fbpx

חושבים לקחת משכנתא לקניית דירה?  5 דברים שחשוב לבדוק לפני

לקיחת משכנתא היא צעד כלכלי משמעותי, אם לא המשמעותי ביותר בחיי הלווה. לפני שמתחייבים על הלוואה יקרה כל כך, יש דברים שחשוב להכיר. כאן בכתבה ריכזנו עבורכם את המידע החשוב בנושא. מוזמנים להמשיך איתנו.

 

האם יועץ המשכנתאות שלכם מספיק מומחה?

לפני הכל חשוב להתייעץ עם יועץ משכנתאות כדי לדעת את ההיתכנות שלכם לקבלת משכנתא עם ההון העצמי שיש ברשותכם. חשוב לשכור יועץ משכנתאות מומחה. אף אחד לא מעוניין להיות שפן הניסיון של היועץ לו הוא משלם כסף… בררו על כך היטב וודאו שאתם פונים ליועץ משכנתאות אשר יודע את העומד לפניו. תוכלו בקלות למצוא יועץ משכנתאות בקריות או בכל מקום אחר בו אתם מתגוררים.

יחד עם זאת, כשאתם בוחרים יועץ משכנתאות, בדקו שהוא מספיק מומחה, בעל ותק, מקצועי ושירותי, עוד לפני שאתם בודקים את מיקומו. כי ההתנהלות מול הלקוח יכולה להיות אונליין ללא צורך בהגעה פיזית. חבל לוותר על דברים חשובים יותר כשיש לכם המלצה ברורה על יועץ מסוים שלא גר בעיר שלכם.

 

מה גובה ההון העצמי שלכם?

כדי לקבל משכנתא, יש צורך בהבאת הון עצמי. גובה המשכנתא המקסימלי שניתן לקבל לרכישת דירה ראשונה מגיע ל75%. אם אתם מעוניינים לרכוש דירה יקרה יותר ממה שההון העצמי שיש ברשותכם מאפשר, אתם בבעיה. תצטרכו להתפשר על דירה אחרת, זולה יותר, או לקחת הלוואה יקרה להשלמת הון עצמי.

 

קיימות הוצאות נלוות למשכנתא

בלקיחת משכנתא ההוצאות לא מסתיימות בעלויות הריבית, אלא תצטרכו לשלם גם על יתרת הדברים שמסביב. ההמלצה היא לשקלל את כל ההוצאות ולנכות אותם מגובה ההון העצמי הקיים למניעת תקלות. ההוצאות הנלוות כוללות עלויות של: שכר שמאי להערכת הנכס, שכר טירחה לעורך דין המלווה את העסקה, עלויות שיפוץ במידה ויש, עלויות רישום בטאבו, שכר יעוץ משכנתא ועוד.

 

מה תמהיל המשכנתא המועדף עליכם?

חשוב לבדוק לפני לקיחת המשכנתא את התנאים המוצעים ולהתאים אותם ככל הניתן לתנאי החיים הנוכחיים מתוך ראייה לעתיד. אם אתם יודעים שעם השנים גובה ההוצאות אמור לגדול, תוכלו להתאים לעצמכם משכנתא בה גובה ההחזר החודשי הולך וקן עם השנים. זו רק דוגמא להתאמות אפשריות של המשכנתא לתנאי החיים מתוך מחשבה על העתיד.

 

האם אתם מתכננים לפרוע את המשכנתא לפני הזמן?

מי שמתכנן לפרוע את המשכנתא לפני הזמן יכול לחסוך תשלום יקר של עמלת פירעון מוקדם בזמן הפירעון, על ידי שילוב נקודות יציאה בזמנים הצפויים לכך. שלבו נקודת יציאה שתמנע ממכם תשלום זה וכך תוכלו לסלק את המשכנתא בקלות ובמחיר זול על ידי תכנון מקדים וחכם.

 

לסיכום

לפני לקיחת משכנתא חשוב לדעת מה נכון לעשות ומה חייבים לחשב. גם מי שמכיר היטב את התחום יראה הוזלה בגובה ריביות המשכנתא שלו. מסיבה זו כדאי לפנות ליועץ משכנתאות בהקדם כפי שסיכמנו כאן.

בית למכירה

 

מה היה לנו עד עכשיו?
הצהרת נגישות

אתר זה מופעל על ידי בלו ג'ירף מדיה. אנו רואים חשיבות רבה במתן שירות שוויוני

תקנון האתר

תנאי שימוש ברוכים הבאים לאתר "money-back" בכתובת https://Money-back.co.il/ להלן: "האתר", מופעל על ידי חברת בלו

do

החזר מס הכנסה לשכירים: בדיקה מהירה >>>

בדקו את את זכאותכם להחזרי מס באמצעות טופס דיגיטלי! אנו נבדוק את זכאותכם להחזר מס בעזרת יועצי מס מנוסים ורואי חשבון. מלאו את טופס הבקשה ואנו נחזיר לכם תשובה לגבי גובה ההחזר במהירות.