fbpx

מהם נקודות זיכוי במס הכנסה

בוא נעלה נקודה: גם לך מגיעות נקודות זיכוי במס הכנסה. החיים לא תמיד נותנים נקודת פתיחה כלכלית שווה לכולנו. יש משפחות בהם יש מפרנס אחד, ומשפחות בהם שני מפרנסים. יש משפחות בהם יש ילדים קטנים, ומשפחות בהם יש ילדים גדולים, יש כאלו שזה עתה השתחררו מהצבא, וכאלו שנמצאים בעיצומם של לימודים לתואר כזה או אחר.

לכן במדינת ישראל מונהגת מדיניות שמקנה הטבה במס הכנסה, הניתנת לאזרחים שעשויים להיות בנקודת פתיחה טובה פחות מזו של אחרים. בנוסף לכך, פעמים רבות המדינה רוצה לקדם אינטרס ציבורי מסוים כמו שירות צבאי או לאומי, ועל כן היא מקנה הטבות למשוחררים ממנו בתקופה שלאחר השחרור.

 

אז מהם נקודות זיכוי במס הכנסה?

כפי שהסברנו, נקודות זיכוי במס הכנסה הם נקודות הניתנות למספר אוכלוסיות, במטרה לקדם אינטרסים אותם המדינה רוצה לקדם, או להקל מהעול הכלכלי שמוטל על קבוצות מסוימות באוכלוסייה. את הנקודות מקבלים על פי קריטריונים שנקבעו בכנסת, ולכן הם עשויים להשתנות מדי מספר שנים.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

נכון לשנת 2020, שוויה של נקודת זיכוי אחת הינו 219 ש"ח מדי חודש, ובסך הכל ערכה השנתי עומד על 2,628 ש"ח מדי שנה בעבור כל נקודה. הזכות הבסיסית ביותר במדינה לה זכאי כל אזרח שעובד לפחות שנה הינה 2.25 נקודות זיכוי במס הכנסה, כך שכל אזרח עובד במדינה זכאי להטבת מס בשווי של 5,913 ש"ח באופן בסיסי, עוד בטרם קיבל זכאות לנקודות נוספות מסיבות אחרות.

בנוסף לכך, בשונה מגובה המס אותו אנו משלמים ונקבע על פי מדרגת השכר אליה אנו משתייכים על פי הכנסתנו השנתית, גובה הזיכוי מנקודות זכות במס הכנסה נשאר קבוע ללא קשר לינארי לגובה המשכורת. כך, גם אם משכורתכם היא 8,000 ש"ח בחודש וגם אם היא 25,000 ש"ח בחודש, הסכום השנתי אליו אתם זכאים כתוצאה מצבירת הנקודות אינו משתנה.

 

מי הם הזכאים לקבל את הנקודות?

בטח תופתעו לשמוע שלנקודות ישנם זכאים רבים. הנה רשימה חלקית של הזכאים, שסביר שתוכלו למצוא את עצמכם בתוכה:

  • זכאות בגין לימודים: נקודות זיכוי הניתנות לסטודנטים הנמצאים בלימודים אקדמיים, בין אם במהלכו של תואר ראשון, תואר שני או אפילו שלישי. בנוסף לכך, ישנם נקודות זכאות נוספות לסטודנטים לרפואה או רפואת שיניים וכן למקבלי תעודת הוראה ולעובדים שנמצאים בקורס לימודי מקצוע (גובה הזכאות משתנה בין התארים השונים).
  • זכאות בגין הורות: נקודות זיכוי הניתנות להורים לילדים עד גיל 18, וכן להורה המגדל את ילדו לבד (נקודת זיכוי אחת, ללא קשר למספר הילדים). הורים לילדים בגיל הרך, זכאים לנקודות נוספות בשל כך בעבור כל ילד עד גיל 5.
  • זכאות בגין מחלה: נקודות זיכוי הניתנות להורים לילדים בעלי מוגבלות, הן פיזית והן שאינה פיזית, כמו אוטיזם.
  • זכאות בגין גירושין: נקודות זיכוי הניתנות לבן זוג שמשלם מזונות לבן זוגו לשעבר בגין גירושין, וכן להורה גרוש או פרוד, עבור גידול ילדיו (נקודת זיכוי אחת).
  • זכאות בגין בן זוג: נקודות זיכוי הניתנות במידה ואחד מבני הזוג אינו עובד.
  • נקודות זיכוי על פי גיל, מין ואזרחות: נקודות זיכוי הניתנות לנשים (חצי נקודת זיכוי), לנוער עובד (נקודת זיכוי אחת) ולתושבי ישראל (2.25 נקודות זיכוי), וכן לחיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי (נקודת זיכוי אחת למשך 36 חודשים לאחר השחרור).

 

כיצד ניתן לקבל את הנקודות

כדי לקבל את הנקודות יש למלא טופס 101 אותו מוסרים לידי המעסיק. כפי שבוודאי שמתם לב בעבר, בגבו של הטופס ישנם מספר סעיפים אותם ניתן לסמן על מנת לבקש פטור או זיכוי ממס. אולם לפעמים ייתכן שפספסתם את הסימון או שעברו עליכם שינויים במהלך השנה לאחר הגשת הטופס, כמו גירושין או הולדת בן או בת חדש במשפחה. במקרים כאלו, מגיע לכם החזר מס בגובה הנקודות להם הייתם זכאים! אז כיצד ניתן לקבל את ההטבה?

מהם נקודות זיכוי במס הכנסה
מהם נקודות זיכוי במס הכנסה

כיצד ניתן לבקש החזר כספי בגין נקודות זיכוי במס הכנסה

למרות שרבים חוששים מהתעסקות עם רשות המס או מביקור במשרדיהם, ברשות המס מבהירים כי אין כל סיבה לחשש וקוראים לציבור להגיע לקבל את הכסף שמגיע לו מרשות המס. ברשות מבהירים שהגבייה המיותרת אינה נובעת מסיבות מכוונות – אלא מטעויות רישום, איחור ואי עדכון של הנתונים החדשים ומסירה לא מפורטת או מדויקת מספיק של הנתונים שעשויים לזכות בנקודות הזיכוי.

לכן, כל מה שצריך לעשות הוא למלא טופס בקשה להחזר מס המסומן כטופס מספר 135, על פי ההוראות המפורטות בדף או על פי הוראות פקיד השומה. בנוסף לכך, בהתאם לסיבה בגינה אתם מבקשים את ההטבה, יתכן ותדרשו למסור מסמכים נוספים, כך שכדאי לבדוק בטרם ההגעה לסניף רשות המיסים המקומית מהם הטפסים הנוספים להם תידרשו.

למרות שבאופן עקרוני לא ניתן להגיש את הבקשה להחזר מס באמצעות באינטרנט אלא רק בסניף הרשות המקומית, אצלנו בMoneyBack תוכלו למלא את כל המסמכים הרלוונטיים ישירות מהבית, בשעות שנוחות לכם, ולהגיש אותם און ליין, מבלי לצאת מהמזגן.

את הבקשה עבור כל שנה ניתן להגיש עד 6 שנים אחרי ובטופס נפרד, כך שבשנת 2020 ניתן לבקש החזרי מס לשנים בטווח שבין 2014-2020.

 

איך אוכל לדעת אם אני זכאי להחזר כספי?

על מנת לברר האם יש כספים אותם אתם זכאים לקבל בחזרה, רשות המיסים עוד לא המציאה עבורנו רעיון פשוט; לכן, הדרך היחידה לבדוק האם אתם זכאים לקבלת החזר מס בגין נקודות זיכוי היא הגשת הטפסים לרשויות, דבר שיחייב אתכם להגיע פיזית ללשכת השומה ולעמוד איתם בקשר. בנוסף לכך, יש בדבר סיכון, שכן ייתכן ויתברר כתוצאה מהגשת הטפסים כי הייתם זכאים לקבלת פחות נקודות ממה שקיבלתם בפועל, כך שייתכן ותתחייבו למעשה בתשלום נוסף לרשות המס, במקום לקבל כסף חזרה.

אולם עדיין ישנו פתרון אחד יעיל שעשוי להתגלות כחסכוני במיוחד: פנייה לחברה שמתעסקת עם החזרי מס באופן מקצועי וקבוע, שתבצע עבורכם את הבדיקה ותחסוך ממכם את כל הבירוקרטיה המייגעת. לחברות המקצועיות שבעלות ניסיון רב בתחום יש יתרון בכך שהן מכירות את החוקים וההליכים הנדרשים, ולכן הגשת הטפסים דרכם עשויה לחסוך זמן רב ומעלה את הסיכויים לקבל את הכסף מרשויות המס.

 

המקצועיות והידע שלנו כולו לשירותכם

אנחנו בMoneyBack פיתחנו בשנים האחרונות מערכת ייחודית, שמאפשרת לכם להגיש את הבקשה לקבלת החזר מס ישירות מהבית, בלי לזוז מהסלון. את הבירוקרטיה שלכם אנחנו מעבירים לאנשי המקצוע הטובים בתחום, איתם אנו מנהלים שיתוף פעולה פורה. לשירותנו עומדים רואי חשבון מנוסים וותיקים ויועצי מס מומחים, שישמחו לעזור לכם לחסוך את כספכם.

פנייה קטנה בתשלום סמלי, עשויה לחסוך עבורכם זמן רב ואלפי שקלים עבור כל שנת מס. אז למה אתם מחכים? צרו עמנו קשר כבר עכשיו!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.