fbpx

חישוב מס הכנסה, טעויות נפוצות

טעות לעולם חוזרת או בקיצור ט.ל.ח, כך מופיעה בתחתית מגוון פרסומות ומבצעים. למרבה הצער, פתגם זה חל גם על חשבי שכר, רואי חשבון, מעסיקים ורשויות המס, האמונים על חישוב מס הכנסה מידי חודש בחודשו. נתחיל בעובדה, שמי שאחראי על רוב החישובים החשבוניים, וקובע על ידי כך את שכר העובדים, ואת קבלת הזכויות המגיעות להם (מה שנקרא זכויות סוציאליות), הוא חשב השכר של הארגון או העסק.

הוא אחראי על הפקת תלושי השכר בפועל, ומתוקף תפקידו לדאוג לדווח כמו שצריך, לרשויות המס כפי הנדרש בחוק. הבעיה המרכזית בריכוז הסמכות הזו בידיו של חשב השכר, היא בעובדה הפשוטה שבישראל, יש המון חשבי השכר לא מספיק מקצועיים, וחסרי הכשרה כלל בתחום.

ודאי ראיתם או שמעתם, יותר מפעם אחת על חישוב מס מוטעה, הגורם לגביית יתר של מס ואיבוד של אלפי שקלים מידי שנה. שכירים רבים, פשוט לא מודעים לטעויות שנפלו בתלושי השכר שלהם, בדרך כלל זה נעשה בתום לב, אבל לא תמיד! סקר עדכני שנערך לאחרונה בישראל, חשף כי תדירות הטעויות שנמצאו בתלושי השכר של שכירים במדינה נאמדת בעשרות אחוזים. לכן בעצם מגיע לשכיר החזר מס.

חישוב מס הכנסה, סליחה טעינו! 

הסקר בדק חישובי שכר שהפיקו 325 חשבי שכר במקומות שונים בארץ, וסך הכל נבחנו בקפידה כ- 3,310 תלושי משכורת במהלך שנה אחת. ניתן לראות בבירור, לפי הממצאים שעלו מהמחקר, כי כמות טעויות החישוב, גדולה יותר בעיקר בעסקים קטנים ובינוניים, ופחות משמעותית בחברות ועסקים גדולים.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

חישוב מס הכנסה, טעויות נפוצות
חישוב מס הכנסה, טעויות נפוצות

הטעויות השכיחות והנפוצות ביותר הן: 

  • חישוב משכורות לעובדים יומיים (13.7% בממוצע)
  • חישוב גמול מחלה לעובדים  (13.6% בממוצע)
  • טעויות בחישוב שעות נוספות,(מעבר ל -9 שעות עבודה) ובאחוזים הנוספים
  •  חישוב מוטעה לפי נתוני טופס 101

בדיקה עצמית של תלוש השכר, לא מה שחשבת!

גם אם נגיד שיש עובדים קפדנים במיוחד שמשקיעים זמן, ובודקים בעצמם את תלוש השכר כל חודש, לא תמיד יוכלו לדעת, האם נפלה טעות בחישוב של השכר. וכל זאת למה? כי מי שמחשב צריך לגלות בקיאות בשלל נושאים, כגון: תקנות והוראות של מס הכנס, חוקי עבודה,   חוקי וביטוח לאומי, הפרשות פנסיוניות וביטוחים, הוצאות על: רכבי חברה, מכשירים ניידים, תווי קנייה ועוד, ידיעת נתונים אלה על בוריים מידי חודש עם כל העדכונים והחידושים, שיש בתחום החקיקה, הופכים את מלאכת חישוב השכר בארגונים, בחברות ועסקים למלאכה לא פשוטה בכלל.

רוצה לחסוך כאבי ראש וטעויות מיותרות? תן למומחים שלנו לעבוד בשבילך!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.