fbpx

מהי חובת הדיווח למע"מ – כל הפרטים

בעלי עסקים בישראל מחויבים אחת לכמה זמן בדיווח כפול אודות שני נתונים. האחד, מס הכנסה המוכר והידוע שמפרט את סך ההכנסות החודשי של בעל העסק. השני הוא דו"ח מע"מ, שמפרט את סכום המע"מ ששולם לבעל העסק באותה תקופת זמן. אז על מי חלה חובת הדיווח למע"מ ואחת לכמה זמן הוא צריך לעשות את זה, ואיך כל הדו"חות האלה יכולים לתת לכם את הכסף שלכם בחזרה?

מה זה בכלל מע"מ ולמה קיימת חובת הדיווח למע"מ?

מע"מ (מס ערך מוסף) הוא מס בשיעור של 17 אחוז, שאותו כולנו משלמים כצרכנים בכל רכישה וקנייה של מוצר בגבולות הארץ למעט אילת ושדות התעופה. בניגוד לצרכן הפשוט, אף שבעלי עסקים משלמים מע"מ בכל פעם שהם רוכשים אספקה של מוצרים לשיווק (מה שמכונה מס תשומות), הם יכולים לקבל אותו בחזרה באמצעות הגשת דו"ח למע"מ, כך שלא ישולם על אותו מוצר מע"מ פעמיים.

הנה דוגמא שתעשה לכם את כל העניין פשוט יותר. נניח שאתם בעלי מוסך ושנתתם בחודש מסוים שירות בשווי של 1,000 ש"ח. על השירות הזה הלוקח שילם 1,170 ש"ח, שמורכבים מסכום השירות הבסיסי בתוסף של 17 אחוז מע"מ – סכום אותו אתם תעבירו לרשות המיסים. אם במהלך אותו חודש הייתה למוסך הוצאה של 585 ש"ח עבור מוצרים שמתוכה 85 ש"ח היו עבור מע"מ ששילם הספק של המוצר, ניתן לקזז את הוצאות המע"מ עם ההכנסות של המע"מ, כך שבסך הכל תצטרכו להעביר בסוף אותו חודש רק 85 ש"ח למע"מ במקום 170.

 

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

קבלת מס תשומות חוזר

במידה ומס התשומות גבוה מסכום המע"מ שבעל העסק צריך לשלם באותו חודש, בעל העסק רשאי להגיש דו"ח למע"מ בשביל לקבל את הסכום העודף. סכום ההחזר יוחזר לבעל העסק בדרך כלל תוך תקופה של 30 יום מזמן הגשת הדו"ח, ובלבד שהוגש במועד. גם במידה ובמהלך החודשים עליהם העוסק מדווח לא הייתה כלל פעילות בעסק, קיימת חובת דיווח – דבר שמכונה דו"ח אפס; כל שעל בעל העסק לעשות הוא לכתוב כי מחזור הכספים היה אפס.

 

החייבים בדיווח מע"מ

כפי שניתן להבין מהדוגמא שהבאנו, מי שחייב לדווח לרשות המס על מע"מ אלו עצמאים, מלכ"רים (מוסדות ללא כוונת רווח), חברות ומוסדות כספיים, ולא שכירים. גם בקרב עצמאים לא כולם חייבים בדיווח למע"מ: כאן נעשית הבחנה בין עוסק פטור לעוסק מורשה.

עוסק פטור הוא עצמאי שאינו עובר את סכום ההכנסה השנתי המקסימלי שנקבע בחוק מדי שנה, כאשר נכון לשנת 2020 מדובר על כ100,491 ש"ח. בנוסף, ישנם מספר מקצועות בהם העוסק חייב להיות מוגדר כעוסק מורשה ללא תלות בגובה ההכנסה השנתית, כמו מהנדסים, רופאים, כלכלנים ואדריכלים.

בעוד עוסק מורשה חייב לגבות מע"מ עבור כל עסקה ועסקה שהוא מבצע, עוסק פטור אינו צריך לגבות מע"מ עבור העסקאות שהוא עושה. לכן אף שגם העוסק הפטור חייב בהגשת דו"חות שנתיים על מחזור הכספים ופנקסי החשבונות, העוסק הפטור אינו מוציא חשבוניות מס ואינו מבצע ניכוי של מע"מ.

מהי חובת הדיווח למע''מ - כל הפרטים
מהי חובת הדיווח למע"מ – כל הפרטים

אחת לכמה זמן יש למסור את דו"ח המע"מ

תקופת הדיווח על מע"מ היא אחת לחודש או חודשיים, ומשתנה בין עסקים בכפוף לגובה המחזור השנתי של עסקאותיהם:

  • עד למחזור עסקי של 1,520,000 בשנה, הגשת הדו"ח למע"מ נעשית אחת לחודשיים.
  • החל ממחזור עסקי של מעל 1,520,000 ש"ח בשנה, הגשת הדו"ח נעשית מדי חודש.
  • בכל אחד מהמקרים, את הדו"ח יש להגיש לא יאוחר מה15 לחודש של החודש העוקב לתקופת הדיווח.

סכום המחזור העסקי הקובע את חובת הדיווח מתעדכן בראשון לינואר מדי שנה ומפורסם באתר רשות המיסים.

 

כיצד יש להגיש את דו"ח המע"מ

את הדו"ח ניתן להגיש באחת משתי דרכים – באופן ידני בסניפי בנק הדואר / אחד הבנקים המסחריים, או באמצעות אתר האינטרנט של רשות המיסים. את הדו"ח ממלאים באמצעות השוברים בפנקס הדיווח שמקבל העסק בתחילת שנת המס. לאחר הגשת הדו"ח יש לשמוק את חתימת הקופאי וחתימת הבנק על גבי העתק של הדו"ח, כך שתהיה בידכם ראיה שהגשתם את הדו"ח וששילמתם את המע"מ שנדרשתם.

לחלופין ניתן להגיש את הדו"ח באמצעות אתר האינטרנט של רשות המיסים באמצעות קוד משתמש אישי וסיסמה. את הדו"ח התקופתי באינטרנט ניתן להגיש עד ל19 בחודש העוקב לחודש הדיווח ועד השעה 18:30 בערב. את השירות של הגשת הדו"ח דרך האינטרנט יש להסדיר תחילה מול סניפי הבנקים.

היוצאים מן הכלל לעניין זה הינם עוסק חדש בשלושת החודשים הראשוניים של הדיווח, וכן עוסק שסוגר את העסק. הללו חייבים להגיש את הדו"ח להחזר במשרד מע"מ האזורי שבמקום מגוריהם.

 

בואו לקבל את הכסף ששילמתם בחזרה

כאמור, באמצעות הגשת ומילוי הדו"ח כראוי, ניתן לקבל החזר כספי משמעותי., ובמקרים מסוימים אף לקבל החזר מס תשומות עבור הוצאות מע"מ גבוהות שהיו לעסק. מילוי הדו"חות התקופתיים אינו מורכב מדיי, אף שהוא עשוי להיראות מפחיד ולא תמיד מובן. לכן, רבים בוחרים להיעזר ברואה חשבון לצורך מילוי הדו"ח. בין היתר על הדו"ח לכלול פירוט לגבי העסקאות בתקופת הדיווח ופירוט לגבי עסקאות בהן הוצאה חשבונית, לכן ישנה חשיבות לערנות במילוי הדו"ח והקדשת תשומת לב לפרטים, והחשש מטעויות במילוי הדו"ח הוא משמעותי ולא כדאי לזלזל בו.

אם גם אתם חוששים מהתעסקות מורכבת עם רשות המס או מביצוע טעויות בדיווח, ומחפשים מי שיבצע אותו עבורכם ברמה הגבוהה ביותר – יש לנו פתרון בשבילכם!

 

הכירו את MoneyBack: החזר מס מהיר ומקצועי

אנחנו בMoneyBack נשמח להעמיד לשרותכם את טובי המומחים ויועצי המס שעומדים לרשותנו. בזכות הניסיון שלנו, נוכל למלא את הטפסים עבורכם ולמצות את זכויותיכם עד תום. באופן חוקי למהדרין ובטיפול אישי מהיר ואיכותי נדאג שהחזר המס יגיע אליכם המהירות האפשרית וללא עיכובים ישירות אל חשבון הבנק. תמורת תשלום סמלי הגון ושקוף, נעמוד לצידכם מרגע הגשת הבקשה ועד לקבלת ההחזר.

אל תיתנו למיסוי שגוי לגרום לכם לוותר על הכסף – בואו וגלו עכשיו כמה כסף מגיע לכם!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.