fbpx

החזר מס עקב חילופי עבודות

מגיע לך כסף!

האם החלפת מקום עבודה במהלך שש השנים האחרונות? אם התשובה לשאלה זו היא "כן", סביר להניח שאתה זכאי החזר מס עקב חילופי עבודות!

בתקופה בה אנו חיים אנשים מחליפים עבודה לעיתים קרובות יותר מאי פעם. אם בעבר אדם היה צפוי לעבוד באותו מקום במשך 15-20 שנה, כיום הסטטיסטיקה היא כי אנשים מחליפים עבודה כל 3 שנים. ההתפתחות הטכנולוגית וההשתנות של השוק במהלך השנים מחייבים אותנו לעשות התאמות ולהסתגל למציאות המשתנה. לכן, שכירים רבים מוצאים את עצמם בתחילתה של השנה במקום עבודה אחד ובסופה במקום אחר. אף שלפעמים הדבר נובע מהכרח ולא דווקא מבחירה, ייתכן שיש גם צד חיובי לשינוי: מגיע לכם החזר מס!

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

אני? למה שאקבל החזר מס?

כדי להבין מדוע מגיע לכם החזר מס, צריך להבין כיצד מחשבת רשות המיסים את הסכום אותו אתם צריכים לשלם בכל חודש. הדבר הראשון שצריך לדעת הוא שלמרות שאת המיסים אנחנו משלמים בצורה חודשית, גובה המס אותו נשלם בכל חודש נקבע בצורה שנתית, על בסיס הסכום אותו אנו צפויים להרוויח בכל השנה כולה. לרוב, שינויים במקום העבודה גוררים אחריהם גם שינויים בגובה השכר אותו אנו משתכרים. אולם רשות המיסים איננה מודעת לשינויים אלו אלא אם נביא את הדבר לידיעתה, ולכן צפויה לגבות מס שונה מהגובה אותו היא צריכה לגבות.

 

מה אם החלפתי עבודה בסוף השנה?

עובדים רבים מחליפים את מקום עבודתם במהלך השנה האזרחית, אך עבורם מדובר בסופה של אותה שנה במקום העבודה. למשל מורים או אנשים המועסקים במוסדות חינוך כמו שומרים או מנקים עשויים לעבוד עד חודש אוגוסט במקום עבודה אחד, ולהתחיל עבודה חדשה במוסד אחר בספטמבר.

עבור אותם אנשים חשוב לציין כי שנת המס מתחילה בחודש ינואר ונגמרת בדצמבר. כך, אדם שהשתכר מחודש ינואר עד חודש אוגוסט 8,000 ש"ח בחודש אך בחודש אוגוסט עד דצמבר החליף מקום עבודה והשתכר 7,000 ש"ח בחודש, ישלם מס כאילו השתכר במהלך כל השנה כולה 8,000 ש"ח בחודש. לא חבל?

לכן, ניתן להגיש בקשה להחזר מס בהתאם לגובה ההכנסות אותם רשמתם בפועל. חוסר ההלימה של רשויות המס בין מדרגת השכר השנתית המחושבת עבור השכיר לבין זו הקיימת בפועל עשויה לגרור אחריה תשלום כספים רבים השייכים לכם, ומצריך מאתנו מודעות למצב הבעייתי והקדשת תשומת לב לעניין.

פעמים רבות שכירים אינם יודעים כלל כי הינם זכאים להחזר מס או חוששים מהתעסקות בירוקרטית עם רשות המס, ולכן מפסידים את הכסף שמגיע להם. מס הכנסה אינו מודיע על זכאות להחזר מס מבלי שהתבקש לכך!

 

תקופת הפסקה בין עבודות

פעמים רבות החלפת מקום עבודה גוררת אחריה הפסקה מסוימת שעשויה להגיע עד למספר חודשים בטרם מוצא העובד מקום עבודה חדש. במקרים כאלו ההטבה הנובעת מהגשת בקשה להחזר מס צפויה להיות גבוהה יותר אף מן הרגיל שכן מדובר על תקופה ממושכת בה העובד כלל אינו משתכר, דבר שמוריד את מדרגת המס השנתית של העובד למדרגה נמוכה יותר בצורה משמעותית.

החזר מס עקב חילופי עבודות
החזר מס עקב חילופי עבודות

אז כיצד אני מגיש את הבקשה לקבלת החזר מס עקב חילופי עבודות?

על שכיר המעוניין להגיש בקשה להחזר מס למלא טופס החזר מס לשכירים המסומן כטופס 135. בנוסף יש לצרף לבקשה מסמכים נוספים שעשויים להיות רלוונטיים כמו מסמך לגבי הכנסות משכר עבודה (המסומן כטופס 106), אישור מביטוח לאומי בגין גמלאות מחליפי שכר כמו דמי לידה או קצבת אבטלה, וכן אישורים רפואיים או ניכויים וזיכויים אישיים. ניתן להגיש בקשה להחזר מס עד 6 שנים לאחר שנת הבקשה, כך שבשנת 2020 ניתן להגיש בקשה להחזר מס עד לשנת 2014 ולא קודם לכן. יש להגיש בקשה בטופס נפרד עבור כל שנת מס. בחוק נקבע כי החזר המס יתקבל תוך שנה מיום הגשת הבקשה, או בתוך שנתיים מסוף השנה בה שולם המס, כאשר רשות המס יכולה לבחור בתאריך המאוחר ביניהם. בוודאי תשמחו לגלות כי מס הכנסה משלם בנוסף לכסף המוחזר ריבית בשיעור של 4% והצמדה לשנה על החזר המס. ריבית זו פטורה ממס.

 

מדוע חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע

את הבקשה להחזר מס ניתן להגיש באופן עצמאי באמצעות הגעה לרשות המיסים המקומית והגשת טפסים בצורה עצמאית או באמצעות עזרת פקיד. למרות שבאופן עקרוני לא ניתן להגיש בקשה להחזר מס דרך האינטרנט, אצלנו בMoneyBack ניתן לעשות זאת בלחיצת כפתור און ליין. למרות שניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי, ישנן מספר סיבות בגינם מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מומחים בטרם הגשת הבקשה:

  • עלייה בשכר. לעיתים ייתכן והגשת הבקשה דווקא תיצור חוב למס הכנסה, שכן ייתכן ובעקבות המעבר בין העבודות שכרו של העובד עלה בחישוב שנתי כולל, כך שמדרגת המס אליה הוא צריך להיות משויך הינה גבוהה יותר. לכן כדאי לפנות לרואה חשבון מיומן שיעשה עבורכם את הבדיקה המקיפה לאורך השנים ויכריע האם ומתי כדאי להגיש את הבקשה להחזר מס.
  • דמי אבטלה והכשרה מקצועית. במידה והייתם מובטלים במשך תקופת זמן בטרם התחלתם בעבודה חדשה, ייתכן וקיבלתם דמי אבטלה. דמי אבטלה מחושבים אף הם כחלק מההכנסות לצורך חישוב הזכאות בהחזר מס, ולכן קבלה של דמי אבטלה צריכה להילקח גם היא בחשבון בטרם מגישים את הבקשה להחזר מס. במידה ועברתם הכשרה מקצועית מטעמו של משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים, הייתם זכאים לקבלת דמי אבטלה באותה תקופה, ולכן הדבר תקף אף לגביכם.
  • דמי לידה ופיצויים. בנוסף לכל אלו, גם דמי לידה ופיצויים (עד שיעור מסוים המשתנה מדיי שנה בהתאם להוראת הרשויות) נחשבים כהכנסה החייבת במס מצד רשות המס, ולכן יש לשקלל גם אותם בחישוב הזכאות בעת הגשת הבקשה.

 

אנשי המקצוע שלנו לשרותכם

אנחנו בMoneyBack פיתחנו עבורכם פלטפורמה ייחודית המאפשרת לכם להגיש את הבקשה להחזר מס מהבית בשעות שנוחות לכם ומבלי לקבל סחרחורת מכמות הטפסים שיש להגיש. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם רואי חשבון מומחים ויועצי מס ותיקים ובעלי ניסיון. פנייה קטנה בתשלום סמלי עשויה לחסוך עבורכם לא רק אלפי שקלים, אלא זמן יקר אותו תוכלו לנצל למטרות אחרות.

פנו אלינו עוד היום, וגלו איך תוך זמן קצר הכסף חוזר אליכם!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.