fbpx

החזר מס על עבודה מהבית

תקופת הקורונה שהגיעה אלינו גרמה ליותר ויותר עובדים לעבוד מהבית בתחום עיסוקם. כיוון שהיום העבודה מהבית מתרחשת עבור אנשים רבים, יש להכיר בזכויות המס המגיעות לכם אשר יכולות לחסוך לכם כסף רב. השינוי במיקום העבודה שעד לפני כשנתיים היה בעיקר דרך המשרד, והיום הוא לא מעט דרך הבית, גרם גם להוצאות הכלכליות להשתנות. בכתבה זו נפרט על החזר מס על עבודה מהבית.

 

הוצאות הבית עלו

כיוון שהעבודה מהבית גורמת לאנשים להיות יותר זמן בבית בכך גם העלויות של המחייה עולות. הדלקת המזגן שעות נוספות, האורות, חיבור המחשבים למקור חשמל ועוד.

כאשר העבודה מתבצעת מהמשרד, הוצאות כמו חשמל, ארנונה ומערכת מחשוב הן תחת אחריות תשלום של המעסיק. אך כאשר העבודה היא מהבית, אין אפשרות לגבות מהמעסיק סכומים בגין הוצאות שוטפות, ולכן נוצר פער.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

הקורונה יצרה מציאות חדשה שבה ההוצאות הביתיות עולות והעובד נושא אותן בעצמו, ואילו המעסיק מרוויח מבחינה כלכלית על ידי חסכון גדול של כסף. גם אם השכר של העובד אינו נפגע בעקבות המעבר לעבודה מהבית, כן הוא משלם יותר מאשר בשגרה של העבודה מהשרד, בעקבות עלויות שוטפות שגדלות.

 

אם אתם אכן עובדים מהבית, דעו שמגיע לכם כסף

אומנם העבודה מהבית הפכה לנפוצה מאוד בשנה – שנתיים האחרונות בעקבות מגפת הקורונה, אך יש להכיר כי ניתן לקבל החזר של מס בעקבות העבודה מהבית. כאשר האדם עובד דרך ביתו, ההגדרה למקום עבודתו משתנה, וגם ביתו נכנס תחת הגדרת רכוש השייכת לעסק בו הוא עובד. הכרה זו כחלק מרכוש העסק מעניקה לעובד זכויות בתשלום המס, שבמידה ואינן מגיעות, ניתן לדרוש בגינם החזרים.

 

ההוצאות אשר יכולות לזכור בהחזר מס

החיים המתנהלים באופן שגרתי בבית מעלים את ההוצאות, ועל חלקן מגיע לכם החזר ממס ההכנסה, כיוון שנכנסים תחת הגדרות של תפעול המשרד הביתי. ההוצאות העיקריות אשר ניתן לרשום כהוצאות מוכרות עבור משרד ביתי הן – תשלום שכר דירה, אחוזים מתשלום המשכנתא, חלק מתשלום הארנונה, חלק מתשלום חשבון החשמל, המים, הטלפון, הגז, האינטרנט, מכשירי מחשוב, הדפסה וריהוט משרדי.

הכלל לפיו ההוצאות מחושבות למתן החזר ממס הכנסה הוא שכל הוצאה אשר קשורה לעבודה עשויה להיות הוצאה מוכרת עבור החזר מס. אומנם את חשבון החשמל לדוגמא, לא תקבלו החזר מלא מתוך נקודת הנחה כי בחשמל נעשה שימוש גם מעבר לפעילות העבודה. בכדי לקבל החזר מס משמעותי בגין הוצאה ביתית, נדרש להוכיח כי אכן הוצאה זו הכרחית לביצוע העבודה.

 

הוצאה מוכרת

עבור כל עסק קיימת הוצאה שהיא מוכרת וידועה כהכרחית לשיפור העסק, הצלחתו והרחבת היקף העבודה שלו. הוצאה מוכרת משתנה, היא הוצאה אשר רלוונטית לעסק מסוים, אשר הועלתה בפני רשויות המס ואכן הוגדרה כשהוצאה מוכרת בתחום שלה.

למשל, כאשר יש עסק אחד שדורש ביצועי שילוחים רבים ונסיעות למען הצלחתו, לעומת עסק שמתבסס על שיחות טלפון וקווי שירות. כל אחד מעסקים אלו עשויים להיות מוגדרים תחת הוצאה מוכרת למען הצלחת העסק.

החזר מס על עבודה מהבית
החזר מס על עבודה מהבית

שלב ההוכחה

במקרים בהם קשה להפריד בין הוצאות מחיה להוצאות עבור עבודה לא תתקבל הבקשה לקבלת ההחזר בצורה מלאה, אלא רק על חלק מההוצאות. למשל, במידה ואין חדר עבודה נוסף בבית אשר מוגדר לביצוע העבודה, לרוב החזר המס בנוגע לשכר הדירה עשוי לא להתקבל.

בכדי לקבל החזרי מס, יש לבצע סדרת הוכחות כי אכן ההוצאות השגרתיות שלכם בבית גדלו משמעותית בעקבות העבודה דרך הבית מאשר במשרד. שלב ההוכחה עשוי להיות מורכב, והסוד הוא לתעד כמה שיותר מבחינת מסמכים ותשלומים בכדי שיהיו מסמכים מאומתים להציג בפני רשות המיסים.

ההוכחה יכולה להתנהל על ידי עריכת השוואה בין החשבונות של השנה בה הוא עבד מהמשרד, לבין החשבנות של השנה בה הוא עבד מהבית. בנוסף, ניתן להוכיח גם על ידי חלוקת החודש לשעות עבודה ולדרוש את ההחזר החלקי לפי שעות עבודה חודשיות. הצגת המסמכים, הקבלות, התשלומים והאישורים היא הדרך לאמת את טענתכם ולזכות בהחזרי מס בגין עבודתכם מהבית.

 

החזר מס על עבודה מהבית – הגשת הבקשה

הבקשה מתבצעת על ידי מילוי טופס של מס הכנסה על ידי השכיר ובו מפורטים פרטי ההכנסות וההוצאות. בנוסף, יש לבקש גם מהמעסיק מילוי טופס אשר בו יתבססו הנתונים של הכנסותיכם החודשיות לפי דבריו. הטופס השלישי שיש להגיש הוא הטופס בו מצוינות ההוצאות הספציפיות עליהן אתם דורשים החזר מס.

 

האם הדרך שווה את התוצאה?

כיוון שהמדינה מנסה להקל את אזרחיה בעקבות משבר הקורונה, החזרי מס רבים אכן מאושרים במידה והם מוכחים בצורה נכונה ומהימנה. הבירוקרטיה אשר נדרשת בכדי להגיד את הבקשה הינה מורכבת הדורשת סבלנות, זמן והתעסקות, אך התוצאה יכולה להניב החזרי כספים רבים לכיסכם אשר מגיעים לכם בזכות עבודתכם הטובה למען העסק שלכם.

ההחלטה אם לצאת לדרך ההוכחות ולדרוש השתתפות בהחזרי מיסים בעקבות העבודה מהבית היא החלטה אינדיבידואלית ובה כל אחד מבצע את השיקולים הנכונים ביותר עבורו.

אך כן יש לבצע חושבים מחדש בתוקפה אחרת זו של החיים. נראה כי העבודה מהבית עומדת להישאר לעוד שנים רבות בעקבות ההצלחה בהמשך שגרתיות העסק, ולכן אולי שווה לבצע הליך בירוקרטי זה. עבור כספכם.

 

לסיכום,

תקופת הקורונה הביאה איתה שינוי בסביבת העבודה ואפשרה לחברות ועסקים רבים להמשיך לפעול במרץ תוך כדי העסקת העובדים מהבית. אך העבודה מהבית מעלה משמעותית את ההוצאות השוטפות, שהעובדים אינם אלו שנדרשים לשלם עליהם. קבלת החזר מס בגין הוצאות אלו אפשרית לגמרי ומגיע לכל אדם העובד מהבית, אך ההחלטה אם להתחיל הליך בירוקרטי זה מותנה בהחלטה אישית של כל אחד.

שאלות ותשובות

ההוצאות שניתן לקבל עליהן החזר הן הוצאות אשר ניתן להוכיח כי הן נועדו לצורך עיסוק בתחום העבודה. ביניהן חלק מתשלום הארנונה, חשמל, שכר דירה, אינטרנט, ציוד משרדי ועוד.
כיוון שההוכחה היא הדרך היחידה שבה ניתן לקבל החזר מס זה, אחת מהאפשרויות היא לערוך השוואה בין ההוצאות של השנה בה לא עבדת מהבית, לבין ההוצאות של השנה בה כן עבדת מהבית.
הוצאה מוכרת היא הוצאה שמוכרת כחלק מהוצאות העסק למען מטרת הצלחתו.
התהליך מלווה בבירוקרטיה רבה והגשת מסמכים, אבל ההחלטה אם לצאת לדרך היא אישית.
do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.