס על המענק, ניתן לקבל תגמול נוסף המוענק בצורה של נקודות זיכוי מתשלום מס, בכפוף לגובה ימי המילואים של העובד. נקודות זיכוי מס הם נקודות מצטברות ששווים משתנה מדי שנה, ומעניקות הקלה משמעותית בגובה תשלום המס בסיכום שנתי. הנקודות ניתנות באופן קבוע וללא תלות בגובה השכר או המס המשולם על ידי העובד, ולכן הם למעשה רלוונטיות לכל אזרח משלם מס. נכון לשנת 2024, שוויה של נקודת זיכוי אחת ממס הוא כ240 ש"ח בחודש וכ2,628 ש"ח בשנה. אז מה סכום התגמול המגיע לכם על בסיס חישוב הנקודות על ימי מילואים שבוצעו?

  1. עבור 10-14.5 ימי מילואים, ניתן לקבל 0.5 נקודת זיכוי, ששוויה כ- 1,440 ש"ח.
  2. עבור 15-19.5 ימי מילואים, ניתן לקבל נקודת זיכוי 1, בשווי של כ- 2,904 ש"ח.
  3. עבור 20-36.5 ימי מילואים, ניתן לקבל 1.5 נקודות זיכוי בשווי של כ- 4,356 ש"ח.
  4. עבור 37 ימי מילואים ומעלה, ניתן לקבל 2 נקודות זיכוי בשווי של כ- 5,760 ש"ח.

 

 

ביטול מס הכנסה על מענק המילואים

כידוע לכל משרתי המילואים, עבור שירות מילואים ניתן מענק בכפוף לאורך השירות השנתי. בשנת 2017 החליט שר האוצר כחלון לבטל את מס ההכנסה בגובה של 25 אחוז על כספי המענק שניתן לכל משרת מילואים ששירת בפועל למעלה מ32 יום בשנה, כך שכל סכום המענק הסופי יתקבל ישירות אל חשבונם של המשרתים. במידה ונגבה מכם המס בכל זאת, ניתן לקבל עבורו החזר מס, באמצעות הגשת הטפסים הרלוונטיים.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

החזר מס עבור מילואים
החזר מס עבור מילואים

תשלום מס מופחת בעקבות שירות מילואים

בעקבות שיטת המס הפרוגרסיבית שמונהגת בישראל, ייתכן ובמידה ואתם משרתי מילואים הינכם זכאים להחזר מס נוסף. למה הכוונה?

אף שמס הכנסה נגבה על בסיס חודשי, בישראל מדרגת המס של העובד נקבעת עבורו כבר בתחילת השנה, על בסיס הערכה שנתית של רשות המס לגובה השכר אותו צפוי העובד להשתכר. במידה ונוצר פער בין גובה השכר שנצפה עבורכם לשכר אותו קיבלתם בפועל, הינכם זכאים לקבל החזר מס. למרות שהמדינה מפצה על הפגיעה בגובה ההכנסה בגין מילואים על ידי מענקים, במקרים רבים גובה המענקים לא מגיע עד ליכולת ההכנסה החודשית של העובד שנפגעת בגין השירות. לכן, בדומה למקרים בהם העובד מחליף את מקום העבודה במהלך השנה או עובד רק בחלקה, עשוי להיווצר פער בין מדרגת המס של העובד כפי שנקבעה עבורו על ידי רשות המס, לבין זו שהוא זכאי לה בפועל. במידה וזה אכן קורה, ניתן לקבל החזר מס נוסף בשל כך.

 

כיצד ניתן לקבל החזר מס עבור מילואים

את ההחזר ניתן לקבל באמצעות הגשת טופס בקשה להחזר מס לפקיד שומת המס, בלשכת שומת המס המקומית. לטופס הבקשה שמסומן כטופס 135, יש לצרף טופס 106 אותו מקבלים מהמעסיק ובו מפורטות כלל ההכנסות של העובד באותה שנה, וכן טפסים נוספים שעשויים להיות רלוונטיים לקבלת ההחזר. בנוסף לכך יש לצרף לבקשה צילום של צ'ק או כל אסמכתא בנקאית אחרת המאמתת את פרטי החשבון של מגיש הבקשה, כך שבמידה ותתקבל הבקשה, יועבר ההחזר ישירות אל חשבונו של מגיש הבקשה וללא כל עיכוב נוסף.

את ההחזר ניתן לקבל עד שש שנים לאחור, כך שנכון לשנת 2024 ניתן לקבל החזר עבור שנת 2018 והילך.

 

האם ניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי?

אף שניתן להגיש את הבקשה להחזר באופן עצמאי, רבים בוחרים להיעזר לשם כך ביועץ מס מקצועי או רואה חשבון, וקשה להאשים אותם בשל כך; פקודת המס בישראל היא מהמורכבות והקשות ביותר להבנה. נוסיף לכך את העובדה שהסדרי המס וההטבות עשויים להשתנות אחת למספר שנים (ממש כפי שהשתנו רק לאחרונה בשנת 2017), וקיבלנו את ההסבר המלא לכך שעדיף וכדאי להתייעץ עם מומחה מס מנוסה. בקשה שתמולא כראוי לא רק תזכה למענה מהיר יותר מרשות המס, אלא גם תמקסם את גובה ההחזר הצפוי, כך שזו הוצאה שבהחלט מחזירה את עצמה.

 

MoneyBack – עוברים מדיבורים לכסף בחשבון!

נמאס לכם מדיבורים על החזרי מס? בואו לעבור למעשים – קבלו את הכסף שלכם חזרה!

באמצעות האתר ניתן למלא ולהגיש את הטפסים בצורה פשוטה וללא צורך לצאת מהבית, בליווי מלא של יועצי המס והמומחים המנוסים ביותר שניתן למצוא. תמורת תשלום סמלי, תוכלו להנות משירותם של רואי החשבון שלנו שימלאו עבורכם את הבקשה ויחסכו מכם את הבירוקרטיה והדאגה מול רשות המס. אנו נוודא עבורכם שתקבלו את ההחזר הגבוה ביותר שניתן לקבל בהתחשב בפרטיכם האישיים, במהירות הגבוהה ביותר.

באמצעות MoneyBack – ניתן להגיש בקשה בצ'יק!

אז למה אתם מחכים? הצטרפו עוד היום לעשרות אלפים שבחרו בדרך הקלה וכבר קיבלו את כספם בחזרה!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.