fbpx

החזר מס בגין לידה

הרגע שבו הפכנו לראשונה בחיינו לאבא ואמא לתינוק שרק עכשיו נולד, ייזכר לנצח בחיינו כאחד הרגעים המשמעותיים והמרגשים ביותר שאי פעם עברנו. כמובן, כל לידה היא חוויה מטלטלת ומרגשת, שבסופה אנו שבים הביתה כאנשים מעט שונים, ובעלי אחריות גדולה יותר. אך לצד כל ההתרגשות והשגרה שלאחר הלידה, יש ללידה גם השפעה כלכלית לא מעטה. בנוסף לחופשת הלידה שבמקרים רבים גורמת ליכולת ההשתכרות המשפחתית לרדת, יש צורך בעזרה נוספת בבית מצד ההורה שאינו בחופשת לידה, מה שמוביל לצמצום שעות העבודה. בנוסף לכך, ישנה עלייה דרמטית בעלות ההוצאות החודשית: טיטולים, אוכל, ביגוד ועגלה הם חלק מובנה במעגל ההוצאות שסביב הלידה. לכן, מאפשרת המדינה לזוגות לאחר לידה לקבל החזר מס בגין לידה, שעשויות להגיע לגובה של אלפי שקלים. אז באילו סכומים מדובר וכיצד ניתן לקבל אותם?

נקודות זיכוי עבור ילד בגיל הרך

הסיבה הראשונה בגינה ניתן לקבל החזר מס הינה קבלת נקודות זיכוי ממס. אם עדיין לא נתקלתם במושג 'נקודות זיכוי ממס', אז כל מה שאתם צריכים לדעת הוא שנקודות הזיכוי הם נקודות שמקטינות את גובה מס ההכנסה שהעובד צריך לשלם, כאשר נכון לשנת 2020 שוויה של כל נקודת זיכוי הינו כ219 ש"ח לחודש ו2,628 ש"ח בשנה. גובה הנקודות אותו ניתן לקבל בעבור כל ילד משתנה בהתאם לגילו של הילד, כלהלן:

  • עבור שנת המס בה נולד הילד ניתן לקבל 1.5 נקודות זיכוי.
  • עבור שנת המס בה ימלאו לילד שנה ועד לשנת המס בה ימלאו לילד חמש שנים, ניתן לקבל נקודת זיכוי אחת שניתנת באופן קבוע עבור כל ילד עד גיל 18, ובנוסף לכך 1.5 נקודות זיכוי עבור ילד בגיל הרך. בסך הכל: 2.5 נקודות זיכוי.
  • עבור כל אחת מהשנים בה ימלאו לילד 6 עד לשנה בה ימלאו לו 17 ניתן לקבל נקודת זיכוי אחת.
  • עבור השנה בה ימלאו לילד 18 ניתן לקבל חצי נקודת זיכוי. 

מאחר ואין מגבלה לצבירת נקודות זיכוי ממס, ניתן להגיע באמצעותם עד לתשלום של אפס מס הכנסה!

כך למשל, שגית היא אם לילד אחד בן שנתיים וילד אחד בן שמונה. שגית תקבל 2.5 נקודות זיכוי עבור בנה בן השנתיים, ונקודת זיכוי נוספת בגין בנה בן השמונה. בנוסף לכך, שגית זכאית לקבל עוד 2.25 נקודות זיכוי נוספות שניתנות לכל תושב ישראל, ועוד 0.5 נקודת זיכוי בשל היותה אישה. בסך הכל זכאית שגית לקבל 6.25 נקודות, ששויים מגיע ל15,820 ש"ח הטבת מס מידי שנה!

החזר מס הכנסה לשכירים - בדיקה קלה ונוחה >>>

בדוק כמה כסף מגיע לך ממס הכנסה. מלא את שמך המלא, מספר הטלפון ופרטי ההשתכרות שלך וקבל תשובה מהירה על גובה ההחזר.

בדוק זכאות להחזר מס עכשיו >>

בנוסף לכך, יש לציין כי את הטבת המס בגובה 2.5 נקודות שניתנות עבור ילד בגיל הרך זכאים לקבל שני ההורים, בשונה מנקודות הזיכוי שניתנות עבור ילד מעל גיל שש, שניתנות למימוש עבור אחד מבני הזוג בלבד.

 

חופשת לידה? ייתכן שמגיע לך החזר מס בגין לידה

סיבה נוספת בגינה ניתן לקבל החזר מס לאחר לידה, הינה הארכת חופשת הלידה. במדינת ישראל נהוגה חופשת לידה קצרה בת שלושה חודשים, בניגוד למדינות רבות בהם ניתן לקבל עד לתקופה של חצי שנה לחופשת לידה. הדבר גורם לכך שעובדים רבים במשק בוחרים להאריך את חופשת הלידה לתקופה נוספת גם ללא תשלום, מה שמוביל במקרים רבים לגביית יתר של מס הכנסה וזכאות לקבלת החזר מס. מאחר ושיטת המס בישראל הינה פרוגרסיבית ומחושבת עבור העובד בתחילתה של השנה על בסיס הערכה שנתית של יכולת ההשתכרות, יש לעדכן את רשות המס באמצעות הטפסים הרלוונטיים על התקופה בה העובד לא עבד, כך שגובה המס אותו עליו לשלם יחושב מחדש.

בנוסף לכך, יתכן שגם השכר אותו יקבל העובד בחופשת הלידה הינו נמוך מסכום ההכנסה החודשי שהיה צפוי עבורו, כך שגם במקרה זה ניתן יהיה לקבל החזר מס באמצעות הגשת טפסים לרשות המס. אז אלו טפסים יש למלא ומה צריך לעשות איתם?

החזר מס בגין לידה
החזר מס בגין לידה

כיצד להגיש בקשה לקבלת החזר מס בגין לידה

על מנת להגיש בקשה להחזר מס, יש להגיע ללשכת פקיד שומת המס המקומית ושם להגיש את הטפסים. למרות שבאופן עקרוני לא ניתן להגיש את הטפסים דרך האינטרנט, אצלנו בMoneyBack ניתן למלא ולהגיש את הטפסים גם דרך האינטרנט וללא צורך בהגעה פיזית ללשכת המס.

הטפסים שאותם נגיש הם טופס מספר 135 ובו יפורט מצבו המשפחתי של העובד והסיבה בגינה הוא מבקש החזר מס. בנוסף לכך יש לצרף לבקשה טופס מספר 106 המפרט את כלל ההכנסות וההפרשות שניתנו לעובד מהמעסיק במהלך השנה. דבר אחרון אותו יש לצרף הינו צילום של צ'ק או כל אסמכתא בנקאית אחרת המאמתת את פרטי החשבון של מגיש הבקשה, כך שבמידה ויתקבל ההחזר יועברו הכספים ישירות לחשבונו של מגיש הבקשה וללא כל עיכוב נוסף.

מאחר וניתן להגיש את הבקשה לקבלת החזר מס עד שש שנים לאחור, הדבר צפוי להגדיל משמעותית את סכום ההחזר הצפוי. כך שגם אם גיליתם רק עכשיו על זכאות להחזר שהתקיימה לפני מספר שנים, עדיין לא מאוחר מדיי לקבל את הכסף בחזרה. הדבר החשוב אותו אתם צריכים לדעת הוא שבעבור כל שנת מס יש להגיש את הבקשה בטופס נפרד בצירוף כל המסמכים שנוגעים לאותה שנה.

 

האם ניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי?

למרות שאת הבקשה והטפסים ניתן למלא ולהגיש באופן עצמאי, רבים בוחרים שלא לעשות זאת. הגשת הטפסים באופן עצמאי הינה מסובכת ומבלבלת, ומצריכה הכירות מסוימת עם פקודת המס. בנוסף לכך, חשוב להבין שאי מילוי הולם של הבקשה עלול לגרום לדחייתה בחלק מהמקרים, ואף לגרור תשלום נוסף במידה וימצא כי העובד הרוויח סכום גבוה יותר מזה שהיה צפוי לו. לכן, ייעוץ עם רואה חשבון או יועץ מס מקצועי בהחלט צריך להיות משהו שכדאי לשקול. 

 

למי כדאי לפנות כדי לקבל את ההחזר בצורה המהירה ביותר

בשנים האחרונות עלתה לרשת הפלטפורמה הייחודית של MoneyBack, שמאפשרת למלא ולהגיש את הבקשה באופן חוקי לחלוטין ובליווי מקצועי של רואי חשבון מומחים דרך האינטרנט.

באתר תוכלו להזין את פרטיכם האישיים, ובאמצעות המערכת החכמה שלנו תוכלו לדעת אלו טפסים אתם צריכים למלא. לאחר מילוי הבקשה, יועצי המס שלנו יעברו על הטפסים ויוודאו עבורכם כי הטפסים ממצים את כלל זכויותיכם וכי הם מולאו על הצד הטוב ביותר. בדרך שלנו, ניתן לחתוך את הבירוקרטיה לחצי ולקבל את ההחזר במהירות שבכלל לא חשבתם שאפשרית. תמורת תשלום סמלי, תוכלו להצטרף לאלפים רבים שכבר קיבלו את כספם בחזרה.

 

אל תתנו לבירוקרטיה להפחיד אותכם – גלו כמה כסף מגיע לכם חזרה עוד היום!

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.