fbpx

הטבות מס לשכיר

למה שהמדינה תיתן לי הטבות מס לשכיר?

אלפי שכירים משלמי המיסים, מתלוננים לא אחת – על גובה המס שהם משלמים למדינה. חשוב להסתכל גם על חצי הכוס המלאה, רוב המדינות, מעניקות לאזרחים שלהם, הנחות או הטבות מס לשכיר או אפילו החזרי מס, כך שבפועל הם משלמים פחות מיסים, ויותר כסף נכנס לחשבון העו"ש של השכיר

מה האינטרס של המדינות להקל במיסים? ובכן, מדינות נותנות הטבות מס לשכיר מכמה סיבות:

  • על מנת לעודד פעילות פיננסית של המשק.
  • ביצוע תוכנית ממשלתית להשגת יעדים חברתיים. 
  • עזרה ותמיכה לאוכלוסיות נזקקות וחלשות.
  • סיוע למגזר כלכלי כלשהו במשק ועידוד הצמיחה שלו.
  • עידוד לשינוי התנהגות באמצעות תמריצים שונים וביניהם הקלות  מס.

 הטבות מס לשכיר, מוענקות באמצעות שורת מנגנונים, על מנת להבטיח את ביצוע המדיניות הנ"ל: פטורים ממס, מענקים, ניכויים ונקודות זיכוי, שיעורי מס מופחתים או דחייה. הטבות אלו, יכולות לבוא לידי ביטוי ב: מענקים בכסף או בשווה-כסף, כמו: מתן קרקעות בחינם למשל. ההטבות מעוגנות, על פי רוב, בחקיקה מדינתית וכל העומד בתנאים והקריטריונים השונים, יהיה זכאי להן.

החזרי מס רטרואקטיביים
החזרי מס רטרואקטיביים

מה זה הוצאות מס? 

בעולם מקובל, לכנות הטבות מס בשם שונה מהמקובל בארץ. בחו"ל זה נקרא  "הוצאות מס". המושג התקבל בעולם, מכיוון שהוא משקף בצורה מדויקת, את ההקלות לפי נקודת ההשקפה של נותן ההטבה, קרי הממשלה. הטבות מס, שקולות להוצאות ממשלתיות ישירות, כי הכסף מועבר ישירות מתקציב המדינה, ולא משנה אם הוא יוצא בצורת מענקים או קצבאות.  לפי גישה זו, ניתן לראות בהטבות והקלות במיסים כהוצאה המוטלת על הציבור, והיא מיושמת באמצעות מערכת המיסים הממשלתית, ביחד עם ההכנסות שהמדינה מקבלת ממיסים.

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

שיעור המס הנורמטיבי בישראל

קובעי מדיניות המיסים במשרד האוצר דנו בשאלה: באיזה אופן יש לקבוע את שיעור המס הנורמטיבי שאליו צריך להשוות את ההטבה הניתנת לאזרחים, דבר המשפיע ישירות על היקף ההטבה. בישראל, למשל, עד לפני לא הרבה זמן, השוו הכלכלנים וחישבו את ההטבה, להכנסות מהון, מול שיעור המס השולי של מקבל ההכנסה. כך שההטבה על הכנסות מהון (למשל מס שבח מרווחי נדל"ן), מחושבת לעומת שיעור מס של -% 25 — שינוי חישובי המשפיע על היקף ההטבה. 

                                                     זכאי להטבות מס? מגיע לך החזר ממס הכנסה!

שתף כתבה

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.