fbpx

מה אנשים לא יודעים על החזרי מס

תמיד רציתם לדעת מה זה החזרי מס ואיך גם אתם תוכלו לקבל אותם? הכתבה הזו בשבילכם. למרות שמשלמי מיסים רבים זכאים לקבל סכומים נכבדים מכספם בחזרה מרשויות המס, מעטים יודעים כיצד ניתן להגיש בקשה להחזר מס, ומעטים יותר אף מגישים את הבקשה בפועל. המחשבה שתהליך הבקשה מורכב ומסורבל, מרתיעה רבים לבקש את שמגיע להם בצדק, וחבל. אך אל דאגה, בשביל זה אנחנו כאן. אז בואו נתחיל. 

למה מגיעים לי החזרי מס?

כדי להבין למה מגיע לכם החזרי מס, צריך להבין תחילה כיצד מחושב גובה המס אותו אתם משלמים. רשות המס מחשבת את גובה המס אותו אתם צריכים לשלם על בסיס הערכה שנתית של ההכנסה אותה אתם צפויים להכניס במהלך השנה כולה. סכום זה, קובע את מדרגת המס אליה אתם שייכים. על בסיס סכום זה – גובה מכם הרשות על בסיס חודשי את המס. הסיבה לכך שרבים כל כך זכאים לקבלת החזר מס היא הפער שנוצר בין החישוב השנתי של רשות המס לסכום אותו אתם מרוויחים בפועל.

כך למשל, שכיר שהשתכר בתחילת השנה כ10,000 ש"ח בחודש אך בהמשך אותה שנה שכרו ירד לפחות מ9,000, ישלם 20% מס במקום 14%(נכון לטבלת מדרגות המס לשנת 2020) על פי מדרגת המס אליה הוא שייך בפועל, ולכן יהיה זכאי להחזר מס משמעותי.

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

איך יודעים אם מגיע לי החזר מס?

חשוב לדעת שרשות המס איננה טועה בגובה המס אותו אתם צריכים לשלם בצורה מכוונת. הטעות מתרחשת בצורה טבעית כתוצאה משיטת התחשיב השנתית הנהוגה במדינה, ולכן רבים כל כך זכאים להחזר אף שאינם יודעים זאת. משום כך, רשות המס לא תדווח לכם שאתם זכאים להחזר מס בכוחות עצמה – היא פשוט לא יודעת את זה. אז איך כן תוכלו לדעת אם מגיע לכם החזר מס? אפשרות אחת היא לפנות לאנשי מקצוע כמו רואי חשבון או יועצי מס, שיערכו עבורכם את הבדיקה. למרות החשש שהשירות עלול לעלות כסף רב, ניתן לקבל את השירות במחיר מוזל ובצורה פשוטה, דרך הפלטפורמה הייחודית שלנו כאן בMoneyBack, שמעמידה לשירותכם את אנשי המקצוע המומחים והמנוסים בתחום.

בנוסף, ישנה רשימה של מקרים נפוצים בהם אתם צפויים להיות זכאים להחזר מס. אם אתם מוצאים את אחת מהסיבות (או יותר) רלוונטית עבורכם, בהחלט ייתכן שאתם זכאים להחזר מס:

  • החלפת עבודה או שינוי בגובה השכר
  • קבלת פיצויים בגין פיטורים
  • מחלה רפואית
  • שנת שבתון
  • שינוי בגובה נקודות הזיכוי להם אתם זכאים כגון בן זוג שלא עובד, הולדת ילד חדש במשפחה, שחרור מהצבא, ועוד. נקודות הזיכוי קובעות את גובה הטבת המס לה אתם זכאים על פי הקריטריונים שקבעה המדינה, כאשר נכון לשנת 2020, ערכה החודשי של נקודת זיכוי הינו 219 ש"ח, וערכה השנתי הינו 2,628 ש"ח.

חשוב לציין שהרשימה הינה חלקית בלבד, ולכן כדאי בכל מקרה להתייעץ עם אנשי מקצוע.

 

כמה זמן אחרי שנת המס ניתן לקבל את הכסף?

את הבקשה להחזר מס ניתן להגיש עד 6 שנים לאחר שנת המס אליה מוגשת הבקשה. במידה ואתם מעוניינים להגיש בקשה להחזר מס עבור יותר משנת מס אחת, יש להגיש את הבקשה בטפסים נפרדים עבור כל שנה ושנה. חשוב לציין ששנת המס מתחילה בראשון לינואר ונגמרת בסופו של חודש דצמבר, ולכן גובה המס מחושב על פי הכנסת השכיר בין חודשים אלו. שימו לב כי את הבקשה להחזר ניתן להגיש רק בסיומה של שנת המס, ולא קודם לכן.

מה אנשים לא יודעים על החזרי מס
מה אנשים לא יודעים על החזרי מס

כיצד מגישים את הבקשה להחזר מס?

על מנת להגיש בקשה להחזר מס, יש למלא את טופס מספר 135 (אותו ניתן להוריד מאתר רשות המיסים), ואליו לצרף מסמכים נוספים כמפורט בטופס. בנוסף יש לצרף לבקשה טופס מספר 106 אותו מקבל העובד מהמעסיק. כאמור, עבור בקשה לכל שנה נפרדת, יש לצרף את הטפסים הרלוונטים לאותה שנה.

את הטפסים לבקשת החזר המס יש להגיש בלשכת פקיד השומה אליה אתם משתייכים על פי אזור מגוריכם. באופן עקרוני, לא ניתן להגיש את הבקשה להחזר מס דרך האינטרנט. אך אצלנו בMoneyBack ניתן להגיש את הבקשה גם מהבית, בלחיצת כפתור און-ליין.

 

תוך כמה זמן וכיצד הכסף יוחזר אליי?

בעת הגשת הבקשה, יש על העובד לצרף אסמכתא המאמתת את פרטי חשבון הבנק שלו, כך שכאשר הכסף יוחזר, יועבר הסכום במלואו ישירות אל חשבונו של המבקש. על פי האמור בחוק, ההחזר יתקבל לחשבון המבקש בתוך כשנה מיום הגשת הבקשה, או בתוך שנתיים מאותה שנה בה שולם המס, כאשר לרשות המס שמורה האופציה לבחור במועד המאוחר ביניהם.

למרות הזמן הממושך שלוקח לרשויות עד להחזרת המס, בוודאי תשמחו לשמוע כי להחזר המס מתווספים 4% הצמדה וריבית עבור כל שנה שעברה החל מהשנה בה שולם המס.

 

מדוע חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע

למרות שניתן להגיש את הבקשה והטפסים באופן עצמאי, מומלץ לפנות למומחים ואנשי מקצוע שיעשו עבורכם את החישוב כמה כסף מגיע לכם חזרה. פעמים רבות אנחנו כלל איננו יודעים על הזכאות שלנו להחזר, ומי שיכול לזהות אותה עבורנו הם אנשי המקצוע. בנוסף, פעמים יתכן שעקב החלפת מקום העבודה או עלייה במשכורת אתם דווקא צריכים לשלם יותר מס, ולא פחות. לכן ייעוץ באנשי מקצוע יאפשר לכם לישון בלילה בשקט, בידיעה שהבקשה תוגש על הצד הטוב ביותר.

MoneyBack – הדרך הנכונה להחזיר את הכסף שלכם!

אנחנו בMoneyBack פיתחנו עבורכם פלטפורמה חדשנית וייחודית שמאפשרת הגשת בקשה להחזר מס בלחיצת כפתור און ליין. אצלנו תוכלו לבחור בזמן שנוח לכם ולהגיש את הבקשה מהבית, בליווים של מומחי מס ויועצים מנוסים שילוו אתכם לאורך התהליך תמורת תשלום סמלי. השירות החדשני והמקצועי יוכל לחסוך לכם כסף רב, בצורה ידידותית ונגישה שתקל עליכם את התהליך.

פנו אלינו עוד היום וקבלו את הכסף המגיע לכם!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.