fbpx

החזר מס עבור עצמאים

לא קל להיות עצמאי במדינת ישראל. עצמאי לעולם אינו יכול לדעת מה תהיה ההכנסה שלו בחודש העוקב, והחיים באי ודאות אינם פשוטים כלל. בנוסף, הוצאות המיסים שלהם עשויות להיות גבוהות מאוד: 17 אחוז מע"מ ובנוסף לכך מס הכנסה על הרווח ותשלום לביטוח לאומי, בנוסף להפרשות לפנסיה. אולם מה שעצמאים רבים אינם יודעים הוא כי הם זכאים לקבל החזר מס משמעותי. אז מתי ואיך ניתן לקבל החזר מס עבור עצמאים? הכתבה הזו בשבילכם.

כיצד נקבע גובה המס אותו אתם משלמים

ראשית, יש להבין כיצד עצמאים משלמים מס. עצמאים משלמים את המס באמצעות פנקס מקדמות שנתי אותו הם מקבלים בתחילתה של כל שנת מס. בסופה של כל שנת מס מחויב כל עצמאי להגיש דו"ח שנתי המסכם את כל הכנסותיו באותה שנה. הדוח חייב להיות מוגש לרשות המס עד ל30.4 בכל שנה בעבור השנה הקודמת. על פי ממצאי הדו"ח קובע פקיד השומה האם הסכום המקדמי אותו שילם העצמאי בתחילת השנה הינו מתאים לגובה המס אותו הוא צריך לשלם על פי הכנסתו בפועל. במידה ואכן קיים פער בין הסכום אותו שילם העצמאי לסכום שנקבע על פי הדו"ח, זכאי העצמאי לקבלת החזרי מס.

כיצד ניתן להגיש בקשה להחזר מס לעצמאי?

עצמאי שמעוניין לקבל החזר מס ימלא טופס 1301 – דין וחשבון על הכנסות. את הדו"ח יש להגיש באופן מקוון דרך אתר האינטרנט של רשות המיסים, ובנוסף לכך להגיש את הדו"ח באופן ידני בלשכת פקיד שומת המס המקומית. את הדו"ח יש להגיש עד ל30 באפריל בשנה העוקבת לשנת המס. עצמאי שהכנסתו השנתית אינה עולה על 60,000 בשנה, רשאי להגיש דו"ח שנתי מקוצר באמצעות טופס 137.

מתי עשויה להיווצר זכאות לקבלת החזר מס עבור עצמאים?

בין המצבים הנפוצים בהם עשויה להיווצר זכאות להחזר מס עבור עצמאים, נמנים:

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

  • כאשר נוצר שינוי בגובה ההכנסות במהלך השנה.
  • כאשר יש אי דיווח או דיווח באיחור על שינוי במצב המשפחתי
  • כאשר ישנו אי ניכוי מס מסכום ההפרשות לפנסיה. עצמאי שמפריש באופן עצמאי עבור הפנסיה זכאי לקבלת ניכוי מס מההכנסות בגובה של 35 אחוז מגובה הסכום המופרש לפנסיה. כך למשל, עצמאי שמפריש בכל חודש 800 ש"ח לפנסיה, יקבל זיכוי ממס בגובה של 280 ש"ח לחודש ו3,360 ש"ח לשנה.

 

החזר מס עבור הוצאות מוכרות

אחד הסעיפים החשובים ביותר בקרב מומחי ויועצי מס הוא הסעיף שנוגע לניכוי הוצאות. רשות המיסים מאפשרת לעצמאים לקזז את ההוצאות שהוצאו לצורך הפקת הכנסה. כך, הסכום המדווח למס הכנסה כסך ההכנסות השנתי עשוי להצטמצם משמעותית, בעקבות ההכרה בהוצאות שהוצאו במטרה לתחזק ולשמר את העסק. לעיתים ההכרה היא בגובה החזר מלא, כגון בעבור הדפסות, ולעיתים בגובה שיעור אחוז מסוים ממחיר הרכישה בלבד, כמו בעבור חליפה ייצוגית עבור עורכי דין שמוכרת רק ב80% מההוצאה.

החזר מס עבור עצמאים
החזר מס עבור עצמאים

מה נחשב להוצאה מוכרת בידי מס הכנסה?

בין ההוצאות השכיחות עליהם ניתן לקבל החזר נמנים:

  • הפקדות לקרן פנסיה, קרנות השתלמות ורכישת ביטוח למקרה של אובדן כושר עבודה.
  • הוצאות אחזקת משרד כמו חשמל, דואר, נייר להדפסה, דיו והובלות.
  • הוצאות משפט. אם העצמאי מעורב בתביעה בשל פעילותו העסקית באופן מובהק, גם הוצאות המשפט יחשבו כהוצאה מוכרת.
  • ספרות מקצועית, לימודים והשתלמויות, ובלבד שהם קשורים באופן ישיר לפעילות העסק.
  • עלות הקמת אתר לעסק ורכישת דומיין בשם הזהה לשם העסק.
  • דמי שכירות המשולמים עבור המשרד, הוצאות ניקיון וועד בית.
  • ביגוד שנרכש בעבור שימוש לעסק, כמו סרבל עבודה, בגדי אמנים ועוד.
  • ריהוט משרדי והוצאות עבור רכוש קבוע, מוכרות גם הם כהוצאה מוכרת לניכוי מס על ידי מה שנקרא "מנגנון פחת", שמאפשר לקבל עבור כל שנה החזר בגובה אחוז מסוים מההוצאה הראשונית עבור הרכוש.
  • הוצאות עבור דלק, חניה, טלפון נייד ותיקוני ואחזקת רכב. במידה ועיקר השימוש הינו לצורך עסקי, ניתן לקזז 66 אחוז מסכום ההוצאה. במידה ועיקר השימוש הינו לצורך פרטי, ניתן לקזז 25 אחוז בלבד.

הרשימה הינה חלקית בלבד מאחר וההוצאות עשויות להשתנות בין עסק לעסק באופן כזה שלא ניתן לכתוב רשימה סגורה ומצומצמת של הוצאות מוכרות. חשוב גם לדעת שעבור ההוצאות השונות ניתן לקבל החזרים בגובה שונה, ולכן כדאי מאוד להיעזר ביועץ מס או רואה חשבון שבקיא בחוק ובסעיפיו.

 

 

 

למה כדאי לפנות לייעוץ מס מקצועי

למרות שניתן להגיש את הבקשה להחזר מס באופן עצמאי, רבים בוחרים לפנות לחברת ייעוץ מס מקצועית שתעשה את העבודה עבורם. מדוע? פקודת מס הכנסה מונה לא פחות מ245 סעיפים ראשיים, וכל זאת עוד לפני ספירת תתי סעיפים ותת תתי סעיפים. הפקודה ארוכה, סבוכה ומסורבלת, ואם כל זה לא מספיק, גם עשויה להשתנות אחת למספר שנים. לכן, עצמאיים רבים בוחרים להכיר בכך שמומחיותם מוגבלת לתחום המסוים בו הם עוסקים, בין אם הם עורכי דין, סוחרי נדל"ן או פסיכולוגים, ומעדיפים לפנות לרואה חשבון מומחה שזו עבודתו.

בנוסף, אי הגשה של הדו"ח השנתי בצורה הטובה ביותר עלולה לגרור תשלום נוסף למס הכנסה בגין הכנסות, ולכן יעוץ טרם הגשה עשוי להיות פקטור משמעותי.

והדבר שאותו הכי תשמחו לדעת? ניתן לקבל החזר מס בעבור פנייה ליעוץ מס! יעוץ מס מוכר גם הוא כהוצאה מוכרת, ולכן תוכלו לקבל עבורו החזר מס מלא.

 

למי כדאי לפנות?

אנחנו בMoneyBack פיתחנו לאחרונה פלטפורמה ייחודית וחדשנית, שמלווה אתכם לאורך הגשת הבקשה להחזר מס מהרגע הראשון עד לקבלת הכסף בפועל. אצלנו באתר ניתן להגיש את כל הטפסים און-ליין בליווי של יועצי מס ורואי חשבון שבקיאים בכל רזי המס ובעלי ניסיון של שנים רבות. פנייה קטנה בתשלום סמלי עשויה להחזיר לכם אלפי שקלים בשנה, ותזכה אותכם בקבלת עצות וטיפים מאנשים שפיצחו את השיטה ותוכלו לשלם את סכום המס המינימאלי והנמוך ביותר אותו אתם חייבים.

פנו אלינו עוד היום והצטרפו לאלפים שכבר קיבלו את הכסף שלהם בחזרה. כי הכסף שלכם לא יחכה לנצח..

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.