fbpx

הכירו את המיסים המוזרים ביותר

לפעמים נראה שאנחנו כל כך רגילים לשלם את המס, שכבר שכחנו שיכול להיות אחרת. בלי לשים לב או להקדיש מחשבה מכך, מדי שנה אנחנו משלמים מס על דברים שלא בהכרח ברורים מאליהם. אספנו עבורכם כמה דוגמאות מישראל והעולם של המיסים המוזרים ביותר, שאולי הגיע זמנם לחלוף מהעולם.

מס על רכבים ודלק

מי מאיתנו לא מחזיק רכב ומשלם את ההוצאות השוטפות שלו? ובכן, מבט מקיף על הוצאות הרכב מעלה שאנחנו משלמים לא מעט מס על ההחזקה שלו – כאילו שזה מותרות להחזיק רכב. ראשית, המס על ייבוא רכבים לישראל עומד על שיעור של 114% ממחיר הרכב – וזה עוד כשיש הסכם סחר בין המדינה המייצאת לישראל. כן, מחירו המקורי של הרכב שלכם ללא המס עומד על מתחת למחיר ששילמתם. אם לא די בכך, גם המס על דלק עומד על 49.5 אחוז נוספים. כן, הרכב שלכם שווה לא מעט למדינה.

 

מס על זכייה בפרסים

במבט ראשון, לא בטוח שמדובר על מס כל כך מוזר. או שאולי כן? לפי פקודת המס העדכנית והאחרונה (נכון לשנת 2020), זכייה בפרס של מעל ל35,500 ש"ח מחייבת בתשלום מס של 35 אחוז. מדובר על זכייה בכל פרס כאמור, החל מזכייה בתוכניות ריאליטי ועד לזכייה בטוטו או בלוטו.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

אז מדוע המס הזה מוזר בכל זאת? 2 סיבות. האחת, המס למעשה מדרבן מהמרים להמר באופן לא חוקי ובמקומות שאינם מוכרים תחת רשויות המדינה בכדי להפוך את סכום הזכייה לנקי ורווחי יותר. הסיבה השנייה לכך היא משום שלא מדובר במס שמוטל גם על סכום זכייה לא מאוד גדול מחד, ומהינו בגובה לא מועט מאידך. בהתחשב בכך שמדובר בזכייה חד פעמית ולא במשכורת חודשית קבועה, נשמע הגיוני להתחשב קודם כל במצבו הכלכלי של האזרח לפני שממהרים לגבות ממנו מעל לשליש מסכום הזכייה שקיבל.

 

לא נעים להכיר: מס על שירותים בחו"ל

לפי סעיף 15 לחוק מס ערך מוסף, תקנה מיוחדת 6ד, תושב ישראל שנוסע לחו"ל ומקבל שם שירותים כמו מסעדה, מוניות או מלון צריך לשמור את הקבלות, וכאשר הוא חוזר לארץ הוא צריך להוציא חשבונית באופן עצמאי ולשלם את המע"מ עבור השירותים שצרך. בפועל, המס לא נאכף – אולי כי הוא כבר מוזר מדיי, ולכן אף אחד לא באמת משלם אותו.

הכירו את המיסים המוזרים ביותר
הכירו את המיסים המוזרים ביותר

המיסים היצירתיים ביותר שהיו בישראל ובוטלו

אם חשבתם שהמיסים האלו נראים קצת מוזר, הגיע השלב לעלות רמה. מבט קצר בתולדות המדינה היהודית מספיק כדי להבחין במספר מיסים תמוהים במיוחד, שתודה לאל כבר אינם חלק מספר החוקים שלנו. מה למשל?

ברשימה תוכלו למצוא את מס העיזבון, שידוע לשמצה יותר בתור "מס המוות". לפי הרעיון של מס העיזבון האזרח צריך לשלם גם על כך שהוא נפטר. כן, מוזר ככל שזה נשמע. על המס הזה התבדחו מספר כלכלנים באמירה שלפחות המס הזה עשוי להקטין את שיעור התמותה. אבל ברצינות, מדובר במס מקומם שהיה חלק מספר החוקים שלנו החל משנת 49, עד שבוטל כליל בשנת 81 לרווחת הנפטרים ויורשיהם.

או מה בנוגע למס הבולים, למשל? החל משנת 61 ועד לשנת 2008 כמעט כל מסמך שתוכנו הכיל התקשרות מסחרית חויב בתשלום מס ביול לאחר החתימה עליו. המאבק במס והדרך לביטולו ידעה עליות וירידות רבות, ואפילו עצרה בדרך בערעור לבג"ץ, עד לביטולה המלא.

 

חשבתם שזה מוזר? המיסים המוזרים ביותר בעולם

ואם חשבתם שכל זה לא מספיק מוזר, אספנו עבורכם מבחר מהמיסים ההזויים ביותר בעולם:

מס שיזוף: בשנת 2010 העביר הממשל של אובמה בארה"ב מס על שיזוף. לפי החוק מכוני שיזוף נדרשים לגבות מס של 10 אחוז על שירותי השיזוף שהם מציעים. כמה המס הזה מוזר? אחד מחברי הקונגרס הרפובליקני הציע להטיל את המס על השמש במקום.

מס השמנה: מסתבר שיש מקומות בעולם שבהם אינך יכול פשוט להשמין להנאתך. ביפן למשל נקבע מס על השמנת יתר. גברים ונשים במדינה נדרשים לשמור על היקף המותניים שלהם עד להיקף מסוים, ורשויות מקומיות נדרשות למדוד את היקף המותניים של תושבים בגילאי 40-74 אחת לכמה זמן.

מס כלבים: כן, בכמה מדינות מתקדמות במיוחד תשלמו מס גם על הכלב שלכם. בהאג למשל תשלמו מס בגובה 111 יורו עבור הכלב הראשון ו287 יורו עבור הכלב השני. האמת? לפחות מחמיא לכלבים שמוכנים לשלם עליהם כל כך הרבה.

מס משקאות מוגזים: סיימתם ארוחה, הגרון קצת יבש ומתחשק לכם מתוק. משקה מוגז? אולי כדאי שתחשבו פעמיים. בכמה מדינות בארה"ב כבר הוטל מס מיוחד על משקאות מוגזים, שנראה שהוא חלק מהמאבק בהשמנה במדינה.

 

הדבר המוזר ביותר: תשלום מס גבוה ממה שנדרש

אבל ללא ספק, המס המוזר ביותר הוא המס שנגבה מכם ללא הצדקה כחוק. מדי שנה, מעל למיליארד ש"ח עודפים נגבים בידי רשות המס בשל טעויות חישוב והערכה של הרשות, וכמעט כל שכיר זכאי לקבל החזרי מס בשל כך. למרות זאת, רק פחות מ9 אחוז מהשכירים דואגים לבקש את כספם בחזרה בסופה של השנה.

נכון, זה נראה בלתי הגיוני בעליל שבשנת 2020 עדיין יכולות להתרחש טעויות כאלה. בעידן שבו כמעט הכל ממוחשב וטכנולוגי, היינו מצפים שרשות המס תהיה מדויקת יותר ותמנע מגביה עודפת שדורשת גם מצד הרשות עבודה ארוכה ומעבר על טפסים שמבקשים לקבל את הכסף בחזרה.

ולמרות זאת, זה המצב בישראל. ועד שהמצב ישתנה – כדאי שתלמדו איך לקבל את הכסף שלכם בחזרה.

 

החזרי מס זה אנחנו – בואו לקבל את מה שמגיע לכם

מעוניינים לקבל את הכסף שלכם בחזרה? אנחנו בMoneyBack נשמח לעמוד לשירותכם. תמורת תשלום סמלי תוכלו למלא באתר את הפרטים האישיים שלכם. לאחר מכן רואי החשבון ויועצי המס המנוסים שלנו יעברו על הנתונים שמסרתם וימלאו עבורכם את טופס הבקשה להחזר מס, כך שתקבלו את ההחזר המקסימלי שמגיע לכם, ובמהירות האפשרית.

לפי נתוני הרשות, ממוצע ההחזר לבקשה עומד על למעלה מ3,500 ש"ח להחזר. אל תהססו לקבל את מה שמגיע לכם – פנו אלינו עוד היום!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.